1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vragen] Media Delen (WMV, Foto's, Muziek) met WMP 11/ USB / HDD [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fardo, 5 mei 2007.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223



    Fardo's Xbox 360 Media Delen Tips

    [​IMG]

    Media Delen met Windows Media Player 11

    Je moet om media te kunnen delen bbeschikken ove één van de onderstaande opstellingen

    ICS (Internet delen)
    [​IMG]
    Router
    [​IMG]
    Wireless Router
    [​IMG]
    Kortom je Xbox 360 moet verbonden zijn met je PC. De meeste huishoudens hebben meerdere computers in huis en hebben vaak ook een router. Dus ik denk dat de meeste de router optie gebruiken.

    In deze turtorial maak ik gebruik van Windows Vista. Je moet voor Windows XP soortgelijke stappen volgen, als er vraag naar is post ik ook een Windows XP Fardo FAQ.

    Stap 1 - Ga naar je control Panel
    [​IMG]
    Stap 2 - Klik op Network and Sharing Center

    [​IMG]








    Stap 3 - Je ziet het onderstaande scherm
    [​IMG]
    Als er bij Network (Public network) staat dan moet je op customize klikken. Als er Private staat dan kan je de volgende stap overslaan.

    Stap 3a - Selecteer Private en klik op change

    [​IMG]
    Stap 4 - Instellingen aanpassen
    [​IMG]

    • Klik op File Sharing.
    • Selecteer Turn on File Sharing
    • Klik op Apply
    • Klik op Public folder sharing
    • Selecteer Turn on sharing so anyone with network access can open, change, and create files
    • Klik op Apply
    • Klik op Media Sharing
    • Klik op Change
    Stap 5 - Media Sharing instellingen aan passen

    [​IMG]
    • Selecteer "Share my Media"
    • Klik op OK

    Stap 6 - Media Sharing


    [​IMG]

    Je ziet het bovenstaande scherm.
    Druk OK.

    Als je geen apparaten in je scherm zag. Zet dan je Xbox 360 even aan.

    Stap 7 - Ga naar Network

    [​IMG]
    Je ziet nu je Xbox 360 in het rijtje van apparaten staan.
    selecteer je Xbox 360 en dubbel klik op het icoon

    Stap 8 - Windows Media Player start op en Media Sharing

    [​IMG]
    Je ziet een geel uitroepteken staan bij je Xbox 360

    Klik met je rechtermuis knop op het Xbox 360 icoon en selecteer allow (klik hier op)

    Stap 10 - Als alles groen is ben je gereed


    [​IMG]
    Als je een groen vinkje bij je 360 ziet staan heb je je media goed gedeeld. Nu moet je je Xbox 360 instellen en eventueel ook Windows Media Player 11

    Stap 11 - Start de Xbox 360 op

    [​IMG]
    Stap 12 - Ga naar de Media Tab Blad

    [​IMG]

    Stap 13 - Je krijgt de volgende melding

    [​IMG]
    • Selecteer "Yes, continu"
    • Druk op A
    Stap 14 - Je komt terug in het menu
    [​IMG]

    • Selecteer Computer
    • Druk op A

    Stap 15 - je ziet het volgende[​IMG]


    Stap 16 - Selecteer de PC welke je wilt gebruiken

    [​IMG]

    Stap 16a - Als je de onderstaande foutmelding krijgt heb je je media nog niet gedeeld voer dan stap 8 nog een keer uit (er staat dus een geel uitroeptekentje bij je 360)

    [​IMG]

    Stap 16b - Zie je niet al je nummers dan betekend het dat je je Windows Mediaplayer niet goed hebt ingesteld ga dan naar stap 17 anders kan je naar stap 21 gaan

    [​IMG]

    Stap 17 - Windows Media Player instellen (start media player)

    [​IMG]
    • Start Windows Media Player
    • Selecteer Library
    • Selecteer Add to Library (klik)
    Stap 18 - Je ziet het volgende scherm

    [​IMG]

    Klik op Add.. (om folders toe te voegen)

    Stap 19 - Voeg de folders toe waar je muziek staat

    [​IMG]

    Je kan de volgende folders toevoegen waar je media staat
    In mijn geval voed ik de folders "Foto's" "movies" "Muziek" toe
    druk per folder op OK

    Stap 20 - Windows Media Player importeert de media in haar bibiliotheek

    [​IMG]
    Stap 21 - Al je nu op Xbox 360 naar media van je computer gaat, zul je zien dat je nu wel toegang hebt tot al je muziek, films en foto's

    [​IMG]


    Filmbestanden compatible met de xbox 360 maken!

    Door ArtificialFaith aka MXS


    Soms kunnen films niet afgespeeld worden door de xbox 360 ondanks dat de film in een xbox 360 compatible formaat staat. Bijvoorbeeld een .avi

    Zo heb ik altijd een probleem gehad met How High. Zie hier wat er gebeurde.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dit kan komen door bijvoorbeeld een codec, een te lage bitrate of een geluidsformaat die de xbox 360 niet kan ondersteunen.

    Ik heb een programma gevonden, jammer genoeg niet gratis maar je moet er wat voor over hebben of internet leren kennen ;).
    Magic Video Converter
    [​IMG]

    Hoe werkt het? Nou ben ik zelf niet de beste met codecs, bitrates o.i.d. dus advies is gewenst! Toch ben ik tot nu toe nog geen problemen tegen gekomen op deze manier:

    Bij profile pak ik divx 1200 en mp3 96. Dit gaan we zo aanpassen.
    [​IMG]

    Bij edit profile gaan we wat dingetjes aanpassen zodat de xbox deze kan lezen. Zo pak ik hier Xvid same quality en mp3 geluid.
    [​IMG]

    Onder het kopje video pak ik 4600 kbps bitrate en laat alles op auto staan.
    [​IMG]

    Onder audio pak ik 2 channel geluid en een bitrate van 128 kbps
    [​IMG]

    Nu ga ik het bestand inladen. Ik klik op browse en ik zoek mijn bestand. Ik zorg ervoor dat het programma op .. to .avi staat. .avi is een toegankelijk formaat.
    [​IMG]

    Nu staat er alle informatie die we hebben ingevoerd en hoelang het duurt om te converten.
    Een film van 700 mb duurt ongeveer 20-25 min. om te converten.
    [​IMG]

    Als ik het bestand nou via mijn xbox probeer af te spelen, krijg ik dit te zien.
    [​IMG]

    [​IMG]






    Deel 1
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2008
  2. Mysticmaus

    Mysticmaus De Gekke Vos

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm Fardo , weet jij al een oplossing voor mijn probleem mischien?:'-(

    En nog een vraagje , aan jou handleiding kan ik opmaken dat het dus niet met een gateway verbinding kan........of wel?:{
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Gateway is een router dus daar kan eht wel mee ... wat is jouw probleem? dan kan ik je misschien helpen ... wat zie je bij windows media player onder media sharing?
     
  4. Mysticmaus

    Mysticmaus De Gekke Vos

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik leg het nog een keer uit , >> Bij media geeft hij een groen vinkje aan op de xbox 360 bij media delen dus de PC ziet de Xbox 360 wel.

    Ik heb mijn Xbox 360 aangesloten op een gateway-verbinding met mijn PC en Modem.

    Het werkt allemaal perfect want ik kan ook op Xbox Live komen , maar ik wil ook graag media delen met mijn PC , hij staat aangesloten in het netwerk dus via de gateway en op de PC staat XP Media Center 2005 met Rollup , en Windows Media Player 11 met Media Sharing geinstalleerd , de PC ziet de Xbox 360 dus dat is ook goed.

    Maar het probleem zit bij de Xbox 360 want als ik de "Test Media Connection" optie doe in het menu dan stopt de test bij PC Selected , dan zegt hij Failed....

    En op mijn PC als de Extender software wil installeren dan stopt hij ook na het intypen van de 8-cijferige code want hij kan de Extender niet vinden zegt hij..........kan iemand mij helpen wat ik fout doe???

    EDIT : Ik heb wel AVG erop staan maar die staat uit.....en windows firewall staat ook uit + dat alle benodigede poorten ook open staan.

    En dan nog een vraag , heb je een wireless network adaptor hebben om verbinding te maken met je PC? , mischien is dat het wel....

    Alvast heel erg bedankt!!!;)
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    heb je de pc al veriwjderd en daarna de stappen gedaan die ik bovne laat zien? je hebt geen wireless netwerk adapter nodig
     
  6. Mysticmaus

    Mysticmaus De Gekke Vos

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Jups ik heb alles gevolgd , maar ik kom niet verder bij stap 13 , want hij vind de PC niet , terwijl de PC wel de Xbox 360 ziet , omdat hij goed ingesteld staat in Windows media player.........dus ik doe iets fout maar wat.......

    En tja die Extender software wil ook niet installeren omdat hij elke keer zegt dat er een firewall opstaat en de Extender niet kan vinden terwijl AVG en Windows Firewall uit staan......:'-(
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    weet je zeker dat je xbox 360 geen andere computer heeft geconnect? Systemblade --> computers?
     
  8. Mysticmaus

    Mysticmaus De Gekke Vos

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm , das mogelijk want wij hebben 2 computers en het staat zo ingesteld

    Modem >> PC van mijn pa.
    Modem >> Gateway >> Xbox 360 en mijn PC

    Maar ik snap even niet goed wat je bedoelt met Systemblade --> computers .....waar moet ik da zien?
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Hoe heb je je xbox 360 aangelsoen .. en je pc van je pa? Modem + gateway lijkt me appart .. wat voor type gateway gebruik je?
     
  10. Mysticmaus

    Mysticmaus De Gekke Vos

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm oke leg het even anders uit dan >>

    Vanuit de modem gaan er 2 kabels , 1 kabel gaat naar de PC van mijn pa , de andere kabel gaat naar de Gateway , en vanuit de Gateway gaan er weer 2 kabels , de 1 naar de Xbox 360 en de ander naar de PC van mij .

    De Gateway is van het merk sWeex , en er zitten 5 poorten in , 2 daarvan zijn gebruikt dus voor PC en Xbox 360.

    Ik heb wel gewoon Xbox Live , daar heb ik het voor gedaan dus om internet te krijgen anders lukte het nie bij mij:confused:
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Wat is volgens jou een gateway ... wat voor merk, type, etc. Wat voor type, merk is je modem? Waarom is de pc van je pa niet op de gateway aangesloten?
     
  12. Plagu3lord

    Plagu3lord Fidelis ad Mortem

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de mensen die dit maar niet aan de praat krijgen is er een alternatief, SimpleCenter. Binnen enkele minuten na de installatie ben je al media aan het streamen van je PC naar de XBOX 360. Klik op de link om naar de thread te gaan waar je een handleiding vindt voor de installatie & configuratie van SimpleCenter.

    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=98523
     
  13. Mysticmaus

    Mysticmaus De Gekke Vos

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier een tekeningetje >>

    [​IMG]

    Een Gateway is toch een appraatje waarmij je een internetverbinding splitst? of niet?

    Mijn pa staat er niet op aangesloten omdat zijn PC beneden staat en mijn PC en de Gateway staan boven...

    Het merk van de modem is Speedtouch 516 / 536 / 546 Multi-User ADSL2
    Het merk van de Gateway of tussenappraatje (wat het ok is) is sWeex SW005

    Ik hoop dat je het nu beter snapt:confused:
     
  14. Mysticmaus

    Mysticmaus De Gekke Vos

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Niemand die me kan helpen....:confused: :'-(
     
  15. Pascallo

    Pascallo Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn pc en xbox zijn als volgt op het netwerk aangesloten:

    [​IMG]

    Als ik Test Media Connection doe op mijn xbox, krijg ik een fail bij PC Selected. Als ik in Windows Media Player 11, Mediabibliotheek > Media Delen doe, komt er geen Xbox bij te staan.
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Je gateway is geen gateway, maar een swicth. je modem is een router :) ...Je moet je Xbox eigenlijk kunnen detecteren, als dit niet het geval is staan er een aantal poorten dicht .. kan je in je modem checken of UpnP op enabled staat?


    Ik heb het gevoel dat je Xbxo niet zichtbaar is, omdat je een private netwerk heb geselecteerd. Welke windows O/S heb je?
     
  17. Pascallo

    Pascallo Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Windows XP Home Edition Service Pack 2
     
  18. Mysticmaus

    Mysticmaus De Gekke Vos

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gekeken en UpnP staat inderdaad aan , ik heb de poorten ook allemaal nagekeken die nodig zijn en ze staan allemaal open , sommige zijn zelfs automatisch open gezet door WMP 11 voor de xbox 360 , de PC ziet de 360 perfect , maarja andersom niet..........=( :'-(
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Ik geef je straks antwoord

    Kan je naar de systemblade gaan en dan computers en kijken of er al een computer gekoppeld is?
     
  20. Pascallo

    Pascallo Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    aangezien je nog geen reactie hebt van mysticmaus, kun je misschien mijn vraag alvast behandelen (A)
     

Deel Deze Pagina