Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0
    ja vergeten te noemen tuurlijk doe ik deze wel wil niet clasimodo zijn :9

2. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ik weet niet hoor,maar A:ik ben niet dik B:Het ligt aan je vertering en hoe je eet C:heb me 6 pack

Laatst bewerkt: 11 feb 2007
  3. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Mja, je verbuikt ook al calorien in rust, het metabolisme heet dat. Afhankelijk van dat word ook bepaald hoe snel je overgaat op het vet als leverancier.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Voor vet verbranden met cardio zijn er twee handigheidjes om meer te verbranden

1) Ga hardlopen voor je ontbijt als je net wakker bent. Op dit moment is er een koolhydratentekort in je lichaam en bevindt je lichaam zich dus in katabole staat. Hierdoor zal je lichaam eerder vetreserves aanspreken

2) Ga ipv een x aantal minuten op hetzelfde tempo lopen, intervaltrainingen doen. Er zijn hier tal van schema's voor te vinden op het internet. Basis is dat je elke minuut of twee minuten je intensiteit verandert. Ik werk nu bijv met het volgende schema:

5,5,6,7,8,9,6,7,8,9,6,7,8,9,6,7,8,9,10,10

Dit is dus een cardioschema (hardlopen, roeien, fietsen; maakt allemaal niet uit) van 20 minuten. Doordat je interval traint blijft je metabolisme nog lang na de training op een behoorlijk aantal tandjes hoger werken. Iaw je verbrandt meer.

Verder pas een uur na de training weer wat eten voor optimale verbranding. Een isotone drank kan evt nog wel om wat zouten en mineralen aan te vullen die je door het zweten bent kwijtgeraakt.

Ik train op het moment overigens vier keer in de week.

Dag 1 en 3 het hele bovenlichaam en dag 2 en 4 het onderlichaam. Wel alles twee keer in de week dus (wat ik een pagina hiervoor niet zo'n goed idee vond), maar wel per training veel minder werksets (sets waar je alles gaat) en in korte trainingen.

Daarnaast twee keer in de week cardio.

5. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    En een flinke trap.

Zo! Ik ben ook weer lid bij een sportclub ('Health City')

Vier maanden geleden was mijn abbo afgelopen, en ik mocht pas weer lid worden wanneer ik werk had.
    Intussen werk gevonden, en sinds het paasweekend weer lid.

Probeer de draad weer zo'n beetje op te pakken, en heb tot nu toe bijna elke dag getrained.
    Ik train ongeveer elke dag een uur, de ene dag biceps, rug, de andere dag schouders, triceps en borst.
    Buik en onderarmen frot ik er hier en daar tussen.

Daarnaast ga ik vanaf nu ook weer de benen trainen. Ik kijk nog wel op welke dag ik dat erbij doe.

Zoals het er nu uit ziet een schema met slechts 2 verschillende dagen, welke elkaar steeds opvolgen.
    Misschien dat ik dit nog eens opsplits naar 3 (een dag apart voor buik, benen en misschien onderarmen en schouders), maar dat zie ik dan wel weer.

Genoeg geleuterd, tijd om aan het werk te gaan.
    Vandaag zijn de borst, triceps en de schouders aan de beurt.
    Ook is het plan om vandaag gezellig aan de benen en buik te werken.

Gegroet.

6. meteorwings

meteorwings Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vet, wist niet eens dat er een fitness thread was :9

zelf ga ik altijd 2 keer in de week naar de fitness zaal bij mij op school. doe ik altijd een '' circuit '' zoals we het daar noemen, zit gewoon voor alles bij wat je doet, benen, armen, borst, buik etc. en thuis doe ik elke dag ook met halters, daarna nog sit/push ups enzo. gister moesten we ook allemaal het hardlopen gaan afsluiten in het zoals wij het noemen '' haagsche bos '', binnen 12 minuten 5.5 rondje, kwam zelf op 6 rondjes en tot de 1ste pion, dus dat is wel lekker :)

7. ViperMike

ViperMike Guest

Ik fitness alleenmaar op school, voor de rest hou ik het lekker bij sport.

8. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Ga vanavond voor het eerste fitnessen 8) Waarschijnlijk daarna een jaarabbonnement halen :) Maar 250 euro!!! 8) Hopelijk wordt het een beetje leuk :9

9. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ha ik win, ik sport gratis :cool:

10. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben ook al een lange tijd bezig. Wat ik doe is foto's maken om de maand ;p Zo zie ik resultaat :D

Deze heb ik in november gemaakt. Binnenkort maak ik weer een andere om te kijken voor het verschil. :+

11. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Opzich heb je het voordeel dat je al wat bouw heb van jezelf, dit kan een goede basis zijn bij het fitness. Verder is de foto iets te donken om echt iets te zien, het licht aandoen zou helpen :+

12. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^Doe je die ene gast op internet na mn zn maandelijke foto/blog, echt die gast is kreepie met zn anabolen troep. Echt smerig, je ziet zelfs zn hoofd gigantisch veranderen8)

Naja, ben gewoon as ussual weer aan het trainen geweest, nothing new. Ga gewoon altijd 3x per week. Wel even lekker weer mn bovenbenen erbij gepakt, how I hate that, maar tresultaat zie en voel je wel snel. En mn shouders lekker lang gedaan, mn favoriete onderdeel:cool:

13. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Welke blog is dat? 8)

14. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Hmm zal es even kijken waar die staat, echt creepy=(

15. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Ben er dus geweest, Was echt leuk 8) Hebben wat oefeningen geleerd enzo. Ga vrijdag weer terug. Doe het nu samen met mijn broer en een vriend van hem. Was wel een beetje geïntimideerd door al die gasten daar 8) Dikke spieren!! En rare mensen :+ Zoals de Russische instructrice 8)

16. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Je woont in België toch? Tja...:+
    Maar met welk doel ga je er nu heen?
    Conditie, kracht?

17. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Me to :cool:!
    Het is nog afwachten of ik de Fitness en Health richting in Tilburg kan gaan volgen wegens velen aanmeldingen vanuit de eigen opleiding.
    Er wordt 1 MEI beslist. Dus SOSTIC, ga jij maar regelen dat er een extra klas start :thumbs: !

Ga zo direct ook weer naar mijn stage (werk) in The Fitnesscentrum...

18. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Fitness populair op school? Wow dat is best bijzonder haha :cool:

Edit:

Aaaaaight :cool: Net telefoontje van mijn baas/stagebegeleidder, had het bericht dat ik in Mei mijn opleiding spinning instructeur kan gaan volgen. Is dat pimp of niet? :cool:

Laatst bewerkt: 19 apr 2007
  19. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Wil wat vet kwijt en wat breder worden :cool: Heb nu al echt zin om morgen weer te gaan. 8) Lijkt wel een verslaving ofzo. Vanaf nu zal ik ook maar weer een beetje op mijn eten gaan letten want zo helpt het echt niet 8)

20. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Ik Fitness ook sinds een paar weken. Doe het alleen maar 1 keer in de week omdat ik voor de rest gewoon geen tijd heb.

Ik ga voor het hele pakket: en ondanks dat ik al voetbal pak ik mijn benen er ook gewoon bij. Vind het wel super tof om te doen.

Ik heb het trouwens wel goedkoop hier. De fitness school is nog geen 50 meter lopen en is maar 37,50 voor 10 keer, perfect dus voor mensen die maar 1 keer op een week kunnen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina