Examens 2007: geslaagd of gezakt??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 7 mei 2007.

1. Sjarrl NL

Sjarrl NL De Sjarrl

Leuk Bevonden:
    1
    ??

2. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 17 mei 2007
  3. Sjarrl NL

Sjarrl NL De Sjarrl

Leuk Bevonden:
    1
    27

op die site is het nu niet mogelijk om je cijfer te berekenen?

4. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    nog niet nee, maar je kan wel ongeveer kijken wat je hebt door naar de andere te kijken. dat doe ik tenminste.

5. Sjarrl NL

Sjarrl NL De Sjarrl

Leuk Bevonden:
    1
    Ja maarja dat is beetje gaar om te doen, omdat je veel punten verschillen hebt.. maar als ik naar alles kijk zit ik iig rond een voldoende net onvoldoende

6. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Het is ook logisch dat je bij een N van 1,6 een hoger cijfer krijgt dan bij een N van 0,8 ;). N is namelijk de bonus die je krijgt, het cijfer van N heb je in elk geval al, ook al heb je niets goed.

Stel je haalt 10 van de 50 punten. Dit betekent dat je 9x 10/50 = 1,8 als cijfer hebt verdiend door alleen je punten. Die N, wordt de bij die 1,8 opgeteld. Dus als N = 1,2 krijg je een 3 als eindcijfer.

Dus hoe hoger de N, hoe hoger het eindcijfer. Bij een moeilijk examen is de N namelijk hoger dan bij een makkelijk examen. Zodat ze het gemiddelde toch altijd wel goed laten uitkomen.

De waarde van N ligt altijd tussen 0 en 2. Als je alles goed hebt en de N = 2, dan zou je eigenlijk een 11 als cijfer kunnen halen :D. En eigenlijk moet N altijd hoger zijn dan 1, omdat je anders geen 10 kunt halen volgens mij.

7. JeePee

JeePee Guest

Klopt. Bij ons werden de NA SE's met deze formule berekend:

aantal punten x 9 / totaal aantal punten + 1 = cijfer

Die 1 is dan inderdaad de N, en als de N lager is dan 1 kan je geen 10 halen.

8. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar bij het eindexamen, kan de N-norm wel onder een 1 liggen, maar dan zit het tussen een 9 en een 10 weer anders... is een speciale tabel voor dan...

9. Lexiuz

Lexiuz ...---...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb bij Nederlands tussen de 26 en de 30 punten gehaald. Ik moet een 5,3 halen om een 6 te staan ik denk dat het net gelukt is met een redelijke norm erbij.

10. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het zal inderdaad van de norm afhangen, en van hoe soepel je leraar en de 2de corrector het nakijken.. Maar het is wel mogelijk, als je bedenkt, wat hier boven gezegd wordt, dat de N eigenlijk wel 1 moet zijn :)

11. Lexiuz

Lexiuz ...---...

Leuk Bevonden:
    0
    Ja. als je kijkt wat de normen waren van vorige jaren die waren tussen de 0,8 en 1,6 en ik vond persoonlijk deze toets moeilijker als de examens van vorige jaren.

Dus ik heb er wel vertrouwen in op een 6je.

12. Uriel

Uriel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond de vraag over driehoekjes niet echt moeilijk, was gewoon een somrij met de driehoekjes die de lijn raakten, stond helemaal op de formulekaart uitgelegd.
    Ik kwam er alleen helemaal niet achter hoe bij de een na laatste opgave dy/da minimaal was dus die had ik overgeslagen :mad: En het bewijs zag ik wel, maar ik kon em niet goed opschrijven dus heb een half kantje met allemaal vergelijkingen onder elkaar opgeschreven :confused: hopelijk soepel nagekeken dus

MS berekenen had ik gewoon een simpele pythagoras op los gelaten met de iso-afstand als variabele en die verdween in de vergelijking vanzelf :D

Wat ik wel stom van mezelf vond is die krasbalkaart, was een makkelijke opgave maar ik had voor iedere speler een eigen krasbalkaart in gedachten ipv allebei op dezelfde :+

13. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0

die mocht je gewoon op de GR doen...
    gewoon die formule invoeren, en dan je GR de afgeleide laten maken, en die gelijk stellen aan 0...
    wat je ook weer op je GR kon doen

14. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb bij nederlands havo echt heel rustig aan gedaan en ben in tijdnoot gekomen met de samenvatting net opschijven, ik heb nu een deel van het klad ingeleverd met veel gekrabbel en een teks die met een pijl naar de goede plek is gewezen... =(

maar gaan daar nog punten voor af?

en de rest was ook niet echt goed gegaan ondekte ik thuis, ik hoop dat ik nog een voldoende heb.

15. xbox3604life

xbox3604life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vorig jaar werd er helemaal niet zo streng gerekend op krassen/pijlen enzo. mijn samenvatting zat ook vol krassen en pijlen maar er werd niks van de punten afgetrokken (vwo). kan ook van de leraar afhangen he.

16. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als het maar begrijpelijk is, en het op je examenblaadje staat, niet op een kladblaadje, zal het wel los lopen..

17. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht toen ik het nakeek ook van "kuut wat veel fouten" maar uiteindelijk viel het wel mee. ik heb rond de 30 punten. in het beste geval 34 en in het slechtste geval 25. bij de samenvatting heb ik namelijk een paar twijfelgevallen, en ik heb spelingsfouten bij de textvragen.

18. Uriel

Uriel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja afgeleide trok me gr niet echt, kreeg een hele vage grafiek en tabel, het ging er overigens om dat je de sinus onder de deelstreep aan 1 moest gelijkstellen, omdat wat boven de deelstreep was constant was, dus je moest er sowieso iets van ... x k x 2pi ofzo uitkrijgen

edit: of niet, kwam gewoon kwart pi uit :9

19. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    kheb voor havo Nederlands 20-25 punten, dat zou me 2e onvoldoende worden...

samenvatting beoordeling is heel anders dan ik had opgeschreven bij laatste punten, heb daar ook maar 5-10 punten voor gekregen, echt stomme boel met verraderlijke addertjes! ik stel voor dat iedereen gaat klagen, gewoon om de mensen die het slecht hebben gedaan enigzins te helpen

dit alles terwijl NL examen van 2006 die ik thuiis heb geoefend nog zooo makkelijk was vond ik...

20. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Toi Toi Toi iig voor iedereen. Gewoon koel blijven en die meuk fixen.

Deel Deze Pagina