De HDTV Thread [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 18 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Wat mij dan wel benieuwd is of er ook mensen zijn die problemen hebben met de hdmi op een R72b, Want tot nu toe heb ik hier alleen gelezen over hdmi problemen met de R71b.

Ik zit namelijk zelf nu te kijken voor een le26R71b of 72b (Jammer dat Samsung voor 2 desings heeft gekozen. Anders was de keus immers veel simpeler geweest)

En voor zover ik weet zijn die technies helemaal gelijk aan elkaar.
    Maar als blijkt dat er wel problemen zijn met de hdmi poort van de R71 en niet met de hdmi poort van de R72 dan is de keuze snel gemaakt.

Dus de vraag is zijn er ook mensen met een R72b die soortgelijke problemen hebben met de hdmi aansluiting?

2. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik ben op stap geweest vanmiddag naar mijn locale gamesboer, en hij heeft me prima geholpen... Ik ben er achter gekomen dat de PS3 uitstekend werkt via HDMI en via een tweede HDMI-kabel heb ik uitgesloten dat mijn kabel wellicht gaar zou zijn... Het probleem ligt dus wel degelijk aan de HDMI-aansluiting van mijn Samsung LCD-TV, dus ze moeten hem komen repareren aan huis... Ik heb ze alvast op de hoogte gesteld:

------------------------------------------------------------------------------------

"L.S.

Ik heb afgelopen week telefonisch contact opgenomen met uw Service Helpdesk aangaande een HDMI-probleem via mijn Samsung LE32R71B LCD-TV. Ik heb onlangs een PlayStation 3 aangesloten via de HDMI-ingang, maar ik krijg op geen enkele manier beeld of geluid. U hebt mij een korte mail teruggestuurd, dat er geen mogelijkheid is voor een eventuele software update voor de HDMI-aansluiting van de LCD-TV, zoals geopperd is door Sony.

Ik heb u gisteren teruggemaild, dat het probleem nog immer bestaat en dat het toch wel raar is dat de HDMI-aansluiting niet naar behoren werkt. Ik heb vandaag op 26 april 2007 contact opgenomen met de Gameshop in Den Haag, waar ik de PlayStation 3 console heb aangeschaft. De eigenaar was zo vriendelijk om mij langs te laten komen in de winkel, waar hij een Samsung LE26R71B had staan, de kleinere variant van mijn LCD-TV dus. Hierop is mijn PlayStation 3 aangesloten via HDMI, om te testen of de PlayStation 3 console naar behoren werkt. En inderdaad werkt de PlayStation 3 console netjes via de HDMI-aansluiting van de Samsung LE26R71B van de Gameshop. De benodigde HDMI-instellingen heeft de eigenaar van de Gameshop ter plekke opgeslagen in mijn PlayStation 3 en ik heb de PlayStation 3 console thuis weer aangesloten op mijn Samsung LE32R71B LCD-TV. Ik krijg echter opnieuw géén beeld of geluid.

Om alles helemaal uit te sluiten, heb ik tevens een (tweede) nieuwe HDMI-kabel aangeschaft en die thuis aangesloten tussen de Samsung LE32R71B LCD-TV en de PlayStation 3. Opnieuw krijg ik géén beeld of geluid. Dit betekent dus mijns inziens dat de HDMI-aansluiting van mijn Samsung LE32R71B LCD-TV niet werkt."

------------------------------------------------------------------------------------

Conclusie: de HDMI-aansluiting van mijn LCD-TV is gaar... Ik dien een reparatieverzoek in... Ik heb nog gewoon garantie, dus geen probleem... :)

3. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Even klein updateje op mijn situatie:

Heb contact opgenomen met de Xbox lijn, daar had ik niks aan. Maar goed, dat was ook niet echt te verwachten. Philips gebeld, en deze gasten bellen mij terug. Opzich wel netjes geregeld daar. Nu maar hopen dat ze snel langs kunnen komen of iets dergelijks.

4. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb dus een klein probleempje met het aansluiten van mn pc naar tv, k had er al een topic over geopend in de pc subforum maar daar konden ze me niet helpen, dus probeer ik het hier maar ff.

ik heb deze tv:

http://www.kieskeurig.nl/product/8E370FBFAE1E1FC7C125713B00453C20.htm

5. Cybercon

Cybercon Guest

Ja ja ik heb 'm vandaag eindelijk in bewegend beeld kunnen bewonderen, de LE32R81B (met blauwe strip) en het is een plaatje hoor. Ik kon even niet geloven dat het een 32'' model was, want ik moest even wennen aan de grootte. Maar goed verder was het beeldkwaliteit van hoge kwaliteit, alleen het enige waar ik mee zit is de kabel aangezien ik dan via anoloog zou moeten gaan kijken. En dat is niet iets om vrolijk van te worden.....

Maar goed het is bijna zo goed als zeker dat ik 'm ga nemen en naar alle waarschijnlijkheid zal dit in juni gaan worden. Weet alleen nog niet waar ik 'm ga bestellen (online of in de winkel) aangezien ik mij afvraag of een garantie van twee jaar voldoende(?) is.

6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Tv als 2e beelscherm ingesteld @ pc? Uitgestuurde Resolutie op 1366x768/1360x768?

Welke videokaart heb je?

7. Tinuva

Tinuva Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Damn, ik heb een LE40R72b en was van plan binnenkort een ps3 aan te schaffen. De kans bestaat er dus in dat ik dezelfde shit zal hebben als jij dus |:-

8. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb Woensdag de firmware van mijn LE32R71B gereset en de HDMI-poort werkt nog steeds.
    Normaal zat ik altijd te klooien om de HDMI-poort aan de praat te krijgen.
    Maar nu werkt de HDMI-aansluiting al 3 dagen zonder problemen.

9. Tinuva

Tinuva Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, bedankt voor het geruststellende antwoord. Zal ik nu toch al iets minder stressen! Hoe moet je trouwens de firmware resetten? Wil al een beetje voorbereid zijn moest ik met hetzelfde probleem geconfronteerd worden als ik mijn ps3 heb!

10. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt goed, maar ik heb toch nog wat vraagjes voor je, (ik wilde deze tv eigenlijk gister avond al bestellen)

Van wat ik gezien heb op internet is de r81b helemaal zwart met een brede blauwe led aan de voorkant klopt dit of niet? (jij hebt het namelijk over een blauwe strip.)

En wat koste die bij de winkel waar jij was?,
    Ik ben namelijk van plan om hem bij modern.nl voor 850 incl. levering te gaan bestellen, En wil weten of dit veel scheeld met de normale winkels.
    (Wilde de tv eerst bij plasmadiscounter.nl bestellen maar die hebben vandaag de prijs verhoogt)

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    1. Zet LCD uit.
    2. Druk op AB ( Info , Menu , Mute , Power ).
    LCD gaat aan en het servicemenu komt in beeld.

Kies nu voor optie 12. Reset.

Wil zelf over een paar weken ook een PS3 in huis halen.
    Zal er wel meteen een HDMI-verdeeldoos erbij moeten kopen , zag dat die dingen nu € 99 kosten bij Voltronic.

12. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    http://www.bcc.nl/

De SAMSUNG LE19R71 is volgens die site dus wel degelijk geschikt om in 720P te gamen! Resolutie: 1400 x 900 pixels. Dus dan kan 1280 x 720 ook:) Mooie prijs en mooi design!

Laatst bewerkt: 27 apr 2007
  13. Tinuva

Tinuva Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alweer bedankt voor het antwoord Melbuuln _O_

14. Cybercon

Cybercon Guest

De TV die ik zag was ook meteen degene die ik wil gaan bestellen. Deze was voor 99% zwart en kent onderaan een (kleine) blauwe strip zoals je hier kunt zien. Echter moet je er rekening mee houden dat de R81 in diverse kleuren te verkrijgbaar is: klik.

De adviesprijs in de winkels is € 949,- , echter ben ik bij een webshop als Progress voor € 900,- inclusief verzenden klaar (voor prijs van jou model zie link). Een verschil van € 50,- dus. Ik zit er ook aan te denken om 'm online te gaan bestellen, alleen het enige waar ik nog over twijfel is de garantie. Je hebt standaard 2 jaar garantie (tenminste bij Progress) en ik vraag mij af of dat voldoende is. Bij een winkel heb je altijd nog de mogelijkheid om een meerjarig garantieduur af te sluiten. Mocht je verder nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.

PS: Bekijk de R81 nog even in de winkel voordat je 'm definitief gaat bestellen. Geloof me het is echt een plaatje :).

Laatst bewerkt door een moderator: 27 apr 2007
  15. Speurneus

Speurneus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bij progress kan je ook garantie bij kopen zie hier

16. Cybercon

Cybercon Guest

Kijk eens aan en die dien je er dan gewoon bij te bestellen? :)

17. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    ATI RADEON 9200 SE

zelfs met die resolutie zie ik niks als ik hem op RGB zet

18. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe heet die tv nou van samsung met dat glas (ofzo of plastic) onder aan. Hij zou in april komen met een paar hdmi uitgangen of ingangen.:+ >?

19. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Moest eerst de Manual downloaden om te zien wat je met RGB bedoelde.

RBG = VGA.

Heb je al Auto Config (blz 26) geprobeerd ??

Mijn Samsung is heel kieskeurig als het gaat om PC resolutie.
    Kan alleen de resoluties gebruiken die in mijn manual staan , de andere resoltulies leiden tot een zwart scherm.

Probeer het volgende eens.
    Sluit een normale monitor aan op de PC en stel de volgende resolutie in.
    1024x768 70hz.

Schakel de pc nu uit en vervang de monitor door de LCD.
    Als je nu de pc aansluit heb je dan wel beeld.

Dat is de R8 serie van Samsung.

Je kan kiezen voor 4 verschillende kleur combinaties ( R81 , R82 , R83 en R84 ).

20. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt!:thumbs:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina