Ach, ik zei het je toch?
Ben ik het niet helemaal mee eens. In een stadion zitten is niet de enige manier om je club te ondersteunen. In theorie doe je dat ook als je merchandise van je club koopt, en in praktijk als je gewoon altijd achter de club blijft staan, ook als het kut gaat. Het is nou eenmaal niet echt financiëel haalbaar voor iedereen om ieder weekend op en neer naar Madrid, Barcelona, Londen of waarheen dan ook te gaan.
Ik spreek nu wel voor het algemeen trouwens hoor, niet per sé voor mezelf. Ik koop wel merchandise, maar ik heb nou niet het idee dat als dat shirt op de toonbank ligt 'dit doe ik omdat [x]% van dat geld naar de club gaat'. Doe het gewoon om uit te dragen dat ik het een goede club vind. (Misschien dat je dat ook al onder 'ondersteunen' zou kunnen plaatsen.) Ik ga na het examen ook naar Madrid, maar dat doe ik ook gewoon omdat ik dat graag wil, en niet omdat ik me dan nog echter kan voelen.
Dit zijn allemaal geen redenen waarom ik mezelf supporter noem. Dat is eerder omdat ik de club al jarenlang volg, de clubfilosofie steun (en die verdedig waar nodig), en achter de club blijf staan, zelfs als ene heer Florentino Perez het probeert om een soort circusact van Real te maken.
Ben ik toch weer gaan discussiëren. :|
Laatst bewerkt: 15 mei 2007