1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik geef even wat persoonlijk commentaar op deze uitspraken..

    :lol:

    Platform games zuigen imo en Resistance ook. 'Average' shooter is toch wel wat je het meeste tegenkomt over deze game.. =(

    Meh kan best leuk worden.. Alleen ik houd toch meer van single player dus boeit mij ook niet ^__^

    Daarnaast.. Kap is met dat second life achtige gedoe.. Waarom het zo uitgebreid mogelijk doen als mensen gewoon ff simpel een potje willen gamen met elkaar.. Inviten/chatten en klaar.. Al dat gedoe =(


    Wederom.. Meer SP games voor mij. Gratis online is wel een goed punt voor Sony though :thumbs:


    Potentie blablabla.. Zorg nou maar eerst dat je een paar goeie (exclusive) games hebt en ga daarna maar weer verder schreeuwen over de mogelijkheden..


    Console koop ik voor games.. Niet voor films. Period.

    ^^

    Oh vandaar ook dat er zo veel ontwikkelaars naar Microsoft zijn gehobbeld? :)


    Wii zuigt sowieso imo.. Dus argument gaat voor mij persoonlijk helemaal niet op.

    Jeej. Nog meer potentie geblablablaat! Kom daar dan over 2 jaar mee. Met dit soort argumenten koop je nu helemaal niks!!

    Ja wat de boer niet kent eet'ie niet. Best. Maar het gaat mij nog altijd om de feitelijke prestaties van een console; dat wil voor mij dus zeggen: Het aanbod van de games.


    Enige wat me hiervan boeit is God of War. En dat is veel te weinig om een console voor aan te schaffen. Toegegeven; ik ken niet alle games uit dat lijstje. Een paar (nog) niet.

    Blabla lange termijn. De PS3 moet ook heel lang meegaan. MS komt eerder met een nieuwe console en dan zal iedereen daarvoor kiezen door de potentie!! :+

    Lang verhaal kort; Ik zie veel geleuter over de toekomst.. Ik wil nu games spelen die ik tof vind, niet straks. :)



    Jij wel, ik niet. ;)
     
  2. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    ik ben bang dat de xbox dit ook uiteindelijk gaat verliezen..

    mn argument is dat de PS3 BR-discs heeft, en dus alles over 1,2(?) jaar alle multiplatform spellen op de 360 gedowngrade moeten worden omdat ze niet meer op een DVD passen..

    of ze moeten iedereen een gratis HD-DVD speler geven, en daar de games op uitbrengen:+
     
  3. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens krijgen ze nu nog niet eens een double layer DVD vol.
    Dus ik maak mij geen zorgen.
     
  4. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    daarom zeg ik toch over 1,2 jaar.. :)
     
  5. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het nog niet, zien we dan wel :)
    Zij jij ook al :+

    Ondermij,

    Windows/M$ support toch alleen HD-DVD?
    Had ik eens gelezen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mrt 2007
  6. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    of ze doen het op twee dvd's *) ik denk dat niet iedereen over twee jaar een bluray in zijn pc heeft, dus dat zal dan ook wel op meerdere dvd's moeten.
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Zo'n vaart zal het niet lopen denk ik. MS heeft geïnvesteerd in compressie technieken, terwijl Sony heeft 'gekozen' voor BD.
     
  8. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    ja. ze konden de textures iets van 70% verkleinen.
     
  9. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het eigenlijk zo raar om over verliezen te praten. De oude xbox is nieuw op de markt gekomen en is ongeveer 20 miljoen keer verkocht. Toch is dat maar een klein gedeelte van het aantal PS2's die er verkocht zijn. Heeft de xbox dan verloren?
    Het is natuurlijk een leuke westrijd te kijken welke console "1e" wordt, maar uiteindelijk zijn er geen verliezers zolang elke console genoeg verkoopt om bestaansrecht te hebben.
    Het klinkt miss wat idealistisch, maar ik denk dat de console markt nog zodanig kan groeien dat elke console beter kan verkopen dat de vorige ronde.

    Je kan denk ik alleen van een verliezer spreken als de console echt minder verkoopt dan de vorige generatie.
     
  10. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk wel dat blue-ray voor loopt op hd dvd. Maakt ook niets uit voor 360- gamers. Wij kunnen gewoon af wachten wat er gaat gebeuren. MS komt wel met een add-on waar veel vraag naar is.

    Blue-ray nu een voorsprong. Boeien. Voor het zelfde geld komt er volgende maand iemand met een ander medium die beter en goedkoper is. Met de ps3 zit je eraan vast. Met een 360 niet. Qua media ontwikkelingen spelen 360- gamers op safe.
     
  11. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Daarnaast zijn er in het verleden ook al heel wat mediums (geluid/beeld dragers) geflopt. Ik noem BetaMax (Sony), Dcc spelers(Philips), Minidisc(Sony, CD-I(Philips) en de nog niet zo oude Super Audio Cd kan je ook als geflopt beschouwen. Want hoewel BetaMax misschien wel beter was als VHS het feit blijft dat naamsbekendheid het uhm doet. Hopen voor Sony dat ze het dit keer beter aanpakken. Al denk ik, nee weet zelfs bijna zeker dat Blu Ray/HD Dvd voorlopig de eerste 5 jaar nog niet de vervanger word van de Dvd. Aangezien we met Double layer dvd's geen nieuwe producten hoeven aan te schaffen en een HD film makkelijk op een double layer dvd gaat passen, daarnaast zal ook Blu Ray/HD Dvd voorlopig geen vervanger worden op muziek gebied want concerten passen gewoon op dvd, en ook de muziek hebben we nog steeds cd voor.

    Al met al lijkt het er niet op dat bovengenoemde mediums voorlopig een vervanger worden van de dvd, en kan ook best begrijpen dat meer en deel van de wereld bevolking niet warm loopt voor een nieuwe opvolger van de Dvd doordat er dan weer van alles moet gekocht worden, en veel mensen geen eens het verschil zien tussen de dvd en blu ray/hd dvd. En dan was er nog zoiets als de Hologram disc waar ik in vorige topic al eens eerder een verhaal over heb verteld waar 1,6terabyte aan opslag op kan. Dit is naar mijn inziens wel een toekomst product in de zin van dat heel veel bedrijven hier gebruik van kunnen maken als Backup middel, en dan is zelfs de 60gb van de Blu Ray niet genoeg.
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2007
  12. Cybercon

    Cybercon Guest

    Spreek aub voor jezelf. Dat jij platformgames en Resistance niet waardeert wil niet per direct zeggen dat het daadwerkelijk matige games zijn. Sony heeft de afgelopen generatie de twee beste platformgames in handen gehad, Jak and Daxter & Ratchet and Clank.

    Maar goed ik kan nu een uitgebreid verhaal plaatsen, maar ik weet dat het met een persoon als jouw niks uithaalt. We weten inmiddels wel dat je totaal niks met de PS3 hebt, dus deze opmerkingen had ik wel verwacht. Overigens moet ik zeggen dat jouw argumenten nogal kort door de bocht zijn.

    Helaas Fardo, don't blame me. Gamer.nl is de adres ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mrt 2007
  13. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me toch echt af wat de consument zal denken al hij Blu-Ray spelers ziet staan van de merken (Sony, Philips, Samsung, Panasonic, Pioneer, LG, Sharp). En HD-DVD spelers ziet staan van Toshiba en NEC.

    Filmmaatschappijen maken nog niet echt een keuze al heeft Blu-ray daar ook een klein voordeel in. Ik denk dat HD-DVD zal verliezen door de te zwakke third party support.

    Microsoft heeft al 2 keer aangegeven dat Blu-ray Addon een optie is. 2 jaar geleden en laatst nog eens. Dit geeft wel een beetje aan hoe zij er tegen aan kijken. Met de HD-DVD addon proberen ze het tijdstip van de uiteindelijke winnaar (Blu-ray) te vertragen. Dit is in hun voordeel. Want op dit moment speelt Blu-ray of HD-DVD nog niet een belangrijke rol in het aanschaffen van een console. HD-DVD addon is tijd winnen voor de Xbox 360.
     
  14. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Dat deed ik dus ook ;)

    Hoezéé! Platform games boeien mij (ik praat voor mezelf) dus niet :)

    Meer had ik niet nodig :+


    Maar goed; beetje inhoudelijk dan; ik geloof best dat het met dat ding op langere termijn goed komt, maar ik praat graag over nu. En nu vind het het gewoon nog niks ;)

    Ik heb mijn 360 ook niet met de launch gekocht btw :)
     
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik snap Msoft niet echt, de ene week vinden ze de Wii een tof ding en de week erna vinden ze het helemaal niks. :confused: Beetje triest om constant modder te blijven gooien... Iedereen doet het, maar begin me hier nu toch wel een beetje aan te irriteren.

     
  16. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
  18. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat is een mening :) Maar dan zijn we wel af van dat gezeur over welke console beter is. Maar in de kerst kunnen we echt oordelen als beide kampen met tripple A games komen :D
     
  19. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Toen Gears uitkwam wist ik niet hoe ik het had. Brute gameplay en adembenemende graphics. Online was het heerlijk en in het begin heb ik er veel plezier mee gehad met bekenden. De single player had ik ook uitgespeeld op hard. Maar vervolgens begon het me steeds minder te trekken, mooi graphics maar uiteindelijk toch matige gameplay. En toen R6 Vegas uitkwam was ik helemaal klaar met GOW. Dat spel heb ik inmiddels al drie keer zo lang gespeeld als GOW en vind ik twee klassen beter qua gameplay.
     
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ligt eraan wat jij beter vind. Games zijn meer dan graphics, want daar lijken veel mensen toch wel op te baseren welke console beter is. Ik versta onder het beter zijn de mogelijkheden die het apparaat mij bied, de games die er op uitkomen en het plezier wat ik ermee kan hebben.
    Vind het nu een beetje aan de vroege kant om te oordelen welke console grafisch beter is, wat jij nu lijkt te doen. Echter, veel van de huidige PS3 kunnen zich nu al meten of staan boven de 360 games, vind ik persoonlijk. Ben benieuwd hoe dit zich op de lange termijn gaat ontwikkelen.
    Met Gears of War was de eerste dagen behoorlijk onder de indruk van de graphics, echter na een tijdje kijk daar ook niet meer van op en dan blijft er een goed spel over, maar niet de heilige graal of een revolutie, meer niet. Ben het met ValsSpeler eens dat ik ook meer plezier heb beleeft aan Rainbow Six Vegas.
    Nog een voorbeeld, Zelda op de Wii kan zich bij lange na niet meten met een 360 of PS3 game. Echter, qua gameplay en beleving bevat Zelda voor mij meer kwaliteit dan de 360 en PS3 games bij elkaar. Het is dus maar net waar je waarde aan hecht.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina