Examens 2007: geslaagd of gezakt??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 7 mei 2007.

1. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    succes iedereen...

heb er zelf wel vertrouwen in, vandaag nog even van NL en WI een oefenexamen gemaakt, en gingen allebei wel goed.
    Als ik van de afgelopen 10 jaar een examenopgave krijg op dit examen heb ik hem zowiezo wel goed 8)
    wat heb ik veel examens gezien de afgelopen maanden op school zeg

en schrijver en titel tellen niet mee
    ook mag je 10% van de woorden te veel hebben, dit levert je dan nog geen puntenaftrek op
    dus bij een samenvatting van maximaal 180 woorden, mag je er 198 hebben zonder punten aftrek

2. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nee, maar je moet ze er wel bij zetten anders krijg je punten aftrek :eek:

3. JeePee

JeePee Guest

Succes morgen jongens!

Ik zei eerder dat ik om 15:00 uur ging beginnen maar daar is niet veel van terrecht gekomen :+

* "je gaat nu een examen printen, je gaat nu een examen printen, je gaat nu een examen printen... je kan het JP, kom op" :D

4. Sjarrl NL

Sjarrl NL De Sjarrl

Leuk Bevonden:
    1
    Snap er nu niks meer van 8)

Je mag dus bij je samenvatting HAVO dus wel letterlijk overnemen?

5. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij niet hoor :eek:

maar dont blame me als ik het fout heb:+

6. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe VWO examen, maar ik heb net mijn leraar Nederlands gebeld, en hij zei dat je heus niet alle moeilijke woorden om moet zetten in je eigen woorden. Het enige was dat als je alles letterlijk overnam, dat je veel te veel woorden had. Je moet de zinnen dus iets aanpassen en inkorten, en hier en daar wat wijzigen om het goed te laten lopen. Dat is wat ik ervan begrepen heb.

Ik doe trouwens VWO. En don't blame me als ik het fout heb.

Laatst bewerkt: 15 mei 2007
  7. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Is het jullie ook opgevallen dat de examens Wiskunde de laatste jaren stukken makkelijker is geworden? Die oefenexamens van 2005 en 6 zijn een eitje vergeleken met 2003 en sommige oefenopgaves uit de bundel.
    Ik sta een 9,3 voor Wiskunde op het moment, geen probleem dus, maar die vraagstellingen van het examen vind ik soms toch zo vaag. Vooral bij kansberekeningen e.d. Ach, we zullen zien!

8. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    hehe volgens mij sta jij overal supergoed voor:cool:

succes allemaal, ik moet eerlijk zeggen dat ik er toch ook wel een beetje zin in heb:+

9. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik zie nog wel een beetje tegen die samenvatting op, maar ik denk dat het wel goed komt. veel succes allemaal!

10. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Bovendien heb ik van mijn leraar gehoord dat als er bij de vraagstelling bijv staat:
    Wat is het kenmerk van de blablabla in deze tekst?
    En als je dan in je samenvatting schrijft:
    Het kenmerk van de blablabla is

dat dat niet meetelt voor je aantal woorden :eek: . Maja pin me er maar niet op vast =P, heb het zelf verder nergens gelezen, dus durf het zelf ook niet te doen ^^

11. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Vandaag nederlands half 2, 3 uur de tijd om het te maken nou'ja gewoon ff goed lezen XD etc. Komt wel goed hoop ik :).

12. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand nog tips voor NL? Heb em zometeen, maar heb echt het gevoel dat ik ga verneuken :eek:. Bij samenvatting ALTIJD Titel+schrijver bovenaan de tekst?

EDIT: heb net dit gevonden:
    Code:
    B. De geleide samenvatting

Bij het eindexamen moet je een geleide samenvatting maken. In de opdracht wordt dan aangegeven welke aandachtspunten je moet opnemen.
    In de samenvatting moet je geen andere aandachtspunten opnemen ook als jij denkt dat ze wel tot de hoofdzaken behoren.

Hoe ga je te werk?

* Maak van de aandachtspunten vragen.
        * Lees vervolgens de tekst intensief en onderstreep de antwoorden op de vragen.
        * Schrijf de antwoorden uit.
        * Controleer je samenvatting op formulering (gebruik geen telegramstijl) en spelling en tel het aantal woorden.
        * Schrijf je samenvatting in het net.
    En welke site zie ik daar staan: http://www.google.nl/search?hl=nl&c...q=geleide samenvatting havo&btnG=Zoeken&meta=

Laatst bewerkt: 16 mei 2007
  13. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    ja? moet de titel en auteur erboven? en hoe?

14. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb even wat research gedaan en dit kon ik vinden:

Stap 6: Schrijf de netversie en controleer de formulering en de spelling.
    Noteer de titel van de tekst en de naam van de auteur bovenaan je blaadje. Schrijf daaronder de kladversie van je samenvatting over in het net......bla bla bla......

15. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij zo, hoewel ik het niet zeker weet. Stel je tekst heet 'Gezin en Geluk'

Nogmaals, ik weet het niet helemaal zeker, maar ik dacht dat het zo moet.

16. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er leuk uit, dus doe het zo maar :)

17. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    nog 2 uur voor de kick-off :)

edit: mn laatste vraag: moet je de alinea's van je samenvatting goed zichtbaar hebben? alinea overslaan of inspringen?

18. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Per punt een apparte alinea, deze kan je zo goed mogelijk zichbaar laten maken, maar je moet er ook voor zorgen dat het 1 geheel wordt, zoiets als dit dus:

-----Bla, bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,

-----bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla, bla,

Zo ga ik het doen, dus witregel+insprong

- is inspring ding

EDIT: Ik ga ff googlen voor een voorbeeld van een geleide samenvatting, help ff mee :9

19. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij moeten bron en auteur omgekeerd, zo dus

20. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik schrijf anders aleen titel, auteur op, want zo staat het in me boek zie ik. Er wordt alleen niets gezegd over de alinea's :mad:

Deel Deze Pagina