In mijn opmerking zei ik al…. fps genoeg op de 360, schijnbaar een genre wat jouw goed ligt, want dat zijn veelal de games die jouw boeien tot het eind.
Als game liefhebber kan ik een eind met je meegaan, totdat er haast barbaarse opmerkingen werden gemaakt. R&C en God of War zijn op hun gebied topgames, waaraan geen één 360 game zich kan meten. Als gamer wil ik diversiteit en innovatie en niet steeds hetzelfde in een ander jasje. Het lijkt mij ook moeilijk oordelen als je bepaalde games maar tot het 2e level een kans geeft, hierdoor kreeg je wel een hele subjectieve kijk op het geheel en kan je naar mijn inziens geen oordeel geven, misschien is kortzichtigheid hier meer op zijn plaats.
Vervolgens wordt er verwezen naar gamerankings ( de beste Chineese zit altijd om de hoek? ) hier heeft de 360 alles het meeste en het beste. Het had wel heel vreemd geweest als de PS3 zo kort na de release al meer games had dan de 360 en het zou een kwalijke zaak zijn als hier geen toppers tussen zaten. Vervolgens wordt Motorstorm de das omgedaan, een spel dat zich qua grafics zeker kan meten met een enkele huidige release games van de 360. ( we hebben het hier over een launch game voor de PS3 )
Over launch en release gesproken, dit werd in den beginnen door de 360 ook niet echt gereflecteerd. Zelf heb ik toentertijd bij gebrek aan beter het spel King Kong nog aangeschaft en uit gespeeld. Natuurlijk is het niet alleen bravo, hoera voor de PS3…..het nadeel is dat veel multiplatforms zich meten aan de 360, dus zonder harddisk ondersteuning. ( stapt terug tov de Xbox, waar het Xbox kamp zo lovend over was) Tevens is het jammer dat Microsoft ontwikkelaars dwingt om games te fabriceren op een ouderwets opslagmedium, zowel blu-ray, als hd-dvd bieden zoveel meer opslagcapaciteit. Gelukkig zijn er nog exclusieve games, welke de hedendaagse techniek wel optimaal willen benutten. Toch zie ik in 2008 geen enkele console zich onderscheiden, maar dit heeft helaas veelal te maken met financieel gewin en de “ zwakte “ van de 360. Als game liefhebber wil ik het onderste uit de kan en het is jammer dat middels multiplatform games een ieder de dupe is, dit door toedoen van Microsoft. De techniek is immers beschikbaar (harddisk en hd-dvd) naar niet voorhanden door afspraken van Microsoft. Jammer dat veel eigenaren van een 360 dit niet inzien en zelfs gelukkig zijn met de beperkingen van hun console. ( Marius, Fardo? ) Hierdoor lijkt de 360 oogwaarschijnlijk leidend, maar beperkt het de vooruitstrevendheid en daar is niemand bij gebaat.
Laatst bewerkt: 15 mei 2007