Nou, ik ben op stap geweest vanmiddag naar mijn locale gamesboer, en hij heeft me prima geholpen... Ik ben er achter gekomen dat de PS3 uitstekend werkt via HDMI en via een tweede HDMI-kabel heb ik uitgesloten dat mijn kabel wellicht gaar zou zijn... Het probleem ligt dus wel degelijk aan de HDMI-aansluiting van mijn Samsung LCD-TV, dus ze moeten hem komen repareren aan huis... Ik heb ze alvast op de hoogte gesteld:
------------------------------------------------------------------------------------
"L.S.
Ik heb afgelopen week telefonisch contact opgenomen met uw Service Helpdesk aangaande een HDMI-probleem via mijn Samsung LE32R71B LCD-TV. Ik heb onlangs een PlayStation 3 aangesloten via de HDMI-ingang, maar ik krijg op geen enkele manier beeld of geluid. U hebt mij een korte mail teruggestuurd, dat er geen mogelijkheid is voor een eventuele software update voor de HDMI-aansluiting van de LCD-TV, zoals geopperd is door Sony.
Ik heb u gisteren teruggemaild, dat het probleem nog immer bestaat en dat het toch wel raar is dat de HDMI-aansluiting niet naar behoren werkt. Ik heb vandaag op 26 april 2007 contact opgenomen met de Gameshop in Den Haag, waar ik de PlayStation 3 console heb aangeschaft. De eigenaar was zo vriendelijk om mij langs te laten komen in de winkel, waar hij een Samsung LE26R71B had staan, de kleinere variant van mijn LCD-TV dus. Hierop is mijn PlayStation 3 aangesloten via HDMI, om te testen of de PlayStation 3 console naar behoren werkt. En inderdaad werkt de PlayStation 3 console netjes via de HDMI-aansluiting van de Samsung LE26R71B van de Gameshop. De benodigde HDMI-instellingen heeft de eigenaar van de Gameshop ter plekke opgeslagen in mijn PlayStation 3 en ik heb de PlayStation 3 console thuis weer aangesloten op mijn Samsung LE32R71B LCD-TV. Ik krijg echter opnieuw géén beeld of geluid.
Om alles helemaal uit te sluiten, heb ik tevens een (tweede) nieuwe HDMI-kabel aangeschaft en die thuis aangesloten tussen de Samsung LE32R71B LCD-TV en de PlayStation 3. Opnieuw krijg ik géén beeld of geluid. Dit betekent dus mijns inziens dat de HDMI-aansluiting van mijn Samsung LE32R71B LCD-TV niet werkt."
------------------------------------------------------------------------------------
Conclusie: de HDMI-aansluiting van mijn LCD-TV is gaar... Ik dien een reparatieverzoek in... Ik heb nog gewoon garantie, dus geen probleem...
Klik om te vergroten...