de "big" motoren,scooters en brommers thread :)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 17 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Een MHR-speed cilinder wordt het wel gelijk een duur projectje. Een 24 en 28mm is in de meeste gevallen inderdaad overbodig. Met een laagtoerige of een middeltoerige 70cc is een 17,5mm prima te doen. Bij een hoogtoerige 70 zou ik wel gaan voro een 19mm/21mm. 24mm en 28mm zijn eigenlijk zo goed als overbodig tenzij je echt een race monster maakt, maar dan ben je ook ontzettend veel geld (en tijd) kwijt. Zelf zou ik gewoon een leuke goedkope 70cc kopen. Een getunede 70cc Malossi Sport (RPM) of DR70 (RPM) geeft al hele leuke resultaten voor weinig geld (www.revolution70.nl).
     
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Dus samenvattend:

    - DR 70 ~125 €
    - 17,5 carb ~50€
    - Gianelli Shot/Bidalot C2R ~100 €
    - Power 1 Vario (goede prijs/kwaliteit) ~35 €

    ben je voor wat? +/- 300 euro kwijt voor een lekker fel ding.....(er van uitgaande dat je niet alles nieuw koopt, uitlaat en carb hoef je niet nieuw te kopen)
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2007
  3. harXcore

    harXcore Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit ook te denken aan zo'n DR 70 voor op mijn Dragster.
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2007
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    voor 70 cc is het samen met Stage 6 pro en Malossi sport de beste 70 cc cilinder voor dagelijks gebruik.....Evo/Manston/Speed/Cross heb je geen reet aan als je elke dag naar school er mee moet
     
  5. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel een DR70 RPM off course. Die wordt dan al voor je getuned. Te bestellen op www.revolution70.nl.
     
  6. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    En door wie wordt hij getuned? Aidix van het scooter freaks forum ;)

    dus voor vragen kan je bij hem terecht ;)
     
  7. harXcore

    harXcore Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarom dus. ;)

    Die bedoelde ik uiteraard. :)
     
  8. harXcore

    harXcore Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Dellorto PHBG 19 DS € 59,95
    Malossi Torque Driver € 81,95
    Minarelli LC DR70 RPM € 126,-
    Racekoppeling Stage6 Torque Control € 67,68
    Variateur Power 1 € 33,95

    Totaal € 369,53

    Zo dan maar? Yasuni R Kevlar heb ik al.
     
  9. Black Label

    Black Label -

    Berichten:
    327
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, dacht dat gewoon Bidalot c20 was ipv c2 :p maarja als je een speed of evo koopt voor dat geld wil je toch ook het uiterste uit die cilinder halen, lijkt mij. En dan heb je met een 24 vlakschuif een betere gasreactie dus loopt hij ook wat beter/ sneller..

    Maar als je gewoon voor de lol neemt zo ik idd gewoon DR70 nemen.. Gaat ook wat langer mee (als het goed is) :p
     
  10. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    Kappen net in de grondverf, kutklus. Het is sowieso heel strak geworden. Ik post wel foto's als de kleur er ook op zit.
     
  11. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, inderdaad.

    Ik ben benieuwd naar het resultaat. Lijkt me inderdaad monniken werk, of heb je ze niet eerst geschuurd?
     
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    monniken werk valt wel mee, athans als je geen klote oppervlak hebt :p
     
  13. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel geschuurd (2,5 uur per kap). Verf is er niet heel glanzend uit gekomen, 2 zijkappen zitten er nu op. Zal morgen ofzo wel ff foto's maken, lekker al gecrossed vanmiddag en vanavond, erg leuk. Jammer dat dat ding maar 70 rijd, we weten nu wel zeker dat het aan de uitlaat ligt dat hij zo langzaam gaat. Want de demper vloog van binnen in de fik na een tijdje rechtuit, en de uitlaat sloeg helemaal geel en blauw aan :+
     
  14. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    zonde van die demper, maar zegt alweer genoeg over die Technigas (Trektnietgast) :emo:
     
  15. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nogsteeds bezig met mn fox, krijg dat ding maar niet goed aan de praat. Ongeveer 2 maanden geleden hielden mijn lichten het voorgezien (voor,achter en remlicht). Na lang zoeken, ging ik kijken of het misschien bij de ontsteking zat, eigenlijk niets veranderd. Reed 'ie daarna ook nog eens heel slecht, later viel die uit...

    Ding staat nu 2weken stil, vandaag weer mee bezig geweest, nieuwe bougie+dop en kabel. Start gelukkig wel weer.

    Mja heb ondertussen ook nieuwe ontsteking, vanuit gaand dat daar het probleem van me lichten zit. Alleen met die ontsteking start me hele fox niet. Heb al nieuwe CDI erbij.
    Probleem zit 'm toch in die ontsteking denk ik...

    Zou me foxje dan ook nog maar ff showenO-) (zadel is inmiddels ookal zwartbekleed)

    [​IMG]
     
  16. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43

    even hier op terugkomend.....quote van scooter freaks:

    carburateur tunen effectiviteit gegarandeerd :p
     
  17. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Mensen, ik vind het geluid uit mijn motor wat te tam..
    Volgens mij zit er ergens een DbKiller in ofzo maar ik heb geen idee hoe je dat erruit haalt :p
    Hints of tips? ;)
     
  18. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    db killer (als hij erin zit uiteraard) zit vaak met boutjes vast aan het einde van de demper.
    als je de uitlaat inkijkt (en dan vol gas geeft wahahaha :+ geintje ) moet je hem zo kunnen zien zitten han......hij zit niet verstopt ergens onderin.

    tis feitelijk niets meer dan een pijpje in je uitlaat dat zorg draagt voor veel minder decibellen en soms ook wat minder vermogen........eruit met die dingen zegt deze gekke meneer.
     
  19. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    wat voor uitlaat (systeem of demper) heb je er nou aanhangen han????

    je moest eens voor de lol je einddemper er eens afhalen en dan het orgel even laten draaien.

    jaren terug toen mijn akrapovic systeem eronder ging deden wij dat ook....karistoescrimineel je lacht je rot wat een geluidsterreur daar dan uitkomt 8)
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2007
  20. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Hahahah vet ga ik zeker proberen!!
    Zat toch geen killer in .. heeft er wel ingezeten voor het circuit.. snap er nix van want zo hard klinkt ie niet..

    Ga denk ik maar is wat centjes opzij zetten voor een Boss ofzo :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina