[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

  1. Gewoon bij McLaren

    18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

    49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

    17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    naar mijn mening is in 2006 een van kimi's grootste zwaktes boven komen drijven: het niet kunnen of willen motiveren van een team en een auto beter kunnen maken, wat alonso en hamilton wel kunnen. Er waren races dat hij het aardig deed, maar ook genoeg waar hij nagenoeg onzichtbaar was, met brazilië als dieptepunt. Hij liet zich daar kinderlijk eenvoudig door button uitremmen.

    Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat hij veldvulling is, hij was in 2005 (naar mijn mening nog steeds) de beste coureur van het veld (alonso maakte bij mij pas in 2006 echt meer indruk)
     
  2. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij won hij Melbourne nog altijd, en ja dat weekend had Massa problemen maar daarnaast heb je Sepang ook nog.


    Het lijkt er juist op dat dit één van de spannendste jaren van de afgelopen tijd gaat worden maar jij ziet alles vanuit een andere hoek volgens mij. :)
     
  3. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    Was de titelstrijd vorig jaar zo saai dan? ik vond dat juist een van de spannendste van de afgelopen jaren.

    het is nu ook nog wel spannend, maar ik zie de McLaren steeds beter worden, terwijl ze bij Ferrari volgens mij een beetje stil staan, misschien door het gemis van Schumacher?

    En als de komende races de McLaren inderdaad de snelste wagen op de baan is, dan zie ik eigenlijk alleen Alonso en Hamilton winnen, dan kan het tussen hun nog wel een spannende titelstrijd worden, maar Ferrari doet dan waarschijnlijk aan het einde niet meer mee. En ga er maar van uit dat Raikkonen Massa echt niet gaat helpen in de titelstrijd, dat kan zijn ego niet eens aan.

    Vandaar dat ik Raikkonen ook niet echt bij Ferrari op zijn plaats vindt, ze hadden beter een echte teamplayer in de tweede auto kunnen zetten daar. Bijvoorbeeld Heidfeld of misschien Fischichella, die is nog italiaans ook. Die zijn ook goedkoper denk ik.

    En Raikkonen in het middenveld (in een RedBull of Toyota) lijkt me ook wel heel erg gaaf, krijg je veel mooie inhaalacties voor terug. En dan had ie zijn teamgenoot mooi tot strond kunnen rijden, in plaats van andersom.

    Aan de andere kant doet Raikkonen het volgend jaar misschien wel goed bij Ferrari, maar ik denk dat de komende jaren alleen McLaren kampioenschappen zal gaan winnen. Dat wist Kimi volgens mij ook wel, maar die koos voor het geld van Ferrari. Dat moet hijzelf weten, niks mis mee.
     
  4. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Zei ook niet dat het vorig jaar saai was, maar misschien krijgen we dit jaar wel vier titelkandidaten.

    Alleen jammer dat Fisichella geen potentiële kampioen is, Heidfeld zou best kunnen.

    Hij koos voor het geld van Ferrari? Hij kon van andere teams wel meer krijgen (Toyota bijvoorbeeld) maar hij wou een competitieve wagen, iets wat McLaren hem op dat moment niet kon bieden.
     
  5. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    Geld zal ongetwijfeld een rol hebben gespeeld, hij verdiend volgens geruchten nu zo'n 39 miljoen euro bij ferrari, das 9 meer dan alonso en het drievoudige van wat massa ontvangt. Ik denk bovendien dat Kimi alleen naar een serieus topteam wilde dus dan kom je uit op McLaren of Ferrari (Toyota is vooralsnog meer een grote grap)
     
  6. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Of destijds Renault, die ook een enorme aanbieding hadden. Maar Raikkonen koos voor Ferrari omdat hij wist dat zij over de jaren heen erg constant zijn, McLaren was dat jaar nergens en bij Renault was er onzekerheid over het F1-project.

    -Edit-
    Wel een opvallend stukje over Raikkonen's motivatie, na zijn uitvallen in Spanje.

    “Ik heb het team gevraagd of ik snel weg mocht en gelukkig vonden zij ook dat ik niet op het circuit hoefde te blijven. Daardoor kon ik thuis nog naar het einde van de finale van het wereldkampioenschap ijshockey kijken.”

    Een coureur als Schumacher was gebleven, simpelweg om het nog te volgen en om na afloop te evalueren.
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2007
  7. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt waar, Gadverdamme! :mad: |:-

    Wat een stelletje kneuzen bij de FIA, met als opperhoofd-kneus Max Mosley! |:-

    PS: Het is nog maar een voorstel maar dan ook echt een belachelijke.
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2007
  8. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    net zoals die dpd achtervleugel ding dat eind 2005 werd voorgesteld. Wanneer gaat die mosley eens een keer weg? Hij kondigde in 2004 zijn vertrek aan maar zit er gvd nog steeds
     
  9. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Biobrandstof heb ik geen problemen mee, met een turbo al helemaal niet maar een V6 en 10.000 toeren?! Kunnen we net zo goed de DTM de koningsklasse van de autosport noemen. =(
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Doe dan meteen een 4 cilinder lijn motor op diesel die 80 decibel produceerd... man man man, de 'top' van de autosport noemen ze dat.
     
  11. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik keek net op rtlgp.nl en dat was ik nog vergeten maar Maxie Mosley komt ook bij pitspost de volgende keer, iemand nog brandende vragen? 8)

    -Edit-
    Volgens mij ben ik nog wel beleefd gebleven.

    Dear Max, (Kots)

    I have nothing against bio-fuel and especially nothing against the return of the turbo but do you really believe that a V6 and reducing the engines to 10.000rpm is good for Formula One? I believe that many fans, the larger part of it, don't think it is.
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2007
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb wel een vraag, waar is hij in godsnaam mee bezig?
     
  13. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    'Dear Max,

    Do you see it as your mission to damage the sport, before you stop with your job?'
     
  14. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha inderdaad, hij zal het wel bevestigen denk ik.

    Nog een paar Engelsen met vragen:

    "Why can't you just die?"

    "Have you slept with Bernie to get this job?"

    RTL zou al die vragen moeten stellen, heeft ie wat te doen.
     
  15. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    en dan spreekt die gast ook nog over een eenheidschassis, het invoeren van 4 wheel drive en de terugkeer van traction control, nadat dat dus eerst wordt verboden. Wat wil die gast nu in godsnaam? Nu moet ik er wel bijzeggen dat mosley wel vaker van dit soort proefbalonnetjes loslaat die vervolgens nooit worden gerealiseerd. Zo wilde hij in 2004 standaard voor- en achtervleugels invoeren en moesten motoren in 2005 al 6 races meegaan.
     
  16. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    geweldig, kunnen ze net zo goed met rollators gaan racen..
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Eerst nog ontkend door Fisico en Flavio:

     
  18. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    de reden dat Renualt zo langzaam is?

    je moet niet vergeten dat Renault vorig seizoen druk bezig was om Alonso wereldkampioen te maken en natuurlijk die constructeurstitel moest ook binnen worden gehaald.
    Dus alle energie staken ze in de R26 (van 2006) en vandaar dat ze nu een achterstand hebben in vergelijking met McLaren en de Bridgestones. McLaren had toch al een slecht seizoen 2006 en had dus genoeg tijd en energie om in de auto van dit seizoen steken, waardoor ze ook al veel eerder gingen kijken naar hoe zo de auto zouden moeten aanpassen op de Bridgestone banden.

    Dat de Renault ook aerodynamisch (in verhouding tot vorig jaar) waardeloos is verbaasd me niks. Kijk alleen eens naar die rare spiegel constructie, je ziet toch meteen dat dat niet goed kan werken, het ziet er niet uit en geen ander team zou het over willen nemen, omdat het dus niet werkt.

    Voor Renault is 2007 een overgangsjaar en dat verklaard ook waarom ze Kovaleinen een kans geven.
    Ze zeggen dat natuurlijk niet, want dat verlaagd hun marktpositie voor sponsoren dan enorm.
     
  19. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Nou nou, 3 tienden.. Tijdje geleden beweerde Renault dat hun achterstand 1,5 seconde per rondje was t.o.v. de kop. Haal die 3 tienden eraf en je zit op 1,2. Dat is nog eens wat je noemt een hele verbetering :+

    Kortom, ik vind dit bericht geen nieuws. Eigenlijk liegt Renault nu zelfs ook nog, want Fisico was eigenlijk altijd 0,5 seconden langzamer dan Alonso dus dan zou het vertrek van Alonso zelfs nog zwaarder zijn. Maar ach 1 of 1,2 of 1,5 seconden, who cares. Als regerend WK is het alledrie veel te veel.
     
  20. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    nou, Mike Gascoyne heeft al geantwoord (www.verstappen.nl), nee er komt geen nieuwe Spyker.
    Waarom niet? vanwege een gebrek aan investeringen. Toch wel raar want ze hebben wel een nieuwe hoofdsponsor maar ja, ze moeten natuurlijk ook nog het grootste deel van de meer dan 100 miljoen dollar kostende overname van Midland afbetalen, nog ruim 60 miljoen ongeveer schat ik. Daar kan je wel een goede auto van bouwen, jammer genoeg kan je je geld slechts 1 keer uitgeven.

    Spyker is dit seizoen dus hopeloos, net als volgend jaar.

    Dus hopelijk houd Albers verder zijn mond als het gaat om de 'nieuwe auto' die er toch nooit zal komen. Het is op zijn hoogst een upgrade(tje).
    Trouwens van wanneer dateert die auto nou eigenlijk al, volgens mij al uit 2003. Dus eigenlijk kan je de Spyker van dit jaar wel een beetje vergelijken met de Super-Aguri Arrows van vorig jaar, die was ook jaren oud maar wel ge-upgrade. Maar wel triest eigenlijk, want Spyker is een fabriekant die niet eens een eigen formule 1 wagen kan bouwen. En dan wel zeuren om SA en ToroRosso dat ze een ontwerp kopen, maar wat hebben ze dan zelf eigenlijk gedaan...een Jordan overgekocht en overgespoten...:lol:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina