[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ja HSB! Heb tijdje terug een paar nummertjes van ze gedownload...Echt gruwlijke shit_O_
     
  2. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Wat voor soort is heaven shall burn btw?

    Klinkt wel zwaar chill :cool:.
     
  3. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Grappig dat het hier over Heaven shall burn gaat. Heb het vandaag voor het eerst geluisterd, check ik hier zijn ze ook het gesprek van de dag :p.

    Heaven shall burn is een mix tussen hardcore punk en death metal geloof ik.

    Het klinkt echt enorm bruut en de lyrical themes zijn zo op het eerste gezicht ook helemaal mijn straatje (sociaal, anti nazi etc).

    Als je HSB vet vindt moet je ook Hatebreed eens checken. Daarnaast zijn er nog veel meer vette metalcore bands.
     
  4. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Klinkt chill ik luister de laatste tijd wat teveel norther dus een beetje afwisseling is altijd mooi :D. Zijn er nog meer bands a-la norther (CoB?) alleen vind ik tegenwoordig toch norther beter.
     
  5. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    - Eternal Tears of Sorrow
    - Kalmah
    - Wintersun

    Met name Wintersun kan ik je aanraden (niet dat de andere bands die ik noem slecht zijn). De cd die ook 'Wintersun' heet is ronduit geniaal. Je zou trouwens ook Ensiferum kunnen proberen, het is wel een beetje een andere richting. Ensiferum is black/folk metal, maar als je Wintersun kan waarderen vind je Ensiferum zeker te weten ook vet. Jari Maenpaa van Wintersun heeft in die band gezeten als gitarist en zanger op de albums 'Ensiferum' en 'Iron'. Vooral 'Ensiferum' is geweldig, die draai ik nog steeds haast dagelijks. 'Iron' is ook goed maar net weer wat minder vind ik. Ensiferum's nieuwere releases zijn ook aan te raden maar komen naar mijn mening niet in de buurt van het album 'Ensiferum'.

    Maar probeer die bands maar, hopelijk vind je t wat als je ze nog niet kent.
     
  6. Ashavan

    Ashavan Guest

    Metalcore?!!? *Schreeuwt van ellende*
    Dat woord, en de muziek die er bij hoort, is voor mij taboe. Net zoals mensen die zeggen dat Linkin Park, Korn en Slipknot goede (metal) muziek is.

    Hatebreed is van oorsprong Hardcore metal, maar de laatste album of 2 gaat het meer richting metalcore dus ben ik gestopt met luisteren.
     
  7. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn echt super vette metalcore bands hoor. Maar ja, over smaak valt niet te twisten. Ik krijg lichtelijk het idee dat je metalcore nu verward met die emo / screamo crap van al die slamdancing gastjes op youtube.

    Hatebreed is trouwens nog steeds gewoon hardcore metal. De laatste albums klinken wat gelikter en beter geproduceerd, maar ze zijn nog steeds dezelfde hatebreed.

    De vergelijking met Nu metal (linkin park etc) die je maakt snap ik ook niet helemaal want daar heeft dit helemaal niets mee te maken. Btw, ik vind sommige nummers van linking park nog steeds lekker klinken hoor. Vind het te nep voor woorden wanneer mensen het eerst vet vinden, dan dieper de metal in duiken. Daar merken dat het mode is commerciele bands te bashen en dan lekker gaan mee bashen. Zeg niet dat dit het geval is bij jou, maar ik zie het zo vaak. Korn, slipknot en linking zijn dan wel commercieel, toch ik zo af en toe nog steeds een nummertje van ze omdat ik het lekker vind klinken.
     
  8. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ter verduidelijking van mijn persoonlijk standpunt.

    Ik vind metalcore geen echte metal. Het is muziek met metal invloeden. Aangezien ik een traditionalist ben wat betreft veel zaken in het leven stoor ik mij hier lichtelijk aan. En daar komt dan de vergelijking met Nu-Metal wat ik ook niet als metal zie. Bands zoals Slipknot die voornamelijk een puberale groep aantrekt en veel schreeuwt zonder al te veel inhoud. Wat me weer bij de vergelijking voor Linkin Park en Korn brengt die zo goed als hetzelfde doen. Een stel verwende pubers met hun muziek. Tja ik luister ook die bands af en toe omdat me vriendin en een paar vrienden er van tijd tot tijd naar luisteren.

    Dus zoals Ellendil al goed opmerkte ik ben niet "tegen" bands vanwege het commerciele, maar gewoon omdat ik het kutmuziek vind. MAar ik merk wel dat sommige bands slechter worden zodra ze de commerciele kant op gaan en een groter publiek proberen te trekken zoals Within Temptation en Nightwish die ik vroeger wel lekker vond klinken van tijd tot tijd.

    Waar ik me het meest aan stoor zijn die gastje met lange zwarte leren jasjes met HIM symbool op de rug met "gothic" kleding. Vervolgens doen die wannabe goths mee met de metalheads. Wat krijg je? Dat mensen die gothic wannabe's gaan associeren met metal en als ik zeg dat ik naar metal luisteren meteen als gothic afgeschilderd wordt. Gelukkig weet ik dat echte goths niet naar metal luisteren en al helemaal niet in het zwart gekleed gaan, maar toch... Als je doen tv kijkt en je ziet een aflevering over gothics gaan en er zit dan zo'n geschminkt skelet hoofd met zijn zwarte kleren te praten over iets wat hij niet is en tergelijkertijd de Metal scene zwart zit te maken gaat me dan te ver.

    Wat emo's doen boeit me niet. Die shop ik gewoon aan de kant als ze in de weg lopen. Net zoals dat ik iets harder op zo'n wannabe goth in ga als die de Pit in komt kakken met zijn vriendjes en na 1 aanraking alweer huilend wegkruipen in het donkere gat waar ze vandaan kwamen.

    Nee als ik iets met metal doe wil ik graag metalheads om me heen hebben en geen wannabe goth pubertjes die de weg kwijt zijn.

    Als je zo vriendelijk wilt zijn Ellendil...kun je dan een paar goede metalcore bands noemen? Zal ik die eens een eerlijke kans gaan geven. Maar het valt me op dat vanwege de vele sub-genres mensen van de gekke niet meer weten wat voor soort metal ze nu eigenlijk horen. Zeker de jongere generatie gooit Hardcore bands zoals Hatebreed al erg snel in het hokje Metalcore *shiver*
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 mei 2007
  9. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Daar stoor ik het mij het meeste aan, dat je als Gothic wordt afgeschildert als je naar Metal luistert. Puur omdat symphonic nu de meest mainstream genre is wat er is. Mensen die zwart-wit denken koppelen meteen je muzieksmaak aan het meest bekende genre. Vind ik erg jammer. Getuige ook van zo'n gassie hier op XBW die na 06-06-06 hier even leuk kwam vragen of ''alle gothics hier gister een leuke dag heeft gehad''. Niet dat ik nooit naar symphonic luister (heb ook een paar CD-tjes dus), maar mijn interesse rijkt velen malen verder dan dat.

    Oh en nog over nu-metal. Heb het zelf als ''opstapje'' gebruikt naar de extreme metalen. Vind van nu-metal eigenlijk alleen nog Disturbed echt vet. Die zijn met hun tweede album wat dieper gegaan met de teksten. Als tegenpool zie ik Slipknot. Dat begint na het zoveelste ''motherfucker motherfucker'' echt stierlijk te vervelen.
     
  10. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Al die dingen als metalcore, emo en nu metal kunnen me ook gestolen worden, maar de kans dat ik ermee in aanraking kom is sowieso minimaal omdat ik nu eenmaal van andere dingen houd. Het kan me ook niet zoveel schelen of iets commercieler geworden is, hoewel mijn smaak me gewoon zegt dat ik dat niet goed vind (bv In Flames, geniaal in het verleden, nu zeer matig als je het mij vraagt). Ik laat dat soort stijlen dus gewoon links liggen en als er iets leuks tussenzit zal ik dat zeker niet afwijzen vanwege het kopje waar het in valt, maar het opzoeken doe ik ook niet.

    Wat betreft het gelabel van Gothic, tja, ik hoor dat gezeik al jaren (zeker als stereotype lang haar zwarte kleren metalhead), en ik laat mensen gewoon lekker alleen in hun onwetendheid. Generaliseren doen ze toch wel, maar ik ga me er echt niet druk over maken.
     
  11. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Hehe ik het normale leven zie je er amper van af dat ik metal luister, en op internet (zonder foto's te zien) denkt men dat ik lang zwart haar heb, een bleek gezicht, en ziekelijk grote spikes rond me poten heb. Oh en dat ik, als ik thuis ben, drie geiten en vijf kippen in de naam van Satan offer.
     
  12. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Veel mensen wete niet wat gothics zijn.

    FF voor ut kort denke gothic = metal luistere of je hebt ook nog een shirt aan met een of andere band.

    xD jjee ik ben gothic :confused:.

    Wintersun dan ook maar ff checke :D.
     
  13. Ashavan

    Ashavan Guest

    Het is ook bullshit dat we gestigmatiseerd worden als een stel satanisten. Ten eerste weet men niet eens wat het Satanisme inhoud anders zouden ze dat al niet zeggen. Ten tweede offer ik geen geiten, drink ik geen bloed en loop ik ook niet rond met 1 of ander symbool. Behalve dan op het t-shirt van het Unholy Alliance optreden waar ik heen ben geweest.

    En Gothic metal heeft ook totaal niets met gothics te maken. Gothics kleden zich zeer extravert in veel verscheidene kleurvolle kledingstijlen en make-up met kleurige haarextensies en luisteren naar darkwave en dat soort muziek die niet eens in de buurt komt van metal. Enige reden dat wij Gothic metal hebben is omdat het Gothische en Victoriaanse elementen er in heeft zitten. We spreken dan over een tijdperk en niet over een cultuur van mensen.

    En dat van 666 is te zielig en puberaal voor woorden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 mei 2007
  14. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Mensen hebbe een beeld van gothics en dat verander je niet snel, beetje metal kleding is direct gothic. Lang haar bv, ook heb zelf beetje lang haar en mijn vriend zo van ja nu je metal luisterd laat jeje haar ook groeien .... ja wtf hè staat chill laat me.

    Ehm gothic's zijn toch emo mensen blabla niet dan?
     
  15. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Volgens mij is gothic meer levenstijl en zijn er een hoop lui die zich naar hun voorbeeld kleden of omdat ze het echt vet vinden, of omdat 'ze dan anders zijn en dat goed is'. Wordt wel erg overschat naar mijn mening. Wat vinden mensen hier trouwens van Bloodsimple? Ergens in juni staan ze in 013 geloof ik, ik ben van de partij in ieder geval.
     
  16. Ashavan

    Ashavan Guest

    Zelf zie ik er meer "skater" uit met me broeken, truien, kort haar en sportschoenen. Draag zelden mijn kisten, maar heb wel altijd een metal t-shirt aan. Dus ik voldoe zowiezo al niet aan het prototype beeld.

    Echte Gothics zijn geen depri mensen en dragen veel minder zwart dan men denkt. De zwarte kleding behoort toe aan een Gothic sub-cultuur. http://www.gothic-nederland.nl met meer specifieke uitleg. Vaak vind ik ze erg vrolijk overkomen en ze doen het niet voor de lol of mode maar het is een levensstijl.

    Emo's..tja...dat zijn die pubertjes die snel emotioneel worden. Vaak in negatieve zin ook nog. Met hun vage hitler-achtige haardracht en hun indie rock muziek. Sommige bands vind ik ook wel genig. Maar nogmaals wat dit soort gasten bij Metal zoeken weet ik niet. http://en.wikipedia.org/wiki/How_to_be:_Emo
     
  17. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ergste zijn die emo's die meedoen in de pit of aan de rand gaan staan en dan pissed worden omdat je tegen hun aan komt.. :| flikker dan op ofzo..
     
  18. Ashavan

    Ashavan Guest

    Degene die aan de rand staan zijn idd irri, maar wat is er erg aan in de pit? Het enige wat ze bij mij doen is bloeden en/of huilen.

    Een anekdote. Ik was met een maat van mij in een club waar bands optreden in het weekend. Er is een pit waar we lekker een beetje bezig zijn. Opeens haalt me maat vol uit om iemand op zijn schouder te raken. Opeens komt er iemand (zo'n emo) omhoog en krijgt de vuist vol in zijn gezicht. Wat bleek. Die eikel zat zijn veters te strikken in de pit en janken en schelden dat ie deed. Blijf dan buiten de pit en strik daar je veters. Denk dat zijn gebroken neus dat lesje wel geleerd heeft :p
     
  19. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Zoals ons aller Maxima zou zeggen: Hij was een beetje dom:+

    Heb zelf paar keer bloedneus opgelopen in de pit, klap tegen adamsappel. Gewoon recoveren en er weer lekker in gaan.

    Heb helaas laatste tijd amper conditie over om die pits lang vol te houden. Had het een lange tijd niet meer gedaan. Na een halve minuut was ik al bekaf. Niet normaal meer. Dus ging mijn ''pittijd'' maar gewoon verdelen. Dan weer even wel, dan weer even niet. Was iig wel weer even lekker.

    Irritant is ook als er zo'n gassie met bier in de pit gaat staan. Als het dus in de kroeg is, ga je ontiegelijk vaak neer. Gelukkig is er zo'n ongeschreven regel dat je gewoon weer opgetilt wordt door pitters of omstanders. En dan weer lekker tegenaan gaan.

    EDIT/

    Zit weer even albumpje van Arch Enemy aan het luisteren. Ik word er eerlijk gezegd een beetje bang van:+
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2007
  20. Ashavan

    Ashavan Guest

    Wat ook irri is al men met bier in de pit gaat staan en het niet allemaal opdrinken. Dan gooien ze het bekertje met restjes op de vloer en ontstaan er kleine plasjes. Als je bezig bent en is druk dan zie je die plasjes niet tot je uitglijd. Heb dat gehad en 2 jaar later is mijn enkel nog naar de klote en niet genezen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina