[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    Is niet zo'n moeilijke vraag. En een antwoord wordt gegeven in 1 van de beste docu's Metal: A Headbanger's Journey. Had hem gedownload en vond hem zo goed dat ik hem van het weekend gekocht heb.

    Maar met mijn belabberd geheugen ben ik al vergeten wie het was. Weet nog wel dat het niet begonnen is bij Black Sabbath. Zij zijn wel verantwoordelijk voor zo'n beetje elke rif die ooit gespeeld zal worden.
     
  2. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm, als je echt naar de roots gaat denk ik wel dat je bij dingen als Led Zeppelin en zo uitkomt of misschien nog wel eerder, maar ik kan er best mee leven dat Black Sabbath als eerste echte Metal band genoemd wordt.

    @ elendil: Nope, geen Vader voor mij dit weekend. Volgend weekend wel Neurotic Death Fest
     
  3. Ashavan

    Ashavan Guest

    Net die docu weer gekeken.

    Het begin van de muziek ligt bij de slaven muziek bleus/jazz welk door britse rockers werd aangepast. Gitaren e.d. waren afrikaanse instrumenten in des beginne. De eerste bands zoals Zeppeling en Sabbath waren fans van bleus/jazz en Sabbath was van oorsprong ook zo'n band. Daarnaast worden metal bands ook geinspireerd door het donkere klassiek zoals Wagner.

    De eerste keer dat daadwerkelijk de term Heavy Metal werd gehanteerd was in het magazine Rolling Stones aan de hand van een interview met Alice Cooper. Dus de term kwam daar vandaan en de muzikale invloeden van elders.

    De eerste bands waren Sabbath, Zeppelin, Cooper en geen 1 is echt de eerste. Maar Sabbath was wel de eerste met de "duivelsnoot" en heeft elke mogelijke gitaar rif uitgevonden die ooit door welke band ooit gespeeld zal worden. Dus Sabbath zou gezien kunnen worden als de vader van het Metal zoals we het nu kennen met de duistere klanken en aggresiviteit.
     
  4. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Rofl, rompeprop staan ook op Neurotic zie ik net.
     
  5. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    De line-up is sowieso erg sterk dit jaar, met Vital Remains, Immolation, Krisiun, Grave, Severe Torture, Devourment, Hour of Penance en nog een partij bands
     
  6. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ja goeie docu is het he? Heb hem vorige week aangeschaft, vandaag voor de tweede keer bekeken:)
     
  7. Ashavan

    Ashavan Guest

    Dusver is het de enige docu die correct de metal scene behandeld.

    Andere docu's op zenders zoals VHS1 behandelen meer rock en hardrock en glam metal met wat over the hill bands als Metalica en denken dat ze dan heel de metal scene begrijpen. En daar wijden ze dan ook nog eens 4 afleveringen van een uur aan :confused:
     
  8. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de DVD gisteren ook maar aangeschaft, hoor er bijna alleen maar goede dingen over. Nog niet gekeken alleen
     
  9. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Nee echt een aanrader. Je kan het een beetje zien als een antropologisch onderzoek:) Goede interviews ook, goede soundtrack. En een goede blik hoe ziek sommige Norwegian Black Metal gasten zijn.

    Die gasten van Mayhem...De vorige leadsinger had zichzelf door de kop geschoten en de rest van de band hebben hangers gemaakt van stukjes van zijn schedel... Weet niet of dat wel helemaal wel waar is, maar het klinkt iig ziek.
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2007
  10. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach ja je hebt een hoop lijpe mensen. Die gasten van Mayhem zijn in dat interview ook nog eens vet aso en dat vind ik helemaal gaar.

    Wat ik super vet vond aan A headbangers journey is dat hij door een metalhead is gemaakt. Het is dus geen film van één of ander aapie in een pak die even snel geld aan de metal scene wil verdienen.

    Nog even iets wat me zomaar te binnen schiet, hoeveel van jullie dragen oordoppen als je naar concerten gaat? Ik heb die van mijn namelijk al klaarliggen voor vanavond (VADER, die slayer coveren hier ^^).

    /salute
     
  11. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Eigenlijk nooit oordoppen mee:)

    Ben daarna meestal ook wat slechthorend:eek:
     
  12. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de docu echter wel wat aan de korte kant. 1,5 uur is niet echt lang. Hij had van mij langer mogen duren. Maar wel de beste docu die er is.
     
  13. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Shadows Fall eens gecheckt en nou'ja het heeft wel wat niet echt mijn main genre ik zoek het meer op bij norther enzo maar klinkt zeker chill.

    Zelfde geld trouwens wel voor de nieuwe LP wel wat softer maar gewoon wel goed ja.
     
  14. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Het wisselt bij mij nog wel eens, is een beetje afhankelijk van hoe regelmatig ik op dat moment naar concerten ga, in welke zalen (de een heeft het nu eenmaal wat harder staan dan anderen) en welke band er speelt.

    @ Mtthz:
    Het is zondermeer een controversiele band, met het hele verhaal van Euronymous die vermoord werd door bandlid Varg en uiteraard de vele schapenkop verhalen van inmiddels ex-zanger Maniac, maar ik denk dat een groot deel ervan ook wel opgeblazen is. Ze hebben wel een foto gemaakt van de zelfmoordscene, maar die is naar zeggen tegen hun weten in gebruikt voor een coverhoes van een bootleg.

    Sowieso wordt de Noorse scene uit die tijd en begin jaren negentig gekenmerkt door dingen als kerkbranden, het leek alsof je er niet bij hoorde als je iets dergelijks niet gedaan had. Tegenwoordig is het meeste ervan wel overgewaaid, hoewel met een band als Shining sommige van die bizarre taferelen wel blijven leven. Met al dat soort dingen denk ik maar, laat die gasten maar gaan, gekken heb je er altijd tussenlopen, in welk (extreem) muziekgenre dan ook.
     
  15. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Kort verslag van gisteren:

    We hebben Vader verdomme gemist. Ze begonnen pas om 11 uur met spelen en het was kans dat we daarna geen bus meer kregen omdat alles vol zou zitten. We zijn dus kwart over 10 weg gegaan en hebben met moeite een bus kunnen pakken.

    Heb wel de vette duitse hardcore band Zero mentallity gezien. Was zeker de moeite waard.

    /salute
     
  16. Ashavan

    Ashavan Guest

    This is life. Heb in de woonkamer keihard een aantal nieuwe albums op staan via de cinema set :D

    Echt geweldig zo op jezelf wonen ;)
     
  17. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Weer wat nieuwe bands geprobeerd:

    - In flames
    - Shadows Fall
    - All that remains

    Alle 3 zeker chille bands en 2 ervan komen op wacken :D. Waarschijnlijk ga ik toch niet meer naar graspop geen geld blabla dus dan later maar naar wacken toe en norther komt daar ook :D.
     
  18. Ashavan

    Ashavan Guest

    Als je dat wat vond probeer dan de volgende eens:

    37 stabwoundz
    All Shall Perish
    Anthrax
    Benedictum
    Barathrum
    Dark Angel
    Darkane
    Ensiferium
    Feast for the Crows
    Haterush
    Heaven Shall Burn
    Hypocrisy
    Liege Lord
    Pestilence
    Savatage
    Shadows Fall
    Testament
    Trimonium

    Een paar leuke bands. Een maat van me heeft 800 cd's dus kan altijd bij hem terecht om rond te neuzen voor nieuwe bands :p
     
  19. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Holy dude, ik ga er eens wat van proberen maar volgens mij gaat het een beetje boven mijn gehoor.
     
  20. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ikga zeker er dan een paar checke (vooral die op Waldrock en op Wacken komen) heb ik toch een beter idee wie d'r kome.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina