Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Melk? :'-(

Kwark, vis, soja zijn dan toch echt betere opties. Melk is echt te dikmakend om daar veel van in te nemen :)

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Daar trainde ik 4/5 jaar. Nu dus een kleine negen.... ik zie mijn eigen foto niet meer?

en trust me melk is misschien wel een aardige eiwitbron, maar helemaal halfvolle melk is echt niet gezond. Google er maar eens op.

3. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand hier een abbonement op Muscle & Fitness? En is het een leuk tijdschrift (veel info en reportages enzo)? :D Zag hem liggen bij de sportschool en het leek me wel een leuk boekje :9

4. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Ik kan eten wat ik wil, maar er komt geen grammetje vet bij. Mijn vader kan ook eten wat hij wil, dus het zal wel in de familie zitten.

5. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Iedereen kan zoveel eten dat hij aankomt, de een kost het alleen meer moeite dan bij de ander. Maar ieder normaal persoon is het wel mogelijk.

6. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Ja, dat snap ik ook wel. Het is alleen zo verschillend bij mensen. Een vriend van mij hoeft bijvoorbeeld maar iets te eten en hij komt alweer wat aan.

7. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan eten wat ik wil maar ik kom gewoon niet veel aan. Ik eet normaal, drink normaal, snoep af en toe wat, In het weekend ben ik meestal beetje ongezond maar valt verder ook wel mee ter compensatie sport ik ook best veel. Ben ook van plan om het nieuwe sportseizoen (eind augustus) te beginnen met fitnessen in de sportschool.

Nu train ik nog gewoon thuis. Doe veel aan opdrukken (vuisten/platte hand), sit-ups en heb sinds vrijdag een halter met 2 schijven van 3, 2 van 2, 2 van 1, 2 van 0,5 en 2 sluitmoeren van 0,25 kg. En het halter zelf weegt ook 1,5 kilo. Daar train ik nu ook 's ochtends en 's avonds mee, werkt wel lekker:)

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Helemaal geen verkeerd blad, ik heb er best aardige dingen uitgehaald. Na een paar jaar vond ik het vooral meer van hetzelfde worden en heb toen mijn abo opgezegd.

Vooral voor voeding had ik er behoorlijk veel aan!

9. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    ik zit nu 3 weken te trainen en ik ben lichaamlik positief vooruitgegaan.....ik heb een schema en dan doe ik elke dag 2 spiergroepen + knie (been spieren) want had een operatie aan mijn knie en moet weer in vorm komen en dat helpt echt

Laatst bewerkt: 21 mei 2007
  10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    hoeveel keer in de week train je dan? Vuistregel: train een spiergroep niet vaker dan 1x in de week :)

11. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Hoe kom je aan die vuistregel? Je kan namelijk makkelijk vaker dan 1x een spiergroep trainen hoor :)

12. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    ik train 5 keer in de week echt effectief.....2 spiergroepen per dag en in het weekeind train ik dan rustig en dan meestal conditie.......dat moet ik dan hele zomervakantie doen maar waneer mijn seizoen weer begint moet ik 3 keer in de week doen.

in de zomervakantie ga ik dan ook krachttraining doen.....daar heb ik dus echt zin in

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Kan zeker, maar effectief is het voor velen echter niet. 1x per week een spiergroep is 1 on 1 bodybuilding. Zijn teveel bronnen voor om op te noemen (google er maar eens op)

ga er dan overigens wel vanuit dat je een splitschema hebt. En niet bezig bent met 1 of ander hst/hit schema of fullbody workouts.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    2 spiergroepen per dag, 5 dagen in de week? Kan je je schema eens posten?

15. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0
    mijn schema voor de komende tijd: positief commentaar welkom:9

Maandag: Triceps/Borst/Buik
    Woensdag: Biceps/Rug/Schouders/Buik
    Vrijdag: Triceps/Borst/Buik
    Zaterdag: Biceps/Rug/Schouders/Buik

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik hoop dat je wel eerst borst traint en dan triceps. En eerst rug en dan schouders, biceps.

Daarnaast zou je toch echt even je aantal oefeningen en sets moeten posten. Want als je alles twee keer traint moet je er echt voor zorgen dat je de intensiteit omlaag brengt.

Ik (en velen met mij btw) ben echt groot voorstander van alle spiergroepen 1x in de week te pakken.

Verder train je maar de helft van je lichaam! Volgens mij ben je de onderkant (benen) vergeten :+

Mijn schema op het moment:

Ma: Borst en Rug (supersetten)

Bankdrukken/ smal optrekken (3 sets)
    Schuin dumbell drukken/ Lat pull (3 sets)
    Dips/ Seated Row (3 sets)

Woe Benen:
    Squatten (3 sets)
    Leg ext/ Leg curl (supersets: 3 sets)
    Stif legged deadlifts

Vrij Armen (schouders, bi, tri)
    Barbell Press (2 sets)
    Front Raises (2 sets)
    Bent over Side Raises (2 sets)

Barbell Curl/ Rope extension (supersets; 3 sets)
    Seated Dumbell Curl/ Standing Dumbell extension (supersets: 3 sets)

Buik en kuiten pak ik om de training. Verder gewoon een recht toe recht aan schema. Veel basisoefeningen en geen fancy apparaten.

17. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    4 spiergroepen in een dag is echt niet goed......beter je doet 2 want anders raakt je lichaam overbelast....en daardoor kun je over 3 of 4 maanden een spier scheuren ofzo

18. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje. Ik heb nu 1 dumbell (voor 1 hand) van 15kg. Welke oefeningen kan ik daar mee doen en welke spieren train ik ermee en hoe vaak kan ik 1 bepaalde oefening per week doen?
    Danku.

19. Neveler

Neveler 123

Leuk Bevonden:
    0
    hmm also ik het hier zo hoor ben ik niet echt goed bezig :9
    zit nu 2 maandjes op fitness en vaak ga ik in een fitness sessie al die aparaten langs om te trainen|:-
    toch maar ff een roostertje aanvragen

20. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    het is wel beter als je een schema hebt want dan kun je op een dag op 2 spiergroepen concentreren en de volgende dag op 2 andere....ik raad het je wel aan want het werkt veel beter.....je doet dan 4 oefeningen per spiergroep en elke oefening 4 keer. Wat ik nog doe is aan het begin 12 minuten rennen maar ik doe dat vooral voor mijn knie en conditie want kon het afgelopen seizoen niet basketballen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina