Wat zijn de beste boeken die je gelezen hebt?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door captain vimes, 17 nov 2003.

  1. XmandyX

    XmandyX Active Member

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik vind dit ook wel een erg goed boek, zeker een tranentrekker maar op sommige momenten ook grappig. Heb deel 2 de weduwnaar oo pas geleden gelezen en ook die is erg sterk.
     
  2. Greate Pier

    Greate Pier euuhm

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    'Een kleine geschiedenis van bijna alles' van Bill Bryson. Ben ik nu aan het lezen, op aanraden van een hoogleraar. Tot nu toe zeer boeiend boek over het ontstaan van de aarde, wetenschap(pers), en nog veel meer. Het heeft me tot nu toe al meerdere malen verbaasd met enkele feiten over het heelal en de aarde.
     
  3. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik weet niet of hij in dit topic al genoemd is, maar "Knielen op een bed Violen", van Jan Siebelink vind ik erg goed.
     
  4. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een klein vraagje.
    Ik heb onbewust het derde boek van de Artemis Fowl serie boeken geleend uit de bibliotheek. Maakt dit of...?
    Het gaat om het boek Artemis Fowl: The Eternity Code.
     
  5. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij werkt t ongeveer als met harry potter of darren shan: de boeken zijn vrij standalone(met een beetje voorkennis waar t ongeveer over gaat), maar het is wel het beste om ze op volgorde te lezen, want sommige dingen snap je dan gewoon beter.

    Zelf ben ik trouwens begonnen aan Siddharta, op aanraden van Hellspawn. Deel 1 was best goed, nu door met deel 2 :)
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.580
    Gaat dat over Siddharta de Boeddha?
     
  7. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    dat gaat over een siddharta in de tijd van boeddha, maar niet de boeddha.
    2,99 bij bol.com:)
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.580
    De Boeddha heet namelijk ook Siddharta.

    Heb jij die versie ook?
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2007
  9. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Voor mij zelf de hele Lord of the Rings euvre. LOTR, Appenices, The Hobbit, Sillmarilion, HOME etc
     
  10. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die bol.com versie idd ook. Boeddha is de nieuwe naam van Siddharta Gautama, een prins die wegliep van huis en op zoek ging naar verlichting. Voor meer informatie daarover heeft Hellspawn vast meer boeken, ik helaas niet.

    De hoofdpersoon in het boek heet ook Siddharta, om redenen die ik niet zomaar kan opnoemen. Maar het was toen gewoon een normale voornaam, net zoals nu bijvoorbeeld Sanne een normale meisjesnaam is, en Tim een normale jongensnaam. denk ik
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.580
    Ja, dat wist ik allemaal. Ik ken daar de historie van.
     
  12. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ondertussen heb ik Siddharta al een tijd uit. Ik moet zeggen dat het best redelijk geschreven is, hoewel het soms nog best tegenviel om in dit in het Engels te lezen. (terwijl mijn Engels zeker niet slecht is). Een leuk boek om eens te lezen, maar geen ultieme aanrader of iets dergelijks.
     
  13. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    w00t kick:

    De schaduw van de wind - door Carlos Ruiz Zafon
    Onlangs uitgelezen en het is best een redelijk boek. Leest erg makkelijk weg en mag naar mijn weten ook op de lijst voor Nederlands (voor de middelbare scholieren hier). Toch vond ik het niet enorm geweldig, het boek heeft duidelijk het doel te vermaken en geen hoger doel. Goed tijdverdrijf, maar als je meer zoekt achter een boek zal je niet erg veel vinden. Wel is de setting mooi. Het Barcelona na de tweede wereldoorlog en rond de tijd van de dictatuur van Franco.

    Nu heb ik de volgende boeken bij bol.com besteld:
    Honderd jaar eenzaamheid - door Gabriel Garcia Marquez (vertaald naar het NL dus)
    Het lijden van de jonge Werther - door Goethe (ook vertaald naar het NL dus)
    De steppewolf - Hermann Hesse (idem)
     
  14. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu bezig om een zooi boeken van Charles Dickens te lezen. Momenteel ben ik bezig in Oliver Twist, en het bevalt me zeer goed.

    Ik heb die ook een keer van bol.com besteld. Zeer goed leesbaar, tegen de verwachting in.
     
  15. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    ben nu bezig met de boeken van 24..

    tot nu toe zijn ze vermakelijk,.
     
  16. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Mist over het Strand
    gaat over 2 jongens van 15 uit de Hitler-Jugend
    Echt super goed boek (ook een van de 4 die ik gelezen heb ofzo lol)
     
  17. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Heb vandaag het boek van de godfather uitgelezen, en het is een erg goed boek, met een hoop spanning. Ik heb de film ook al gezien, maar het boek geeft zoveel meer details en informatie dat het toch leuk is om het te lezen als je de film al kent.
     
  18. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    Joe Speedboat van Tommy Wieringa is ook een leuk en goed boek. Als je in de boekwinkel bent, en je wil een boek voor een beetje jongeren insteek, het is gewoon goede literatuur, maar in het boek gaat het over jongeren, raad ik je hem echt aan. Ik heb trouwens de schrijver nog ontmoet en die heeft m'n boek gesigneerd, nou, ik helemaal blij
     
  19. Blieb

    Blieb Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik echte aanraders vind zijn de boeken van Robin Hobb

    Zo heb je de boeken van de zieners (3 stuks)
    de boeken van de levende schepen (3 stuks)
    de boeken van de nar (3 stuks)
    de boeken van de zoon van de krijger (tot nu toe 2 stuks, 3e is in de maak)

    Ik heb ze ook in de volgorde getypt dat ze gelezen behoren te worden.

    Robin Hobb (in het echt Megan Lindholm geloof ik) weet je in deze boeken echt een andere wereld in te slepen. Je groeit als het ware met de personages mee. Ik heb verschillende boeken nou meerdere keren gelezen, en elke keer vind ik ze weer indrukwekkend. De boeken behoren tot de fantasie genre, maar ik heb ze laten lezen aan mensen die beweerden dat ze fantasie niks vonden en die konden niet stoppen met lezen.
     
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Heb dit boek ook in de vakantie uitgelezen (samen met een boek genaamd "Crash" over de TWA800 crash @ VS en "De Onschuldigen")

    Erg mooi boek inderdaad, andere twee trouwens ook

    //edit

    N. DeMille - Crash:

    Beschrijving:
    Tegen de schemering nemen een man en een vrouw op het strand van Long Island hun liefdesspel met een videocamera op. Plotseling klinkt er een zware explosie en is er aan de donkere hemel een felle lichtflits te zien. Is er een vliegtuig neergestort? Het paar grijpt de camera en maakt dat het wegkomt.

    John Corey en zijn vrouw Kate Mayfield, beiden werkzaam voor een speciale eenheid die het terrorisme bestrijdt, vermoeden een samenzwering op het allerhoogste niveau. Samen gaan ze op jacht naar het bewijs waar alles om draait: een videotape van de afgrijselijke waarheid, een waarheid met onvoorstelbare gevolgen voor Amerika - en de wereld.

    Harlan Coben - De Onschuldigen

    Beschrijving:
    Twintig jaar geleden probeerde Matt Hunter een vechtpartij te sussen. Maar er ging daarbij iets behoorlijk mis; hij werd zelf opgepakt en veroordeeld voor moord. Nu, negen jaar na zijn vrijlating, heeft hij een goede baan, een vrouw, een kind op komst en een optie op zijn droomhuis. Matt lijkt eindelijk een rooskleurige toekomst tegemoet te zien. Maar dan belandt hij in een nieuwe nachtmerrie. Matt ontvangt op zijn mobiel compromitterende foto's van Olivia, zijn vrouw. Een onbekende man begint Matt te schaduwen - en wordt vermoord. Een geliefde non wordt dood aangetroffen. En volgens de politie - onder wie Loren Muse, die Matt nog kent van vroeger - wijzen alle sporen in de richting van een man met een strafblad en minstens één moord op zijn geweten: Matt Hunter. Matt en Olivia's zo zorgvuldig opgebouwde leven wordt opnieuw ontwricht, maar ze weigeren alles op te geven en slaan op de vlucht.
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2007

Deel Deze Pagina