Het huiswerk draadje

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door being-xboxed, 25 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is een cryptische.

2. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Als het voor Nederlands is: Nescio. Zijn korte verhalen (ca. 30-50 pagina's per verhaal) zijn vaak gebundeld in verschillende uitgaven. Je moet meestal wel even zoeken voordat je er één voor een redelijke prijs te pakken hebt. Het is erg goed leesbaar, literair verantwoord en nog mooi ook.

3. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou net had je op het nieuws dat Blair het CO2 gehalte met 60% wil verminderen voor 2050 klopt dat?? En hoeveel CO2 wilde Nederland nou verminderen voor 2020??

4. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het me goed herinner, 20%.

5. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok dankje heb namelijk een presentatie maatschappij donderdag:'-(

6. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Okay
    In de les hadden we een berekening van prijs per machine
    helaas is zowel de groep als de leraar niet echt helder. hier erger ik mij de hele module al aan! zouden jullie mij kunnen helpen door de berekening ook uit te voeren? Het is niet echt een lastige ( vind ik zelf) maar op een of andere manier heeft idereen een ander antwoord!

Laatst bewerkt: 13 mrt 2007
  7. auke

auke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet een engels artikel hebben waarover ik 10 minuten moet gaan praten met mijn engels docent. Weet iemand nog een intressant onderwerp.

8. Jorden Ajax

Jorden Ajax Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet een betoog of een beschouwing schrijven voor school ik zat te denken aan de console wars goed idee?

9. xbox3604life

xbox3604life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja jorden.

10. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Wat voor stelling wil je hierbij innemen dan?

11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Neem dan geweldadige videogames, makkelijk mbt meningen. :)

@ Auke, check www.timesonline.co.uk. Daar heb ik ook engelse teksten vandaan gehaald.

12. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    ik moet voor nederlands een gedicht ontcijferen, en wel de volgende:

klik

je moet vertellen waar het over gaat, en waarom jij het zo ziet. heeft iemand van jullie enig idee waar dit gedicht over gaat?

13. Jorden Ajax

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het over geweld in videogames gedaan ;) dankje matrix!:

Geweld in games.
    23 Maart was het dan eindelijk zover; de Playstation 3 kwam uit, een moment waar vele gamers van over de hele wereld op hadden gewacht. Maar dit was ook weer een moment voor tegenstanders van geweld in games om van zich te laten horen. Dit terugkerend gespreksonderwerp haalt ondertussen het bloed onder de nagels van de gamers vandaan. Is dit terecht en wie zijn de aanstichters hiervan?
    Op het moment dat je een game speelt, ben je even weg van de wereld. Je concentreert je volledig op het spel, en hoort niks meer wat er om je heen gebeurt. Je waant je voor eventjes in een andere wereld.
    Bij elk spel is dit dan ook weer anders en elk spel heeft weer een andere invloed op je. Maar hebben gewelddadige games een dusdanige invloed op je dat je er zelf ook gewelddadig van wordt? Volgens tegenstanders is dit de realiteit. Mensen zoals advocaat Jack Thompson en politicus Jeroen Dijselbloem zijn van mening dat gewelddadige spellen verboden zouden moeten worden, maar is dit niet gewoon het zoeken van de maatschappij naar een zondebok waar je als er iets fout gaat je vinger naar kan wijzen? Spellen van het bedrijf Rockstar zijn al jaren onderwerp van gesprek, zij zouden de aanstichters zijn van geweld bij kinderen. Met games als Bully en Grand Theft Auto brengen ze onnodig geweld in de wereld, zo zeggen de twee mannen. De games zouden een schande zijn en hoorden verboden te worden. Maar hebben meneer Thompson en Dijselbloem deze games überhaupt zelf wel eens gespeeld? Waarschijnlijk niet want deze games bevatten niet meer geweld dan een avondje tv kijken op zaterdag.
    Welk kind van 13 jaar heeft nou nog niet een film gezien van Jackie Chan of Steven Seagal?

Persoonlijk denk ik dat de taak om te voorkomen dat jonge kinderen gewelddadige games spelen bij de ouders ligt en niet zoals de twee heren zeggen; bij de makers van games. Die dragen hun steentje al bij door op een game een leeftijdsgrens te ‘plakken’.

Mijn conclusie is dus, dat gewelddadige acties niet alleen te wijten zijn aan gewelddadige games, en dat je je agressie er juist in kan uiten. De ouders horen er op te letten. Er zitten niet voor niks waarschuwingen op de spellen! Ook de pers helpt een handje mee met het in kwaad daglicht zetten van games. Niet alle games zijn gewelddadig! Je hebt duizenden alternatieven voor dat soort games! Allemaal zonder geweld! O ja, veel plezier met gamen ;) Ik ga weer verder!

Jorden Bailey.

[​IMG][/URL][/IMG]

Laatst bewerkt: 25 mrt 2007
  14. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij ons moet een betoog 600 woorden zijn... Dit is wel een beetje klein.

[23 Maart was het dan eindelijk zover; de Playstation 3 kwam uit, een moment waar vele gamers van over de hele wereld op hadden gewacht.

In amerika was die er al eerder:9

15. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad, als wij onder de 500 woorden kwamen kregen we aftrek:eek:

16. Jorden Ajax

Leuk Bevonden:
    0
    Jah weet hij veel! ( leraar nederlands) en hij moest tussen de 400 en 450 woorden zijn hij heeft er 423 :)

17. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    kan je daar wat mee?
    /edit: waarschijnlijk kan je hier niet eens in de tweede klas mee aankomen, dus aanpassen is zeer gewenst.

18. Jorden Ajax

Leuk Bevonden:
    0
    Iets te laat maar er zitten wel wat dingen tussen die niet kloppen wat je zegt maar toch bedankt ;) en ik moet een betoog schrijven=eigen mening dus over dat in een andere wereld wanen is een persoonlijke opvatting

Laatst bewerkt: 26 mrt 2007
  19. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Een betoog is een door de mening van de schrijver beïnvloed artikel, waarin zijn standpunt wordt ondersteund door meerdere argumenten. Daarnaast moet het punt wat gemaakt wordt helder zijn voor de doelgroep (wat in dit geval non-gamers zijn, het heeft immers als doel om mensen te overtuigen dat geweld in games niet inherent slecht is). Bovendien moet het taalgebruik nog op redelijk niveau en tevens formeel van aard zijn. Het is immers niet de bedoeling dat je stuk op een forum komt, maar dat ergens geplaatst kan worden (normaal). Daarom moet het een representatief zijn.

De opbouw: inleiding, middenstuk, slot.

Hier ben ik van mening dat de inleiding een korte introductie geeft van het thema, gevolgd door het stellen van de hoofdvraag. Verder ben je eigenlijk vrij om het stuk interessant te maken, zolang het binnen de richtlijnen (zie eerder in deze tekst) blijft. Het middenstuk bevat meerdere argumenten voor het standpunt van de schrijver, en eventueel een tegenargument dat onderuit gehaald wordt. Het slot herhaalt in het kort de argumenten en vat het standpunt van de schrijver samen in enkele regels.

Dat is in grote lijnen wat ik zelf onthouden heb. (zelf geschreven dus)

Wat dat "je in een andere wereld wanen" betreft: als je het zo opschrijft zoals in het artikel, dan is dat algemeen geldend. Jouw doelgroep heeft misschien weinig tot geen games gespeeld (op patience na oid). Ik weet niet welk niveau je doet op school, maar bij de meeste wordt zo'n artikel niet erg gewaardeerd.

20. LittleFaiiry

LittleFaiiry Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haii!
    Voor een praktische opdracht van natuurkunde moet ik een parkeergarage nabootsen met systeembordjes (zo ziet een systeembord er bij mij op school uit: http://proto4.thinkquest.nl/~lld029/elec/sysbrd.gif).
    Nou moet ik dus met een pulsenteller kunnen optellen (auto's die erin komen) en aftellen (auto's die weggaan). Maar met de systeembordjes die wij op school hebben kun je niet direct aftellen, maar je kan wel laten lijken alsof een pulsenteller aftelt.
    Mijn leraar heeft al wat hints gegeven; ik heb 3 pulsentellers nodig. De 1e sluit je aan op de 2e en de 3e. Dan moet de 2e bij 8 stoppen, als de 3e al bij 9 is. Dan moet die 8 van de 2e teller, worden opgeteld bij de 3e waardoor er 18 uitkomt, en omdat je op het schermpje maar één cijfer ziet staat er 8 en lijkt het alsof de teller aftelt. En vóór dat optellen heb ik dus waarschijnlijk een geheugencel nodig.
    Nou heb ik al een klein beginnetje gemaakt, maar ik weet niet of het klopt en ik snap niet hoe ik verder moet.
    Kan iemand me helpen?

Mijn begin:
    http://img48.imageshack.us/img48/771...ntellerku4.png

Nu moet ik dus nog een manier vinden om die 8 van de teller rechtsboven over te brengen naar die 3e.. Maar hoe?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina