Examens 2007: geslaagd of gezakt??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 7 mei 2007.

1. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    De examens zien er voor mij niet best uit. Ik doe vmbo kader metaal. Alleen sta ik voor natuurkunde én wiskunde allebei een 3.8. Dus ik moet voor beide vakken een 7.2 op me examen halen en dat gaat wss niet lukken. Maar maakt niet uit, komt wel goed ;)

2. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    www.memoce.nl

ff registreren, de code is willem7.

Kun je online oefenen! (thnx nightbringer)

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    perfect, bedankt allebei ;) !

4. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Oh, ik moet maandag ook 2 examens afleggen. Moet nog even beginnen met leren ofzo. Leuk is dat ik voor bijna alle vakken een 4.5 kan halen en dan zou het nog een 6 gemiddeld worden :) VMBO, lekker makkelijk hè :+

5. Uriel

Uriel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ieder op z'n niveau natuurlijk, ik denk niet dat het voor jou makkelijker is op vmbo dan voor mij op gymnasium, en andersom natuurlijk. Ik zou ook 3en en 4en kunnen halen maar ik wil een beetje een toonbare eindlijst hebben :9

6. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  7. Kombat

Kombat Nico Swinkels

Leuk Bevonden:
    0
    jaja vandaag toch echt met geschiedenis en eco 1.2 begonnen. :p

8. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Laatst bewerkt: 19 mei 2007
  9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    google heeft het allemaal:)

10. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    die eerste is best goed hoor...

11. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind mijn eindlijst wel toonbaar met 6en. Ik moet echter voor de meeste vakken een 6,5 halen wil ik 7ens hebben op mijn eindlijst. Staat natuurlijk wel mooier en daar ga ik ook voor.

12. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het is maar wat je wil. Ik vind het best als ik slaag met alleen maar 6en. Mijn vervolgopleiding (fiscale economie) is toch niet afhankelijk van die cijfers dus.

13. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Foutje, de 2de. Die wetstrijd.

14. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  15. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Zozo, dat is een hele hoop, maar het is veel beter dan die samenvattingen op Scholieren.com die ik eerst gebruikte. Nu deze nog maar even printen en een keer goed doorlezen voor het examen. Bedankt :)

16. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Bij M&O (VWO) hoef je de theorie toch niet echt te kennen? Het gaat toch vooral om het berekenen van allemaal gedoe?

17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    mja gewoon dat samengevat boekje doornemen, termen die je niet kent even opzoeken maar het meeste zal toch echt het berekenen van leningen en balans opstellen enzo zijn. Athans dat zei mijn leraar :cool:

18. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Wat is dat samengevat boekje dan?

Naja ik ga zo maar beginnen met M&O. Ik ga al die twee boeken wel doorbladeren en als ik wat berekengedoe tegenkom prop ik dat in mn gr en oefen ik wel wat sommetjes. Het theoriegedeelte sla ik wel over.

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    samengevat kregen wij aan het begin van het jaar bij onze boeken ;)
    staat schematisch alles in. Erg handig

20. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Iemand nog een mooie site die nuttig is voor MnO (vwo)? Vooral uitleg over contante waardes en cashflows zou welkom zijn..

En waar ik nog mn vraagtekens bij zet:
    Resultatenrekening is incl btw?
    Liquiditeitsrekening is incl btw?
    Balans is excl btw?

en dan vraag 14 van eindexamen vwo 2006 tijdvak 1:

Jan Peeters, een zelfstandige ondernemer, wil per 31 maart 2016 met pensioen gaan. Om een extra persioenvoorziening te verkrijgen heeft Jan met zijn bank een overeenkomst gesloten.
    In die overeenkomst is onder andere het volgende opgenomen:
    -Jan stort vanaf 1 april 2006 elke maand €200,- bij de bank.
    -De bank garandeert jan op de gewenst einddatum, 31 maart 2016, een uitkering van €23.980,-
    -Mocht jan volledig arbeidsongeschiekt raken dan zal vanaf dat moment voor Jan de verplichting vervallen om maandelijks €200,- te storten. De bank neemt de verplichtingen over zodat de uitkering gegarandeerd blijft.

Stel dat Jan in april 2013 volledig arbeidsongschikt wordt. Vanaf 1 mei 2013 vervalt voor Jan de verplichting tot de betaling van de maandleijkse storing van €200,-.

Bereken per 1 mei 2013 het totale bedrag dat Jan peeters aan premiebetalingen bespaart door het arbeidsongeschikt raken.

Weet iemand hoe dit moet??
    Volgens het antwoordenblad moet je de contante waarde dan berekenen.. maar waarom in godsnaam?

Laatst bewerkt: 20 mei 2007

Deel Deze Pagina