Weet je wat het verschil is tussen de succes supporters van Real en AZ? Dat, (om uit mijn eigen ervaringen te spreken), zelfs mijn schoonmoeder van 40, opeens geinteresseerd is in voetbal, omdat t clubje uit Alkmaar, waar zij zo toevallig vandaan komt, het zo goed doet in de competitie.. En ik ben er zelf ook eentje.. uit '95 welteverstaan.. Maargoed toen was ik een opdondertje van 7, dus dan is het nog gerechtigd
Wie ben jij om zogenaamd te vertellen dat ik geen 'echte' Real fan ben? In 2001 was ik 9, hoe kan een 9jarige opeens van Real fan zijn omdat ze die periode succes hadden? (omdat ik dat jaar voor het eerst naar Bernabeu was gegaan). Dus ik snap niet dat je er lacherig over doet. btw: Ik was 9, kende bijna geen 1 bekende spelers en keek bijna nooit voetbal. Alleen WK en EK, toen ik naar Madrid was gegaan (gewoon vakantie) was ik naar een wedstrijd gegaan voor het eerst van me leven. En ik vond het mooi om te zien, zo werd ik dus een Real fan. Maar ik laat jou maar, want je wilt zo te zien alleen Real fan zijn van het forum.
Ow ja je doet het wel goed moet ik zeggen dan, waaorm laat je niet iedereen hun eigen club supporten. We hebben niet allemaal vaders waarmee we gaan golfen en zaterdags naar Madrid vliegen om een wedstrijd te bezoeken in het Santiago Bernabeú. En je reageert overigens heel amateuristisch moet ik zeggen, maar mods mogen alles dat is inmiddels al gebleken hier. Slappe one-liners van je gekleed met emoticons tillen je niveau wel op.
Ik vind het ook een beetje opzichtig dat de voorkeur hier meer naar Real Madrid aan het groeien is, maar ik ga niet oordelen over personen die ik niet ken. Ze mogen het helemaal zelf weten, en ik ben niet degene die het recht heeft om mensen gaat verdelen in echte en neppe supporters. Ik weet in ieder geval van mezelf dat ik al geruime tijd voor deze club ben, in ieder geval genoeg om mezelf supporter te mogen noemen. Als je denkt dat je om een supporter te zijn om het weekend in het stadion moet zitten, en al je geld en tijd erin moet steken, dan moet je dat vooral denken, maar ik zal die mening in ieder geval niet delen.
Maar sinds oktober heb ik al een avater van Real madrid, en toen ging het toch ook nie goed met Real. Jullie denken echt dat er iemand op een forum zit, dat je die persoon al goed kent. Maar mensen hebben ook 'een leven'. En als je ze zo kent, dan kun je pas beoordelen. Want dan zou je weten dat ik elk jaar een Real madrid shirt haal, bij het begin dat die uitkomt en dat ik alleen maar Real madrid posters heb ik me kamer. Alleen omdat Tediz sinds 2004 member is betenkt niet dat hij langer dan mij een supporter is van Real (omdat ik sinds 2006 een member ben) Niet persoonlijk Tediz, heb het tegen 'die' moderator. Dus meeloper ben ik echt niet, en ik had het een paar pagina's terug nog over die 'zogenaamde' Barca supporters en dat ik het zou haten als Real de Primera division zou winnen, en dat er 'meelopers' zouden komen. Dus tering, zoek een leven. In plaats te beoordelen dat iemand geen echte supporter is. Je kent me van een forum en denkt zo te beoordelen dat ik geen echte supporter ben.
Ach, iedereen moet gewoon fan van zijn waar die van wil zijn. Zelf ben ik al sinds jongs af aan Feyenoord fan en dat zal nooit veranderen. Maar om iemand succes supporter te noemen omdat ie sinds 2001 fan is, vind ik een beetje overdreven. Ik bedoel, in feite zijn de meeste mensen dan succes supporter, volgens jou definitie. Want waarom kies je voor een club? - Iemand in je omgeving is er fan van, waardoor je er zelf ook sneller fan van wordt. - Ze spelen goed, of mooi voetbal. Of het heeft een mooie sfeer. Anders zouden er wel meer mensen naar amateurvoetbal gaan, of niet soms.
Er zijn nog mensen die het profvoetbal verafschuwen en supporter zijn van een amateurclub. Zo zijn er hier in Assen nog echte supporters van ACV Assen en Achilles 1894 die echt geen fuck om de Eredivisie geven.
idd moeten iedereen zelf weten voor wie hij supporter is en ga dan niet zo triest liggen doen met ''successupporter'' van de week lekker naar de finale van de play-offs ajax -az alleen jammer dat stam er niet bij is
maar je moet toegeven dat sinds het weer op de rails staat bij real opeens wel heel veel real supporters hier zijn
Dat zal altijd zijn, hoe meer succes een club heeft hoe meer mensen er supporter van worden. En dat is ook niet meer dan logisch, mensen houden van clubs die goed voetbal spelen en een mooie sfeer hebben. En als je veel succes hebt betekend dat vaak dat je goed voetbal speelt. Of je daar tegen bent is voor jezelf om te bepalen. Zelf heb ik er weinig moeite mee, tenzij iemand echt elk jaar voor een andere club is. Zo iemand ben ik een keer tegengekomen. Toen ik nog op de basisschool zat was Ajax kampioen geworden, en toen was iemand helemaal fan van ajax, en nam altijd allerlei ajax spullen mee. Het volgende seizoen was een andere club kampioen (feyenoord of psv) en toen had hij ineens allemaal spullen van die club. Dat is wel erg extreem en dat vind ik zelf ook een beetje triest. Maar iemand die al sinds ze 9e Real supporter is valt echt niet binnen die categorie.
Hey leuke discussie.. Ik moet ook bekennen dat ik voor Ajax ben geweest. Maar dat komt denk ik vooral omdat ik in Amsterdam geboren ben en daar ook veel ben geweest. Ging dus een beetje vanzelf. Maar sinds ik me ook echt bezig ben gaan houden met voetbal en het ben gaan volgen enzo vond ik Feyenoord eigenlijk een mooiere club en zo ben ik dus voor Feyenoord geworden. Was toen denk ik een jaar of 10. Maar ik zal denk ik nooit haat of ander dom gedoe naar een rivaliserende club krijgen. Dat vind ik zo triest. Alleen een beetje getreiter met collega's en vrienden onderling, verder niets. Jammer alleen dat ik daarbij de laatste tijd steeds aan het ontvangende eind zit :|
Ben maar supporter voor één club en die weten jullie allemaal wel. Ben er in 1999 ingerolt denk ik, toen Ajax een historisch dieptepunt had twee seizoenen. In 2000 voor de eerste keer in de Arena. Nooit de neiging gehad in die tijd om over te stappen naar PSV of Feyenoord (toen ze nog wel enigzins een bal konden raken). Heb daarentegen wel een zwak voor een paar buitenlandse clubs. Deze zijn Arsenal, Liverpool, Örebro SK, Dortmund, AS Roma en Lyon. Maar dan is het niet dat ik wekelijks mij bezig houdt met deze clubs. Mijn humeur zal onder geen enkel beding veranderen als één van deze clubs verliest of wint, in tegenstelling tot Ajax.
waarom zijn er dan nog zo veel PSV fans ik ben ook voor ajax... rond 1996(nu gaan we het krijgen) verder volg ik nog RODA JC, Arsenal,Tottenham Hotspur en Barcalona
Soms zie je dat fans van verschillende clubs elkaar de koppen inslaan, maar als het Nederlands Elftal moet voetballen zijn het allemaal de beste vrienden.
Leef je nog? Je zou is nadenken voordat je dingen zegt/beweerd. EDIT: Ben nooit voor een ander club geweest, alleen met interlands was ik eerst voor Nederland en nu voor Frankrijk.