Examens 2007: geslaagd of gezakt??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 7 mei 2007.

1. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij mag je er nog 10% boven zitten, dus 242 woorden. Waarom ze dan niet gelijk "maximaal 242 woorden" neerzetten is mij ook een raadsel.

2. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Je moet ook al het overbodige eruit laten hè.. anders is het geen samenvatting ;). Je krijgt een tekst tussen de 1200 en 1500 woorden, dus je zult wel veel eruit moeten scannen voor die 220 ja. Kernachtig formuleren en alle voorbeelden eruit halen en je komt een heel eind :thumbs:
    Omdat als er staat maximaal 242 woorden je er 268 mag hebben :+. Is gewoon een standaard regel, zodat je niet nog één belangrijk zinnetje gaat schrappen zodat je niet boven die 220 uitkomt.

3. EmJee

EmJee Aiight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond Nederlands wel aardig gaan, niet echt makkelijk btw.

Zit tussen de 5 en de 7

Laatst bewerkt: 16 mei 2007
  4. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Nederlands was opzich wel te doen. Samenvatting was vrij lastig. Was meer een vrije samenvatting dan een gelijde. Maar ach, we zien het wel. Heb ongeveer 30 punten gehaald van de 50, das opzich nog wel netjes.

5. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Een beetje een omslachtige regel dan.

6. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    nederlands voor 5 have was volgens mij goed te doen, half uurtje voor de uitslag:)

samenvatting zat ik 20 woorden onder het maximum:eek:

7. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Zo, ik ben weer thuis van het examen Nederlands HAVO. Naar mijn idee was dit examen moeilijker dan het examen van de vorige jaren. Dat tekst verklaren ging nog wel, maar dit tekst die we moesten samenvatten vond ik moeilijk. Ik snapte eerlijk gezegd eerst niet zoveel van die tekst, maar achteraf denk ik dat ik de samenvatting wel redelijk heb gemaakt.

We moesten bijvoorbeeld een schijnbare tegenstelling in onze samenvatting opnemen. Er stonden in de tekst zoveel van die dingen. Uiteindelijk heb ik de laatste maar gepakt en volgens mij is dat de goede. Ik ga zo in elk geval even een kijkje nemen in de antwoorden.

Ik hoop op een zeven, zodat ik mijn acht in stand kan houden, maar ik denk niet dat het me is gelukt.

8. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    NE was een makkie ^^

Het was de eerste samenvatting die ik ooit heb gemaakt 8) maar hij was oké, eerste tekst over Ape, nut, mies vond ik iets lastiger maar nog wel te doen ^^

9. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0

Ik had als tegenstelling dat de levensverwachting hoger lag en het aantal misdrijven al jaren stabiel is terwijl de "angst" in de laatste jaren juist toeneemt. Dit is tegenstrijdig dus dit heb ik gebruikt.

Ik vond het tevens niet echt moeilijk voor mijn idee. Maarja, laat ik dat maar niet al te hard zeggen want straks heb ik opeens een 3 ;).

10. NAC Breda fan

Leuk Bevonden:
    1
    Ik had eerst als tegenstelling dat mensen steeds gezonder worden, maar toch met veel angst naar de dokter gaan. Uiteindelijk heb ik dit maar veranderd naar dat we ondanks onze angsten toch een van de gelukkigste landen in de wereld zijn en dat blijkt ongeveer goed te zijn :).

Dit staat in het correctiemodel:
    (schijnbare tegenstrijdigheid)
    Nederlanders zijn steeds zorgelijker geworden, maar Nederland behoort
    wel tot de gelukkigste landen van de wereld

11. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Tenminste 1 goed :cool:

Vond die teksten ronduit saai maar wel te doen op zich.

12. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Wiskunede B1,2 was zooooo makkelijk. :cool: Ik vond het geweldig, alleen vraag 9 was echt een breinbreker. Bereken MS, daar heb ik lang op gezeten zeg.

Nederlands was ook goed te doen.

13. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    hoe werkt dat nou met die normering? want als bijv de normering 1.2 is hoe kan je dan je cijfer berekenen? (je kon 49 punten halen)

14. NAC Breda fan

Leuk Bevonden:
    1
    De formule is:

N + 9x jouw score / maximumscore = je eindcijfer.
    N is hierbij de nomering die dus variabel is.

Ik heb zelf ongeveer 34 van de 49 punten. In vergelijking met vorige jaren zal ik dus iets boven de 7 hebben. :)

15. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wat doe je voor richting? Bij ons, VWO, werd Wiskunde B1,2 maar flink moeilijk gevonden. Ik vond Wiskunde B1 zelf ook erg lastig, hopelijk minimaal een 4,8 dan is het goed.

16. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    http://www.eindexamenjournaal.com/eindexamens/uitwerkingen/2007/VWO/
    Voor antwoorden die iets sneller werken dan eindexamen.nl

Ik zie net dat ik dus voor niks 45 minuten me scheel heb zitten staren op opgave 9, de oplossing was eigenlijk vrij simpel. Hè verdomme, verder had ik álles goed. :mad:

@ Elgee, ik doe VWO NT, maar ik moet zeggen dat ik de afgelopen twee jaar les heb gehad van een sublieme leraar. Wiskunde lag me altijd al goed, maar met hem zijn mijn punten echt explosief omhoog gegaan. De rest van mijn klas vond het ook goed te doen. :)

17. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    volgens mij doet ie VWO NT

@ elgee dus, en was dus ook net te laat :x

18. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    thx, met het minimaal aantal punten genomen en de strengste normering kom ik op een 4.8 uit, en ik moest een 4 halen dus niks aan de hand.

19. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ik had voor nederlands ongeveer 35 punten van de 50, dus met dat model zal ik ongeveer een 7 hebben, dus heb het dan ook met een 7 afgerond :D

20. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Havo NL, die samenvatting, wat kut zeg |:-

Deel Deze Pagina