Ik snap echt niet wat veel mensen (wereldwijd, op allerlei fora) tegen de FM2 demo hebben. Op mijn 82cm HDTV ziet het er fantastisch uit, met minder karteltjes dan bv PGR3. Ook minder 'overdone' HDR-effecten (wat mensen als lelijker zouden kunnen opvatten), wel helaas met wat teveel glimmende reflecties op de daken van de auto's. Maar buiten dat, ziet het spel er wmb echt superstrak uit, met gedetailleerde omgevingen, hoge verversingssnelheid, toffe schademodellen, super mooi gemodelleerde bewegingen in de schokbrekers etc.
Veel belangrijker nog; het spel speelt als een droom! Lekker moeilijk, ik speel met alle assists uit. Heb nog vooral de controller geprobeerd maar ga straks mijn MS stuurtje ook wat langer uitproberen. In het begin slingerden mijn auto's alle kanten op, tot ik erachter kwam dat ik het spel op de MotoGP manier speelde. Oftewel, constant mijn linkerthumbstick én naar voren gedrukt houden (om mijn rijder te laten bukken op de motor
) én een kant op sturen. Zodra ik daarmee stopte en gewoon soepeler tikjes links en rechts deed op de rechte stukken en alleen links of rechts stuurde in de bochten, ging alles vele malen soepeler.
Remmen zonder ABS is ook tof, je moet voorzichtig zijn maar kunt toch heel goed voelen (met controller dan, dit schijnt met stuur moeilijk te zijn. Ga ik straks proberen) hoever je precies kunt gaan. Sowieso is de feedback op je controle over de auto, mede dankzij de briljante audio en zeer goede physics, vele malen beter dan in FM1 vind ik.
De A.I. is ook supergoed, al ben je ze na even oefenen wel zo kwijt. Maar ik bedoel als in het lijnen rijden, of juist inhalen, jou ontwijken, elkaar inhalen, hoe ze reageren als je achter ze draft etc. Op Proffesional wordt echt tof volgens mij. Je moet ze niet gaan lopen rammen, dan behandelen ze jou ook heel fair. Het gevoel dat ik had toen ik de baan en auto's nog niet goed kende en met 1 A.I. naast me, 1 voor me en 1 vlak achter me door de bochten ging zonder elkaar eraf te rammen is vrij uniek voor een console racer vind ik.
Al met al ben ik zwaar benieuwd naar het eindproduct en baal ik er bijna van dat ik van 5 t/m 16 juni naar Rhodos ga
Dit spel zal nóg langer op me moeten wachten..
Klik om te vergroten...