De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, uitslagen & discussie] [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 9 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens. Ik weet nog dat Henk Kesler een keer te gast was bij Studio Voetbal, de uitzending voor de laatste speeldag in de Eredivisie. Er werd hem een vraag gesteld, ik weet hem niet precies meer, maar het was iets zoals "wie van de drie zou de terechte winnaar van de Eredivisie zijn?" Zijn antwoord luidde dat, als je in de loop van de hele competitie zoveel punten hebt verzameld, en een goed genoeg doelpuntensaldo hebt, het altijd terecht is als je aan het eind van de rit als eerste eindigt.

Youri Mulder zei toen iets van "maar als je aan het einde van het seizoen tweede bent geworden, is dat dus ook terecht, en heb je recht om CL te mogen spelen". Het antwoord van Kesler weet ik niet precies meer, omdat het eindigde in vaag gebrabbel, maar hij had hier dus duidelijk geen goed antwoord op.

Het punt is dat het misschien op nationaal niveau goed is voor het voetbal, in die zin dat clubs beter hun best doen om op een hogere plaats te eindigen, en altijd nog ergens voor spelen (al is daar wat voor te zeggen, omdat het praktisch gezien geen zak meer uitmaakt of je 2e of 5e wordt), maar op een internationaal niveau is het zeer slecht.

Je krijgt dan altijd zo'n scenario dat er, met een beetje geluk, ieder jaar één Nederlandse club het aardig doet in CL, en tot de laatste 16 of 8 doordringt, en dat er dan telkens een andere Nederlandse club meedoet die roemloos vierde in de groep wordt. Spelen ze tegen CL-'dwergen' als Sparta Praag en Lille wordt het al enorm moeilijk om er nog een UEFA Cup plek uit te slepen, maar als ze tegen Porto, Milan of Madrid moeten gaan spelen hebben ze een leuke ervaring, en weet iedereen van te voren al dat het is afgelopen. Tsja.

2. basovich

basovich Guest

Yes!! 5-1 gewonnen van FC Eindhoven..:+

wel mooie goal trouwens van Cocu:)...ging natuurlijk nergens over;)..ondanks dat de kaarten 10 euro waren, zat er geen ene hond.

3. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Maar aan de andere kant. FC Twente was toen ze tegen PSV moesten spelen al zeker van een plek bij de eerste 5. In principe konden ze nog kampioen worden, maar dat was meer een ilussie dan een echt doel. Wat krijg je? FC Twente speelt zwak, ongeïnspireerd en laat een PSV uit vorm de wedstrijd relatief makkelijk winnen.

Nu zeg ik niet dat PSV niet had kunnen winnen van Twente als ze wel ergens voor speelden, maar ik denk dat Twente misschien wel wat meer tegenstand zou kunnen bieden.

4. Nick.Hoeven

Nick.Hoeven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, als de nummer 2 voorronde CL mag spelen, zou twente daar natuurlijk voor gaan. Nu vonden ze ht wel best omdat ze minimaal 4e zouden worden en dus altijd play-offs mogen spelen. Wat een %^& systeem is dat toch. (net zo als het hele CL/UC systeem)

5. Cybercon

Cybercon Guest

En zo lijkt er weer een einde te komen aan de goede reeks van Real :emo: Ze staan in eigen huis met 3-1 tegen een veredelde Espanyol :emo:. 3x Pandiani en Ruudje scoort natuurlijk weer, zijn 21e _O_.

6. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    3-3...Ze moeten nu dus echt een 4e doelpunt maken Real madrid. _O_

7. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    GOALLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL 4-3 REAL MADRID HIGUAIN!\!!!

8. lol

lol Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik gun het real madrid wel .Ik hoop dat zij kampioen wordenO-)

na wat barcelona tegen getafe heeft laten zien.Dat is niet kampioenswaardig :x |:-

9. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Toch nog iemand die het Real ook gunt. OMG, staan ze daar met 3-1 achter wordt het toch nog 4-3 voor Real madrid. Kijk die spirit van Real madrid, nog niet als die van vroeger. Maar zeker beter dan bijvoorbeeld 6 maanden geleden terug.

10. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Ruudje weer gescoort zeker?

11. Cybercon

Cybercon Guest

Ja een keer, zijn 21e van het seizoen. Ik dacht even bij de 3-1 achterstand dat we in de 2e helft zaten :emo:!

Netjes hoor Real! :thumbs:

12. Gerard Way

Gerard Way Guest

HIIIIIIIGGUUUUAAAAAAÍÍÍÍÍÍNNNNNNNN GOLAZZZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Sevilla vormt al geen gevaar meer ik hoop dat mede Madrilenen Torres en Kun Agüero volgende week het werk afmaken!
    Overigens wel jammer van Guti dat die vandaag weer wat minder was dant egen Sevilla, onnodige balverlies daar bij de goal. Capello heeft het al de hele seizoen moeilijk met zijn basiselftal, ene keer is het Reyes die in de basis start en vervolgens met tegenvallend spel eruit wordt gehaald voor een gouden wissel, vandaag was het andersom.

De Catalanen mogen de prijzenkast van De Koninklijke poetsen!

Laatst bewerkt door een moderator: 12 mei 2007
  13. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Dit vind ik dus raar, ze staan achter of het gaat nie goed met Real. Gaan velen negatief reageren met: Arrogant zijn de meeste en daar gaat hun goede reeks. En nu doenen ze weer zoiets moois, en is het weer: netjes hoor Real enz.

EDIT: heb het alleen tegen de mensen die ZO doen. Kijk paar posts boven me, een voorbeeld.

14. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    ik zie het rare daar niet zo van in? :confused:

15. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Prachtige overwinning weer. Capello is echt een topcoach.

16. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, maar vind nog steeds dat zijn grootste blunder was om Ronaldo te verkopen...Voor 9,5 miljoen zelfs.

17. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind juist dat het slim was dat te doen, Ronaldo is al een dagje ouder, en hij staat niet bekend als iemand met de beste conditie. Nu hebben ze nog bijna 10 miljoen kunnen vangen. En ze hebben genoeg andere goede spitsen om hem te vervangen.

18. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    V.Nistelrooy is ook 30. Ze hadden zelf voor Ronaldo 45 mil. betaald. Ik weet niet wie beter is in scoren(wie kan het meeste scoren) Maar qua spel, langs spelers komen (trucjes, panna's). Is Ronaldo toch echt wel beter (heb het over NU)

19. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ronaldo was constant geblesseerd, sprak zich nogal negatief uit over de club en de fans (wat liet zien dat hij er geen zin meer in had), en had schijnbaar ook een slechte invloed op Robinho. Er was gewoon geen plaats meer in het team voor hem. Van Nistelrooy laat op dit moment de beste vorm zien. Knalt ze er aan de lopende band in, en stijgt boven zichzelf uit door prachtige doelpunten te maken, in plaats van voornamelijk intikkertjes. Aan panna's en trucjes hebben we niks; wel aan mooie combinaties met een man die altijd op de goede plaats staat om het af te ronden. Nee, het werd tijd dat Ronaldo iets nieuws ging proberen, ookal heb ik zoals altijd nog veel bewondering voor hem.

20. Gerard Way

Gerard Way Guest

Jezus houden jullie dan niet op over Ronaldo's conditie, ga eens wat anders lezen dan Spaanse kranten of zo. Zijn conditie is prima en er is niks aan de hand met zijn lichaam of wat dan ook. De pers heeft het helemaal verkracht, die kwam zelfs met het idee dat Ronaldinho dik was.

Higuaín vind ik een perfecte aankoop voor over de flanken en hij heeft zich al best snel geworteld als ik zo kijk naar zijn statistieken bij Real tot zover. En nu het gerucht van Adriano ontkracht is wordt er weer gepraat over Ibrahimovic.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 mei 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina