Heb overigens een (erg) mooie tip voor (enorme hoeveelheden) content die OOK ALTIJD werkt in MCE via de 360 én het is gratis! Ik was namelijk zo teleurgesteld over de huidige content die niet eens fatsoenlijk werkt via de 360... (nou ja, laat staan via MC zonder extender zelf!)
Nee het is geen reclamebericht, ben gewoon een zeer enthousiaste gebruiker!
Een paar jaar geleden toen internetverbindingen sneller werden, speelden vele partijen al in op streaming video. De ene dsl tv na de ander volgde; nu is dat iet zo bijzonder meer, maar...
Sinds die tijd had je een contentprovider met een eigen interface in Internet Explorer, waaruit je (automatisch, wel controleerbare / beheerbare) content kon downloaden. Het heet TVTonic. Het verbaasde me altijd hoe innovatief die gasten waren en zeer mooie, themagerichte en actuele content konden voorschotelen!
Het principe is simpel; kies een kanaal en content hiervoor wordt lokaal opgeslagen..
Nu een paar jaar en een paar versies verder wordt zelfs nu MCE Vista ondersteund met mooi gestroomlijnde menu's. Naast het al kunnen toevoegen van de "zender"lijsten kun je zelf alle eigen opgezochte compatibele video rss feeds als kanalen toevoegen! Als klapper op de vuurpijl is dit allemaal wmv formaat en jawel; dat snapt de extender op de 360, inclusief alle menu's! Daarbij heb je gellukig wel zelf controle over hoeveel en hoe snel zaken gedownload mogen worden (op de achtergrond)! Je kunt het dus zo gek maken als je wilt, gigabytes streaming (actuele)content over alles wat je maar wilt (filmtrailers, koken, nieuws, muziekvideo's, gamevideo's van o.a. Gtv, tekenfilms, enz!).
Ik hoor graag wat jullie er(ook van)van vinden! Wellicht tips over video rss kanalen (welke?) Ik heb er wat teveel opstaan nu lol... Ik hoop jullie hiermee in ieder geval iets leuks te hebben voorgeschoteld om je Extender eens te laten werken! Enige waar je een beetje rekening mee moet houden is dat via de Extender video's niet meteen starten, maar na uiterlijk 5 seconden. Besturing wellicht oko wat wennen (tip; gebruik D-pad naar rechts en links om menu telaten verschijnen!). Zorg er ook voor dat je in het menu blijft en niet BACK doet, mocht je dit wel doen, klik je weer op de TVtoniv applicatie en het werkt weer (verder). Het werkt dus echt wel!
Content wordt overigens als er updates zijn automatisch gedownload, dus je hebt de meest actuele content altijd in huis! Het is wel zo dat content beperkt houdbaar kan zijn (factoren als hoe groot sta je toe dat de cache mag worden, hoeveelheid updates er zijn, enz.)
Ow ja, installatie / info is simpel (te vinden): www.tvtonic.com
Technische tips
Een nieuw versie komt ook wel eens met wat (kleine) bugs. Hun forum geeft overigens goede ondersteuning en het team antwoord doorgaans erg snel op je problemen. Om jullie te helpen, mochten jullie een probleem tegenkomen bij TVtonic (installatie of zo), kan vooral gebeuren als je een NL editie hebt (zoals bij mij) dan volgen hieronder de 2 die ik heb ervaren. Het probleem ligt vooral aan het irritante VAC (security Center vista / gebruikersbeheer). De 2 threads alvast ter eventuele hulp:
- error 1609 tijdens installatie? Kijk oplossing op: KLIK HIER (de oplossing is gehighlight in oranje)
- "Endless loop: Please wait while Windows configures Tvtonic" (http://www.tvtonic.com/forum/viewtopic.php?t=622&highlight=)
Tja, die irritante beveiliging / VAC / gebruikersbeheer van Vista... UGH!
Meer screenshots:
Laatst bewerkt: 27 apr 2007