[AUTO'S]TUNING- hoe, wat, waarom...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mista B, 13 jan 2007.

  1. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    joa rijbewijs lukt wel. mn ouders verdubbelen mn bankrekening als k 18 wordt dus dan heb ik geld zat:9 daarom wil ik nu ook al aan mn auto beginnen omdat ik dan al een gedeelte klaar heb als ik 18 ben. dan kan ik dan in 1 keer de motor doen en zo. en natuurlijk ga ik veel zelf doen. een vriend van me heeft een garage bedrijf, dus dat is zeer relaxed. een ander is painter, kost me alleen te verf. bodykit wordt ongeveer 700,- totaal. en omdat ik 80% zelf wil doen, ben ik veel minder kwijt als dat ik het allemaal laat doen. mijn berekening is nu opgelopen tot 4000,- exclusief de motorische tuning. totaal wordt dus iets van 12000,- tot 13000,-
    daar komt dan 1500,- voor mn rijbewijs bij dus dan is het plaatje rond met een prijsje van 14500,-.

    EN dat heb ik als ik 18 ben:D:9
     
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    dan geef je 14000 euro uit aan je auto terwijl je verzekering OMHOOG schiet als ze erachter komen hoeveel KW jou auto heeft

    Beter zet je nog is 3000 aan de kant voor de eerste jaren de kosten aan verzekering etc.
    En vergeet dat je precies uitkomt op € 14500, er komt altijd wel wat bij......
     
  3. gotcha

    gotcha Monkey Business

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil eik niet veel zeggen maar je bent behoorlijk ''stom'' bezig als je net 18 bent en je gaat gelijk een auto kopen en die meteen tunen.. ik zou zeggen leer eerst maar eens rijden en dan pas een auto kopen die je gaat tunen want 80%/ 90% is de kans dat je je eerste wagen toch in de prak rijdt / of te veel geld gaat kosten..

    wilde eerst ook gelijk op mijn 18e een 206 gaan kopen en flink verbouwen de auto zelf zou al iets van 3000 kosten en dan tunen zou ik op iets van 10 000 uitkomen nou nee dankje dat is veels te veel geld + als je net 18 bent kun je dat geld wel beter gebruiken..
    overigens heb ik het geluk dat mijn ouders mijn rijbewijs over een paar maanden gaan betalen :9 :thumbs:
     
  4. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor € 14.000,- kan je ook zeer leuke nieuwe auto's kopen...

    Verzekering ga je niet makkelijk rond krijgen (zowiezo veel kosten) en je vergeet nog wegenbelasting en benzine etc... met alleen de auto ben je er niet!
     
  5. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Een goede avond.

    Hierbij dan weer eens een vraag van mij.

    VRAAG 1:
    Ik heb in mijn auto nog een oude radio (1995???). Destijds was het een Top-model, al is hij nu natuurlijk wel wat veroudert. Hier zit dus ook geen Sub-woofer uitgang op.

    Nu kwam ik gister in de kroeg iemand tegen die doodleuk beweerder dat je er wel een subwoofer op kan aansluiten. Eigenlijk geloofde ik het niet, maar ik dacht vragen staat vrij. Dus vraag ik het jullie maar eens. Is dit mogelijk, of kan ik dan beter een nieuwe head-unit kopen als ik er ooit een sub in wil leggen?
    *verder werkt de radio echt perfect, zelfs geweldige geluidskwaliteit voor radio/cd kanaal*

    VRAAG 2:
    Mijn broer heeft hier nog een actieve auto-sub liggen. (met ingebouwde versterker dus). Om deze aan te sluiten; moet ik dan een head-unit met een sub-uitgang hebben? Ik twijvel namelijk hier over. De sub heeft een ingebouwde versterker, dus heeft de head-unit dan ook een versterker nodig????

    VRAAG 3:
    Ik keek net even achter op mijn oude radio en zag dat er een AMP uitgang opzit. Iemand een idee wat dit is? Verder niet heel belangrijke vraag dit, vroeg het mij alleen af :+

    VRAAG 4:
    Ik heb een 6-cd-speler wisselaar. Als ik een nieuwe head-unit koop met ingang voor cd-speler, moet ik dan letten op het soort ingang. Of is deze universeel?

    Dat was het eventjes wel. Hoop dat iemand de antwoorden weet.

    Bij voorbaat dank.
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2007
  6. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    foto met open dak van me waggie:)

    [​IMG]
     
  7. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    denk ik zeker bij na hoor. k ga dr ook niet van uit dat ik met dat geld klaar ben. maar om mee te beginnen is het leuk startkapitaal:D

    mijn bedoeling is niet om in 2 maanden 14000 in mn auto te steken, begrijp me goed. ik wil een rijdende auto beetje bij beetje uitbouwen. veel zelf doen en de dingen die ik echt niet zelf kan doen uitbesteden. maar als ik even een snelle grove berekening maak kom ik op deze kosten uit.

    ja nieuwe auto's zijn natuurlijk te koop voor dat geld maar ik wil toch gaan tunen en dan komt dat er nog eens bij. daarbij komt dat ik een mini-tik heb gekregen. k ben nu btw wel aan het twijfelen gekomen tussen een mini classic of een mini cooper uit '93 ofzo. iets waar ik ook aan moet geloven is het feit dat de dingen die ik wil gaan veranderen gwn niet kunnen of ontiegelijk veel geld gaan kosten, en er dus óf niet in komen óf lang gaan duren. maar getuned dat wordt er:D

    @dahouseman:
    1e vraag: je kunt er zelf een op maken, door gwn een uitgang van het mono geluid te zoeken en die met de actieve sub te verbinden. maar et beste is om gwn een nieuwe headunit te kopen. voor 100,- hebbie een nieuwe met 1 of zelfs 2 geluidsuitgangen dmv tulp uitgangen. dan is het gwn verbinden en hij doet het. scheelt een hoop werk en is veel betrouwbaarder.

    2: zoals net al gezegd is het wel het beste als je headunit een aparte sub uitgang heeft. deze is meteen ook al mono, is beter voor het bas geluid. als je de actieve sub gebruikt van broer, heb je geen versterker nodig tussen je headunit en je sub. die zit dan al standaard aan je sub.

    3: geeeen idee:confused: miss amplifier-uitgang? weet ik niet zeker
    EDIT: uhm, misschien een domme opmerking maar als is amplifier niet engels voor versterker? als het dat echt betekent, kun je deze gwn speler gwn gebruiken, dan moet je daar gwn je actieve sub op aansluiten.

    4: volgens mij is dat een universele aansluiting. maar je zult als je een tussenstuk nodig hebt die gwn bij de mediamarkt of auto center vinden hoor:)

    hoop dat je hier iets mee kunt. als je iets niet begrijpt hoor ik het wel:b:
     
  8. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Alvast reuze bedankt :thumbs:

    Heb even probere te zoeken wat de AMP uitgang is. In het boekje staat niets en op internet vond ik alleen een progamma waarmee je de beveiligings code van de radio kon kraken :+ Schieten we dus niets mee op ;)

    Het is trouwens een oude Volvo CR-905 radio.

    Over antwoord 1 trouwens he. Hoe kan ik een mono kanaal uit een sterio radio halen? Hij heeft geen modus om hem op mono te zetten en verder heeft hij dus alleen 2x sterio uitgangen (voor en achter). (En natuurlijk de misterieuze AMP uitgang:+)

    Even wat andere specs van de radio:
    power output: 4*15W (10% dist.)
    Ik weet dat bij nieuwe radio's dit bijna altijd standaart 4*45W is. Is dit alleen al niet een goede reden er een nieuwe headunit in te zetten? of maakt het aantal W niet zo veel uit?


    Edit ik heb even opgezocht wat de AMP uitgang is en heb het eindelijk gevonden. Het is dus een uitgang voor versterkers. deze:
    [​IMG]
    Nu moet ik alleen nog een versterker kunnen vinden die via DIN6 kan worden aangesloten. Weet iemand deze te vinden?
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2007
  9. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn cabrio staat te koop. geintresseerden stuur maar pm:) (staat ook op speurders)
     
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Mooie bak! Vind alleen de spoiler iets te groot, maar verder zeer leuk scheur karretje:D

    En verlagen vind ik sowieso nooit zo handig, rijden wordt er niet confortabeler op :)

    M'n Suzuki Swift San Fransisco heeft een probleempje, lampje van de remvloeistof ging steeds branden bij het naar links sturen.. (sensor zal dus niet in het midden vd leiding zitten).
    Laten nakijken, en er kon geen lek gevonden worden.

    Toen bijgevuld, en paar weken later en nu begint het weer. Normaal hoef je het eigenlijk nooit bij te vullen volgens mij... Bij grote beurt misschien. Maargoed nu brand het lampje bijna constant, behalve als ik naar rechts stuur:9
    Dus nog maar eens laten nakijken en vragen of de remschijven nog wel goed zijn, kan er ook mee te maken hebben :/
    Lijkt me niet zo prettig om opeens niet meer te kunnen remmen...
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2007
  11. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom verkoop je 'm nu opeens?
    Zolang heb je deze auto toch nog niet?
     
  12. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom man?:confused: je hebt hem net, bent er ram blij mee, en nu verkoop je hem... of heb je een andere wagen op het oog, eentje de vetter is als een golfje cabrio?:9

    ha dat had mn pa bij onze vorige auto. het lampje van de airbag brande constant. naar rde garage geweest en daar zeide ze dat het gwn een los contact was. kon alleen niet verholpen worden. enge optie om het te verhelpen was een nieuwe airbag. niet dus:9
     
  13. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    hij staat te koop;) maar er is geen haast bij. ik heb inderdaad een vettere bak op het oog maar dat blijft nog even geheim:+
     
  14. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    nou...:'-(
     
  15. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    heb er een bod op gehad van 3200 euro:) maar voor mijn part blijft ie nog een maand in me bezit
     
  16. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is je streefbod dan?
     
  17. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    3800 ongeveer. tenzij iemand met een ander over weegbaar bod komt:)
    als ik zo kijk naar het weerbericht van de aankomende dagen dan kan het welleens zijn dat ik hem ineens kwijt ben voor 3800:+
     
  18. mista B

    mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    zou wel relaxed voor je zijn ja. is het een standaard golf cabrio of hebbie dr wat aan getuned?
     
  19. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    -iets verlaagd
    -vr6 lip
    -zwarte emblemen
    -gti spatborden
    -andere achterlampen
    -nummerborden met opgedikte letters

    dus is iets anders:)

    lees je inbox maar stuur je wel een link van me speurders
     
  20. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij moet zijn rijbewijs nog eerst halen ;)
     

Deel Deze Pagina