Huntelaar: ‘AZ-verhaal is onzin’
Amsterdam, 12 apr 2007
Klaas Jan Huntelaar heeft zijn diensten nooit aangeboden bij AZ. ,,Dit is absolute onzin”, aldus de Ajacied, die hiermee reageerde op de berichten die de afgelopen week in de media verschenen. Donderdag persdag. Het Nederlandse journaille was uitgelopen om de Ajacieden te observeren tijdens hun laatste training voor de thuiswedstrijd tegen NAC van vrijdag. Met name Klaas Jan Huntelaar werd in de gaten gehouden. Het gonsde een beetje langs de lijn. Zou het verhaal kloppen dat Huntelaar zich heeft aangeboden bij AZ? Wie kon daar beter antwoord op geven dan de Achterhoeker zelf? ,,Het is echt absolute onzin”, zei Huntelaar na de oefensessie ,,Ik weet niet waar dit vandaan komt. Ik heb die betreffende journalist ook gebeld, maar hij nam zijn telefoon niet op. Het lijkt me ook niet meer dan normaal als hij bij mij van tevoren even informeert of zijn bronnen de waarheid vertellen. Dat heeft hij niet gedaan en dat zegt volgens mij genoeg over dat artikel.”
Huntelaar verhuisde halverwege vorig seizoen van sc Heerenveen naar Ajax. Hij tekende een contract dat hem tot 2010 aan de club verbindt. ,,Dat was een bewuste keuze en daar sta ik nog steeds achter”, aldus de
Hunter. ,,Toen ik eerder dit seizoen op de bank terecht kwam, werd mijn naam ook al meteen in verband gebracht met AZ. Het is steeds nergens op gebaseerd.”
Het hele AZ-verhaal had donderdag in ieder geval weinig invloed op het spel van Huntelaar. Met een paar ploeggenoten sloot hij de training af met een wedstrijdje afwerken op het doel. Huntelaar maakte het snelst van allemaal drie doelpunten en werd daarom tot winnaar uitgeroepen. ,,Mitea bleef steken op twee treffers", glunderde Huntelaar.
Na alle geruchten uit de wereld te hebben geholpen, kan Huntelaar zich weer helemaal focussen op de wedstrijd tegen NAC. ,,De competitie krijgt een spannende ontknoping”, blikte de Achterhoeker vooruit op het duel. ,,Wij moeten winnen en het liefst met zoveel mogelijk doelpunten verschil.” Ajax moet het vrijdag doen zonder de geschorste middenvelder Wesley Sneijder. ,,Dat is balen”, zei Huntelaar. ,,Maar we hebben ook nog Kenneth Perez natuurlijk.”
Klik om te vergroten...