1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Precies. Dat ik nu toevallig een 360 thuis heb staan wil niet zeggen dat ik daarom alleen alles van MS wil hebben ofzo. Dat sowieso niet. Maar het feit dat de Wii + 360 zoveel beter concurrentie geven aan de PS3 betekend hoogstwaarschijnlijk dat die flink in prijs gaat zakken, of dat ie dat niet doet en dus meer PS3 exclusives naar de 360 komen (wegens spreiden van die ontwikkelkosten).

    Hoe dan ook, ik zit gebakken :)
     
  2. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey Paul, als je op de 360 nog iets wilt doen wat de concurrent niet doet : gooi er in de eerstvolgende update toch verdomme eens 16:10 resoluties in ! :): Niet omdat ik het wil, maar omdat Sony en Nintendo het (nog) niet doen....zegmaar :cool: :+
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2007
  4. Cybercon

    Cybercon Guest

    Ik las het al inderdaad, trieste zaak dat er een grote mogelijkheid is dat je 360 crasht na het downloaden van een update. Misschien dat onze grote vriend Paul Naber hier wat meer over kan vertellen? Heb 'm namelijk nog amper over gehoord, dus we zijn wel benieuwd hoe dit nou exact zit. Sowieso zijn ze de consumenten nog wat verschuldigd na de fiasco bij Kassa :+.
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Nice
     
  6. Cybercon

    Cybercon Guest

    Hopen dat het wat gaat worden en geen titel gaat worden van het kaliber Deathy By Degrees, welke erg matig was.
     
  7. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat dit een xbox forum is maar ik verbaas me toch echt als ik lees dat mensen hier gewoon lopen te verkondigen dat het spelaanbod op de ps2 niet interessant is/was.

    Ik heb jaren een ps2 een een xbox gehad (ik heb ze nog steeds) en van beide veel plezier gehad. Maar voor elke exclusieve topper die ik voor de xbox in mijn kast had, had ik minimaal twee exclusieve toppers voor de ps2. En ik vond het aanbod van ps2 toppers ook een stuk gevarieerder en origineler dan die voor de xbox. Ik weet dat over smaak niet valt te twisten maar komop, smaak of niet, een maserati is eigenlijk toch gewoon mooier dan een opel astra of niet?

    En het gamesaanbod van de ps3 moet je met dat van de 360 vergelijken als we een jaartje of twee/anderhalf ofzo verder zijn. De ps3 zal zeker lijden als hij geen goede start maakt en third party developers zich meer op de 360 gaan richten want dan kom je in een vicieuze cirkel. En ook het gevecht tussen BR en HD-DVD zal van invloed zijn. Een ding staat echter vast en dat is dat Sony een heleboel hele goede inhouse developers heeft en dus zullen er altijd topspellen komen die de zogenaamde superieure kracht van de ps3 ten volle zullen benutten. En als Sony de prijzen omlaag gooit dan gaat die enorme user/fanbase ook een grotere rol spelen. Ik ga er vanuit dat er rond de kerst al genoeg topspellen zijn waardoor ik er zelf in ieder geval al niet meer onderuit kom om ook een ps3 te halen.

    De 360 gaat ondertussen ook gewoon lekker door met het uitpoepen van topspellen dus ik ben straks weer een blij man, weer twee geile consoles in mijn bezit deze generatie.

    En niet meer zo dom lullen over geen goede games op de ps2 want als je dat zegt dan moet je je afvragen of je uberhaupt wel van games houdt ;-)
     
  8. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.282
    Leuk Bevonden:
    344
    In mijn opmerking zei ik al…. fps genoeg op de 360, schijnbaar een genre wat jouw goed ligt, want dat zijn veelal de games die jouw boeien tot het eind.

    Als game liefhebber kan ik een eind met je meegaan, totdat er haast barbaarse opmerkingen werden gemaakt. R&C en God of War zijn op hun gebied topgames, waaraan geen één 360 game zich kan meten. Als gamer wil ik diversiteit en innovatie en niet steeds hetzelfde in een ander jasje. Het lijkt mij ook moeilijk oordelen als je bepaalde games maar tot het 2e level een kans geeft, hierdoor kreeg je wel een hele subjectieve kijk op het geheel en kan je naar mijn inziens geen oordeel geven, misschien is kortzichtigheid hier meer op zijn plaats.

    Vervolgens wordt er verwezen naar gamerankings ( de beste Chineese zit altijd om de hoek? ) hier heeft de 360 alles het meeste en het beste. Het had wel heel vreemd geweest als de PS3 zo kort na de release al meer games had dan de 360 en het zou een kwalijke zaak zijn als hier geen toppers tussen zaten. Vervolgens wordt Motorstorm de das omgedaan, een spel dat zich qua grafics zeker kan meten met een enkele huidige release games van de 360. ( we hebben het hier over een launch game voor de PS3 )

    Over launch en release gesproken, dit werd in den beginnen door de 360 ook niet echt gereflecteerd. Zelf heb ik toentertijd bij gebrek aan beter het spel King Kong nog aangeschaft en uit gespeeld. Natuurlijk is het niet alleen bravo, hoera voor de PS3…..het nadeel is dat veel multiplatforms zich meten aan de 360, dus zonder harddisk ondersteuning. ( stapt terug tov de Xbox, waar het Xbox kamp zo lovend over was) Tevens is het jammer dat Microsoft ontwikkelaars dwingt om games te fabriceren op een ouderwets opslagmedium, zowel blu-ray, als hd-dvd bieden zoveel meer opslagcapaciteit. Gelukkig zijn er nog exclusieve games, welke de hedendaagse techniek wel optimaal willen benutten. Toch zie ik in 2008 geen enkele console zich onderscheiden, maar dit heeft helaas veelal te maken met financieel gewin en de “ zwakte “ van de 360. Als game liefhebber wil ik het onderste uit de kan en het is jammer dat middels multiplatform games een ieder de dupe is, dit door toedoen van Microsoft. De techniek is immers beschikbaar (harddisk en hd-dvd) naar niet voorhanden door afspraken van Microsoft. Jammer dat veel eigenaren van een 360 dit niet inzien en zelfs gelukkig zijn met de beperkingen van hun console. ( Marius, Fardo? ) Hierdoor lijkt de 360 oogwaarschijnlijk leidend, maar beperkt het de vooruitstrevendheid en daar is niemand bij gebaat.
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2007
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ohja, dat vieze uitstapje is ook nog geweest, he? Maarja, ik heb Tekken sowieso nooit iets gevonden. Mij te langzaam.
     
  10. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehehe, ik heb dat al eens aangekaart voor je en wel tot en met de ontwikkelaars in de VS, maar helaas ziet niemand er brood in. :'-(

    En over die updates die 360's doen crashen, ben ik heel eerlijk in: bij elke update houd ik mijn hart ook vast. Dit zijn geen hardware crashes, maar software crashes. Als je gaat prutsen aan het OS van je (spel)computer, dan loop je een zeker risico. Daar waar je met een PC nog wel kunt de-installen of zaken uit kunt zetten, ben je met een console domweg de pisang.

    Dan kunnen we 2 dingen doen: 1) nooit meer updaten en de huidige functionaliteit laten voor wat het is, of 2) blijven werken aan verbeteringen en uitbreidingen en alle risico's accepteren en er voor zorgen dat die voor consumenten netjes worden opgelost. Uiteindelijk ben ik zelf ook steeds blij met de nieuwe functionaliteiten, dus kies ik zelf voor optie 2.

    Kijk, wat ik wil zeggen is dat dat een subjectieve mening is, die jij verkondigt als waarheid. Voor mij zijn er al minstens 20 games die stuk voor stuk ENORM beter zijn dan die 2 op de 360.

    En over gamerankings: de 360 had beduidend hogere cijfers tijdens de launch dan zowel de PS3 als de Wii en dat betekent dat game-beoordelaars over de hele wereld het daar kennelijk over eens zijn.

    Dat jij Motorstorm heel erg goed vind, is leuk voor jou, daarom heb jij een PS3. Ik vond het zwaar zuigen (nu vind ik dat snel bij een racegame) en dat vinden kennelijk de journalisten ook.

    En Resistance is een ontzettend goede poging door een developer die nog nooit een shooter heeft gemaakt, maar je merkt aan alles dat het hun eerste poging is. De game klopt/deugt gewoon niet.
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2007
  11. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom heeft een 360 game per se harddisk ondersteuning nodig? Ja er zijn games die traag laden (PGR3 bijvoorbeeld die voor de launch klaar moest zijn) maar over het algemeen gezien vind ik het wel meevallen. Veel PS3 games kan je grotendeels op de HDD installeren. Handig of noodzaak? Volgens de developers van VF5 een noodzaak, men maakte zich zorgen over de anders te lange laadtijden. Dan mag de PS3 wel een next-gen disc hebben, de snelheid van deze disc is toch echt last-gen.

    Je bent ook op de hoogte van het feit dat er voor de 360 2x zoveel exclusieve games zijn aangekondigd? Heeft er iemand serieus de laatste tijd nog een exclusieve aankondiging voor de PS3 gezien? Ik niet. Ik zie ze echter wel aardig wat franchises verliezen die het merk Playstation mede groot gemaakt hebben.

    Lees eens de mei update omtrent de exclusives situatie:
    http://www.gamingtarget.com/article.php?artid=6876

    Een interessante conclusie wordt daar o.a. getrokken:
    Een ieder de dupe? Afspraken? Pardon? Je bent op de hoogte van het feit dat het merendeel van de multiplatform games momenteel een betere prestatie neerzet op de 360? Je weet dat VF5 straks grafisch beter wordt dan de PS3 versie? En dat games zoals RB6 en GRAW2 voor de PS3 voortdurend uitgesteld worden terwijl ze al op de 360 zijn verschenen? En hoe zit het met het feit dat een potentiële multiplatform top game als Colin Dirt volgende maand gaat verschijnen voor de 360 terwijl de PS3 eigenaren tot het einde van het jaar moeten wachten? Die betalen dan de volle mep terwijl de 360 versie wellicht al in de budget bak ligt. Wie is er nu werkelijk de dupe?

    De ontwikkelaars van multi-platform games worden mijn inziens voornamelijk geplaagd door het feit dat de PS3 een lastiger apparaat is om te temmen en dat de ontwikkel tools voor de 360 volwassener zijn. Met andere woorden, je kan sneller een beter resultaat bereiken op de 360 en dus ook sneller je investeringen terugverdienen. Nu is de PS3 eigenaar de dupe omdat ze het moeten doen met een inferieure port. Op den duur gaat zal dit niet meer zo zijn maar moet men wel langer wachten om ook hetzelfde spelletje te kunnen spelen. Hetzelfde verhaal zou je door kunnen trekken naar de PS3 exclusives. Het kost meer tijd, geld en energie om een toffe exclusieve game te ontwikkelen. Nogmaals, waar blijven de nieuwe PS3 aankondigingen?

    Ik vind het nogal een eigenaardige conclusie dat het ontbreken van een HDD bij de Core van invloed is op alle Premium, Elite en PS3 eigenaren. Dat is onzin natuurlijk. Er zijn genoeg games die gewoon van de HDD gebruiken maken indien deze aanwezig is. Kijk naar Oblivion voor zowel de 360 alsmede de PS3.

    En over Blu Ray. De PC doet al ja-ren HD zonder Blu Ray. En een titel als Crysis blaast toch echt alles weg wat de consoles te bieden hebben, zonder Blu Ray. Ik zie 'developers' zo af en toe PR praatjes houden dat ze nu data ongecomprimeerd kunnen opslaan. Het is echter een simpel feit dat een het inlezen en zonder kwaliteitsverlies uitpakken van een gecomprimeerd bestand sneller is.

    Al met al kan je denk ik toch wel concluderen dat de 360 momenteel de betere kaarten heeft:
    • Meer exclusieve games met in vergelijking meer AA potentie
    • Multi platform voordeel wat betreft kwaliteit en release datum veroorzaakt door betere tools en een eenvoudiger platform
    • Groter marktaandeel
    • Geen concurrentie van de PS3 in Japan, beide HD consoles daar een regelrechte flop
    Natuurlijk kan je een console op de markt zetten met allerlei hi-tech technologie en snufjes. Maar als je niet voldoende publishers, developers en boven alles gamers voor je weet te winnen dan ga je het toch echt afleggen.
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2007
  12. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n lange post is volgens mij echt niet nodig om aan te tonen dat de 360 momenteel de beste kaarten heeft :)

    De 360 loopt nu gewoon al lekker en het lijkt alsof er de komende twee jaren genoeg toffe spellen voor gaan komen. De ps3 heeft genoeg potentie maar moet het nog wel even laten zien.

    Ik vraag me alleen wel af of je Crysis als voorbeeld moet nemen bij de discussie over DVD en BR. PC spellen passen wel op een DVD maar voordat je ze kan spelen moet je ze wel eerst op je HD installeren en ik kan me voorstellen dat die HD installatie bij Crysis of andere toekomstige PC spellen wel over de 5 gig heen gaan.
     
  13. Buckket

    Buckket Gamertag=Buccket

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    MS gaat daarvoor een compressietechniek gebruiken waarbij de grote van de games nooit over het max van een DVD heen komt. Dit samen met de snellere laadtijden dan Blu Ray heeft MS doen kiezen voor een dvd-speler ipv HD-DVD voor in de 360. Dus helemaal geen "oh MS heeft een grote fout gemaakt en heeft er nu heel erg spijt van". Ze hebben hier expres voor gekozen.

    Ik kan je geen bron geven, maar ik heb laatst een artikel hierover gelezen.
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe weet ik, maar ik dacht....laat ik het nog eens proberen :+ ;)

    Nee maar om er dan toch ff op in te gaan. Ze zien er geen brood in, omdat ? Beseffen die mensen dan niet dat een widescreen TFT scherm voor veel mensen (die het niet zo breed hebben, studenten e.d.) veel betaalbaarder is dan een dure 26/32/40" HDTV ? Voor 300 euro kunnen die mensen ook in HD gamen, alleen zitten we nu met een minimale beelduitrekking verticaal omdat de 360 alleen 16: 9 reso's uitstuurt. Oke het is een kleinigheidje, en begrijp me niet verkeerd ; ik ga er persoonlijk niet wakker van liggen als die update er niet komt....maar ik weet zeker dat er mensen zijn die er baat bij hebben en zoiets enorm zullen waarderen in een eerstvolgende update ofzo. Dus dat er "geen brood in wordt gezien" snap ik niet helemaal. Ik bedoel, MSN op de 360 wordt ook door lang niet iedereen gewaardeerd....maar die feature hebben jullie er ook ingepompt.
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2007
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Ja, wat te denken van die 1080p feature... waarom die wel en 1440x900, 1680x1024 en 1920x1200 niet? Die worden echt 10x meer gebruikt dan 1080p.
     
  16. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat komt omdat de PS3 ook 1080p kan.. en MS wilde niet achterblijven.
     
  17. Rembrandt

    Rembrandt Active Member

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel nu op een scherm wat 1680×1050 als maximum resolutie aan kan en vervolgens speel ik op 1280×1024 met de VGA-kabel. Erg jammer inderdaad. Je zou toch wel verwachten dat die update er langzamerhand wel aan moet komen om meer resoluties te ondersteunen. Schermen met zulke resoluties zijn naar mijn weten erg populair en een grote groep heeft dat op z’n Xbox 360 aangesloten.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    ze kunnen niet hoger dan dat het spel gemaakt is en dat is dus HD kwaliteit :) games zijn egmaakt voor TV niet voor monitoren (als je op ene monitor wilt spelen doe je het op een computer)
     
  19. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
    ms heeft zkr een grote fout gemaakt om geen hd drive standaard te gebruiken want als je ziet wordt gta 4 stukke beter op de ps3 dan op de360 wegen de capaciteit op blue ray en pro evp 7 wordt ok veel maar beter doordat ze meer capaciteit hebben......dus het zou gewoon fijner geweest zijn met een hd-drive.
     
  20. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Want jij bent bij rockstar langsgeweest en hebt allebei de versies gezien?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina