Daarnaast zijn er in het verleden ook al heel wat mediums (geluid/beeld dragers) geflopt. Ik noem BetaMax (Sony), Dcc spelers(Philips), Minidisc(Sony, CD-I(Philips) en de nog niet zo oude Super Audio Cd kan je ook als geflopt beschouwen. Want hoewel BetaMax misschien wel beter was als VHS het feit blijft dat naamsbekendheid het uhm doet. Hopen voor Sony dat ze het dit keer beter aanpakken. Al denk ik, nee weet zelfs bijna zeker dat Blu Ray/HD Dvd voorlopig de eerste 5 jaar nog niet de vervanger word van de Dvd. Aangezien we met Double layer dvd's geen nieuwe producten hoeven aan te schaffen en een HD film makkelijk op een double layer dvd gaat passen, daarnaast zal ook Blu Ray/HD Dvd voorlopig geen vervanger worden op muziek gebied want concerten passen gewoon op dvd, en ook de muziek hebben we nog steeds cd voor.
Al met al lijkt het er niet op dat bovengenoemde mediums voorlopig een vervanger worden van de dvd, en kan ook best begrijpen dat meer en deel van de wereld bevolking niet warm loopt voor een nieuwe opvolger van de Dvd doordat er dan weer van alles moet gekocht worden, en veel mensen geen eens het verschil zien tussen de dvd en blu ray/hd dvd. En dan was er nog zoiets als de Hologram disc waar ik in vorige topic al eens eerder een verhaal over heb verteld waar 1,6terabyte aan opslag op kan. Dit is naar mijn inziens wel een toekomst product in de zin van dat heel veel bedrijven hier gebruik van kunnen maken als Backup middel, en dan is zelfs de 60gb van de Blu Ray niet genoeg.
Laatst bewerkt: 28 mrt 2007