Tegen de meeste tegenstanders is manmarking nutteloos. Je loopt er toch wel overheen. Met Real Madrid gebruikte ik manmarking zelden en als ik hem gebruik dan is het niet het team marking aangezien ze dan mensen gaan marken die nutteloos zijn. Ik deed dan individual player en gaf ik 1 centrum back en 1 dmf een speler om aggresive te marken. Tegen Barca liet ik zo Messie en Ronaldinho marken en lag dat team zo goed als op zijn gat.
Vaak mark ik geen belangrijke mensen zoals Rooney maar mark ik bijvoorbeeld Scholes en C. Ronaldo. Als je die hebt dan is er enorm weinig aanvoer naar de spitsen en kunnen ze ook niet gevaarlijk zijn. Die enkele keer dat een spits in balbezit komt kun je ze met regulier verdedigingswerk stoppen.
Het mooie is dat als je de aanvoer naar de spitsen stopt dan heb je de bal ook een linie eerder en is de verdediging meer een last line of defense. En het is sneller om van het middenveld weer een aanval op te zetten dan dat je helemaal van de verdediging weer naar voren moet komen.
Je moet marking idd elke match dat je het wilt gebruiken opnieuw instellen.
Positiespel "problemen" erger ik me licht aan. De backs die tussen verdediging en middenveld staan is voor mij niet zo'n probleem aangezien ik graag opkomende backs heb. Maar als je dan een aanval tegen krijgt heb je wel moeite en daarom heb ik gekozen om vaak met 2 dmf's of 1dmf te spelen om te zorgen dat ik het midden dicht hebt en dat iedereen vanuit het midden naar de zijkanten kan gaan om bij te springen en de aanval te stoppen. de RMF en LMF blijven bij mij zo goed als altijd aan de buitenkanten van het veld staan en snijden echt niet altijd naar binnen. En de paar keer dat ze het doen is vaak voor een goede reden. Wel zou ik willen dat ze meer naar voren konden lopen om fatsoenlijke voorzetten te verzorgen want daar schort het vaak aan. De bal komt voor, maar vraag niet hoe en het is een wonder als er nog wat mee gedaan kan worden.
Laatst bewerkt door een moderator: 17 mei 2007