1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. Towel

    Towel Guest

    Nou die heb k er al opstaan (7.0). Vista geeft wel aan dat de driver goed is geinstalt. Maar krijg toch een melding dat tvtuner niet is gevonden... Is mijn pctv rave dan nie compatible met vista? Welk goedkoop tunertje wat de moeite is om aan te schaffen lukt dan wel?
     
  2. Bluze

    Bluze Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarnet nog met de helpdesk van InternetPlusBellen gebeld, maar die geven blijkbaar geen support op XBOX gerelateerde problemen. Er werd gesuggereerd om op fora naar een oplossing te zoeken, maar het enige wat ik vind zijn mensen met hetzelfde probleem. Zo komen we niet verder...

    Is er iemand die het Media gedeelte aan de praat heeft gekregen in combinatie met de Experia Box? Zo ja, post even je setup alsjeblieft.
     
  3. Towel

    Towel Guest

    Dudes,

    het is me gelukt om divx af te spelen, maar da vind ik maar kut met het streamen. Kan k net zo goed mn oude xbox tevoorschijntoveren.. Waar ik wel op zit te wachten is het gebruiken van .mkv files. Ookwel x264. Is het iemand al gelukt? Met hdtv pump geinstalt, mencoder en transcode krijg ik die files niet op mn 360 mce te zien... iemand tips?
     
  4. owesseli

    owesseli Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb Vista Ultimate en er is connectie met de Xbox 360. Echter in Media Center "Afbeeldingen en Video's" op mijn Xbox 360 zie ik die films nergens staan. Tuurlijk heb ik de directories al aangevinkt en heb ik ook al diverse codec install. geprobeerd. Kan iemand mij aub helpen?
     
  5. owesseli

    owesseli Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Onderstaand heb ik voor "Live" gedaan:

    Ik heb daarna geen andere instelling gedaan voor media center en dat werkt gewoon. Trouwens Upnp staat bij mij in experia niet aan.
     
  6. Bluze

    Bluze Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit heeft bij mij helaas niet geholpen. :mad:
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Is er ook een plugin voor Politiek24 O-)
     
  8. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb overigens een (erg) mooie tip voor (enorme hoeveelheden) content die OOK ALTIJD werkt in MCE via de 360 én het is gratis! Ik was namelijk zo teleurgesteld over de huidige content die niet eens fatsoenlijk werkt via de 360... (nou ja, laat staan via MC zonder extender zelf!)

    Nee het is geen reclamebericht, ben gewoon een zeer enthousiaste gebruiker!

    Een paar jaar geleden toen internetverbindingen sneller werden, speelden vele partijen al in op streaming video. De ene dsl tv na de ander volgde; nu is dat iet zo bijzonder meer, maar...

    Sinds die tijd had je een contentprovider met een eigen interface in Internet Explorer, waaruit je (automatisch, wel controleerbare / beheerbare) content kon downloaden. Het heet TVTonic. Het verbaasde me altijd hoe innovatief die gasten waren en zeer mooie, themagerichte en actuele content konden voorschotelen!

    Het principe is simpel; kies een kanaal en content hiervoor wordt lokaal opgeslagen..

    Nu een paar jaar en een paar versies verder wordt zelfs nu MCE Vista ondersteund met mooi gestroomlijnde menu's. Naast het al kunnen toevoegen van de "zender"lijsten kun je zelf alle eigen opgezochte compatibele video rss feeds als kanalen toevoegen! Als klapper op de vuurpijl is dit allemaal wmv formaat en jawel; dat snapt de extender op de 360, inclusief alle menu's! Daarbij heb je gellukig wel zelf controle over hoeveel en hoe snel zaken gedownload mogen worden (op de achtergrond)! Je kunt het dus zo gek maken als je wilt, gigabytes streaming (actuele)content over alles wat je maar wilt (filmtrailers, koken, nieuws, muziekvideo's, gamevideo's van o.a. Gtv, tekenfilms, enz!).

    [​IMG]

    Ik hoor graag wat jullie er(ook van)van vinden! Wellicht tips over video rss kanalen (welke?) 8) Ik heb er wat teveel opstaan nu lol... Ik hoop jullie hiermee in ieder geval iets leuks te hebben voorgeschoteld om je Extender eens te laten werken! Enige waar je een beetje rekening mee moet houden is dat via de Extender video's niet meteen starten, maar na uiterlijk 5 seconden. Besturing wellicht oko wat wennen (tip; gebruik D-pad naar rechts en links om menu telaten verschijnen!). Zorg er ook voor dat je in het menu blijft en niet BACK (B) doet, mocht je dit wel doen, klik je weer op de TVtoniv applicatie en het werkt weer (verder). Het werkt dus echt wel!

    Content wordt overigens als er updates zijn automatisch gedownload, dus je hebt de meest actuele content altijd in huis! Het is wel zo dat content beperkt houdbaar kan zijn (factoren als hoe groot sta je toe dat de cache mag worden, hoeveelheid updates er zijn, enz.)

    Ow ja, installatie / info is simpel (te vinden): www.tvtonic.com

    Technische tips
    Een nieuw versie komt ook wel eens met wat (kleine) bugs. Hun forum geeft overigens goede ondersteuning en het team antwoord doorgaans erg snel op je problemen. Om jullie te helpen, mochten jullie een probleem tegenkomen bij TVtonic (installatie of zo), kan vooral gebeuren als je een NL editie hebt (zoals bij mij) dan volgen hieronder de 2 die ik heb ervaren. Het probleem ligt vooral aan het irritante VAC (security Center vista / gebruikersbeheer). De 2 threads alvast ter eventuele hulp:

    - error 1609 tijdens installatie? Kijk oplossing op: KLIK HIER (de oplossing is gehighlight in oranje)
    - "Endless loop: Please wait while Windows configures Tvtonic" (http://www.tvtonic.com/forum/viewtopic.php?t=622&highlight=)

    Tja, die irritante beveiliging / VAC / gebruikersbeheer van Vista... UGH!

    Meer screenshots:
    [​IMG][​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2007
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  10. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet je.., moest wel ff zoeken of hierover ooit eerder op het forum was gesproken. Raar eigenlijk dat niemand (blijkbaar?) dit ooit heeft gezien / ontdekt. Maar dat had ik ook, het Wow moment; nou ja, eerst al een 5-tal jaar geleden en een paar weken terug toen ik met verrassing ontdekte dat het ook werkte via de extender via de 360 8)

    Inmiddels hebben ze al zo'n standaard 250 (!!!!) kanalen waar je uit kan kiezen. Je blijft maar kijken!
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2007
  11. Crifox

    Crifox Crifox.nl

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke zenders zitten er allemaal bij ?

    Laat maar, ik snap het al :D
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2007
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik was al op zoek naar zo'n tool. Deze tool is trouwens ook geschikt voor mensen zonder media center ... de wmv's worden immers gedownload. k denk dat ik hier eens een postje over ga maken. Misschien kan dit ook wel in een aparte topic
     
  13. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Geweldige tool zo op het eerste gezicht! Alleen vind ik het eerste aanbod niet zo heel geweldig. Ik had gehoopt op wat meer traditioneel materiaal van TV zenders etc.

    Maar is het nou ook mogelijk nog extra channels toe te voegen zoals bijv. uitzendinggemist, enkele amerikaanse tv programma's misschien O-) etc.?
     
  14. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga deze vakantie eerst me laptop ff leeghalen etc. Loopt namelijk ook niet lekker meer, dan ga ik dit ff proberen:thumbs:
     
  15. WolfsNL

    WolfsNL Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk lijkt er progressie te komen met Transcode360, hij slaat niet meer vast als ik mijn video's bekijk. Maar als ik op een file klik en dan naar more ga en transcode klik, zegt die dat hij hem niet ondersteunt, maar hetis gewoon een avi :confused:.

    Iemand een idee?
     
  16. Bluze

    Bluze Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb media center hier inmiddels ook aan de gang, met omweg via extra router... weet iemand al of het uitzending gemist programma van cheelio ook op XP MCE werkt? misschien al een nieuwe versie?
     
  17. Roborob

    Roborob Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand www.tvtonic.com aan de gang met Yahoo movies ?
    Ik zoek nl een mooie stream voor Film trailers nu zit er standaard wel 1 bij maar daar is het aanbod niet echt groot van. Iemand een idee ?
     
  18. Mysticmaus

    Mysticmaus De Gekke Vos

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo

    Ik zit met een probleem en ik kom er maar niet uit..... :'-(

    Ik heb mijn Xbox 360 aangesloten op een gateway-verbinding met mijn PC en Modem

    Het werkt allemaal perfect want ik kan ook op Xbox Live komen , maar ik wil ook graag media delen met mijn PC , hij staat aangesloten in het netwerk dus via de gateway en op de PC staat XP Media Center , en Windows Media Player 11 met Media Sharing geinstalleerd , de PC ziet de Xbox 360 dus dat is ook goed.

    Maar het probleem zit bij de Xbox 360 want als ik de "Test Media Connection" optie doe in het menu dan stopt de test bij PC Selected , dan zegt hij Failed....

    En op mijn PC als de Extender software wil installeren dan stopt hij ook na het intypen van de 8-cijferige code want hij kan de Extender niet vinden zegt hij..........kan iemand mij helpen wat ik fout doe???

    EDIT : Ik heb wel AVG erop staan maar die staat uit.....en windows firewall staat ook uit + dat alle benodigede poorten ook open staan.

    En dan nog een vraag , moet je perse een wireless network adaptor hebben om verbinding te maken met je PC?

    Alvast heel erg bedankt!!!:D
     
  19. mark87

    mark87 x(L)box junkie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil media centre installeren heb de code en alles maar dan ga ik naar www.xbox.com/pcsetup en dan krijg ik een pagina waar niet setup bij staat en zegt dat ik windows media player moet installeren maar die heb ik al lang
    heb ook service pack 2 dus snap het probleem niet ik krijg dus alleen geen site met een setup onderaan de pagina
    gr;s Mark
     
  20. Mysticmaus

    Mysticmaus De Gekke Vos

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet wel windows media player 11 hebben he , dus niet 10 of 9:thumbs:
     

Deel Deze Pagina