Ter verduidelijking van mijn persoonlijk standpunt.
Ik vind metalcore geen echte metal. Het is muziek met metal invloeden. Aangezien ik een traditionalist ben wat betreft veel zaken in het leven stoor ik mij hier lichtelijk aan. En daar komt dan de vergelijking met Nu-Metal wat ik ook niet als metal zie. Bands zoals Slipknot die voornamelijk een puberale groep aantrekt en veel schreeuwt zonder al te veel inhoud. Wat me weer bij de vergelijking voor Linkin Park en Korn brengt die zo goed als hetzelfde doen. Een stel verwende pubers met hun muziek. Tja ik luister ook die bands af en toe omdat me vriendin en een paar vrienden er van tijd tot tijd naar luisteren.
Dus zoals Ellendil al goed opmerkte ik ben niet "tegen" bands vanwege het commerciele, maar gewoon omdat ik het kutmuziek vind. MAar ik merk wel dat sommige bands slechter worden zodra ze de commerciele kant op gaan en een groter publiek proberen te trekken zoals Within Temptation en Nightwish die ik vroeger wel lekker vond klinken van tijd tot tijd.
Waar ik me het meest aan stoor zijn die gastje met lange zwarte leren jasjes met HIM symbool op de rug met "gothic" kleding. Vervolgens doen die wannabe goths mee met de metalheads. Wat krijg je? Dat mensen die gothic wannabe's gaan associeren met metal en als ik zeg dat ik naar metal luisteren meteen als gothic afgeschilderd wordt. Gelukkig weet ik dat echte goths niet naar metal luisteren en al helemaal niet in het zwart gekleed gaan, maar toch... Als je doen tv kijkt en je ziet een aflevering over gothics gaan en er zit dan zo'n geschminkt skelet hoofd met zijn zwarte kleren te praten over iets wat hij niet is en tergelijkertijd de Metal scene zwart zit te maken gaat me dan te ver.
Wat emo's doen boeit me niet. Die shop ik gewoon aan de kant als ze in de weg lopen. Net zoals dat ik iets harder op zo'n wannabe goth in ga als die de Pit in komt kakken met zijn vriendjes en na 1 aanraking alweer huilend wegkruipen in het donkere gat waar ze vandaan kwamen.
Nee als ik iets met metal doe wil ik graag metalheads om me heen hebben en geen wannabe goth pubertjes die de weg kwijt zijn.
Als je zo vriendelijk wilt zijn Ellendil...kun je dan een paar goede metalcore bands noemen? Zal ik die eens een eerlijke kans gaan geven. Maar het valt me op dat vanwege de vele sub-genres mensen van de gekke niet meer weten wat voor soort metal ze nu eigenlijk horen. Zeker de jongere generatie gooit Hardcore bands zoals Hatebreed al erg snel in het hokje Metalcore *shiver*
Laatst bewerkt door een moderator: 10 mei 2007