[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Glen Benton zegt zoveel, hij beweerde vroeger dat hij zelfmoord zou plegen als hij 33 werd om zo het tegenovergestelde van Jezus te zijn. Als ik zo die interviews met hem zie of lees krijg ik meer het idee dat hij een satanist is in de vorm van anti-christelijke atheisme. Die gast schrijft nummers als Kill the Christian, Christ Denied en Bastard of Christ. Maar vervolgens laat hij wel Ralph Santolla, een aanhanger van de rooms katholieke kerk, tot Deicide toe als gitarist. Dat zegt al genoeg lijkt mij =P.

    Lyrics vind ik zoiezo nooit de doorslaggevende factor of ik een band waardeer of niet, als het muzikaal maar klopt kan het mij echt niet boeien waar de lyrics over gaan (behalve neo-nazi shit dan, dat is voor stakkers). Ik moet alleen wel zeggen dat in het geval van Nile dat ik de lyrics wel aandachtig doorneem. Met de achtergrond informatie die Karl Sanders in het boekje erbij zet vind ik het altijd wel boeiend. Over Nile gesproken, ik kan niet wachten op het nieuwe album. Onlangs zijn de tracklisting en de cover van het nieuwe album online gezet:
    http://www.nuclearblast.de/band_showa.php?action=disco&artist=725&catid=NB 1721&out=2007-07-20
    Ziet er strak uit. Ik ben benieuwd :)
     
  2. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    IK verwacht een hoop van de nieuwe Nile, maar geloof ook dat ze het allemaal wel weer waar gaan maken. De vorige 4 albums zijn stuk voor stuk pareltjes in elk geval! Sowieso al een mooi Death Metal jaar, met een aankomende Behemoth en geweldige albums van Vital Remains en met name Immolation!
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Kan iemand mij 's helpen?

    Ik ben op zoek naar band(s) als Amon Amarth. En dan met name de sound die ze neergezet hebben met hun laatste twee albums, Fate of Norns en With Oden on our Side. Daar klinkt de gitaar 't vetst en zijn de lyrics (als ze al Engels zijn) beter verstaanbaar.
    Dus als iemand een band weet, noem maar! Meestal vind ik ze zelf wel.

    Om mee te gaan in de discussie.
    Death Metal is niet helemaal mijn soort muziek. Nu is Amon Amarth nou ook niet echt soft, maar bij hen vind ik de stijl toch wat beter dan de Death Metal bands die ik ken. De meeste Death Metal bands die ik geluisterd heb (vraag me geen namen) waren meestal bands die er wat op los ramde. Dan vind ik Amon Amarth met de geweldige gitaarriffs uit bijvoorbeeld Under the Norhtern Star of Death in Fire véél vetter. Ook vind ik constant gegrunt niet echt cool. Amon Amarth heeft ook zeker gegrunt, maar bij hen is 't te verstaan! Nazi-Metal heb ik eigenlijk nog nooit gehoord, maar het idee alleen al vind ik erg genoeg. Niks voor mij dus.
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2007
  4. Ashavan

    Ashavan Guest

    Willem als je naar www.last.fm gaat en zoekt naar Amon Amarth zie je een lijstje met soortgelijke bands en ook een radio die je kan streamen om soortgelijke bands te horen.
     
  5. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik vind last fm eerlijk gezegd niet echt accuraat daarin. Als je bijvoorbeeld naar bands zoekt die op Amon Amarth lijken krijg je een lijst waarin bands als Finntroll, Dimmu Borgir, Ensiferum haast bovenin staan, terwijl dit toch hele verschillende bands zijn.

    @Willem
    Amon Amarth valt onder het rijtje melodische death metal. Ik ben nog nooit echt een band tegen gekomen met die typische Amon Amarth sound waar je het al over had, maar hier zijn een paar andere melodische death metal bands die de moeite waard zijn:
    - Dismember
    - Entombed (vooral beginjaren)
    - At the Gates
    - Carcass met het album 'Heartwork' (meesterwerk)
    Misschien ken je ze al, zo niet is het zeker de moeite waard.

    Zo denk ik er nou ook over =P. Nile staat altijd garant voor kwaliteit dus dat kan haast niet mis gaan. Maar zeker een mooi jaar ja. 'Icons of Evil' is mega vet en de nieuwe Behemoth verwacht ik ook veel van. 'Shadows in the Light' moet ik ook aanschaffen als ik zo je reactie lees =P.
     
  6. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, zo heeft ieder zijn eigen grenzen. Feit blijft dat metal prachtige muziek is en we allemaal fans zijn!

    Amon amarth vind ik vrij vet, verwacht ook veel van ze op Fields of rock.

    /salute
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2007
  7. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oké, ik zal 's kijken. Maar Amon Amarth is toch geen melodische death metal? Dat zijn toch bands als Children of Bodom en Norhter? Amon Amarth is toch Viking (Death) Metal?

    Maar ik zal die bands zeker checken.

    En inderdaad, ik vind het epische van Amon Amarth ook zo wreed. Daarom is Under the Northern Star voor mij ook hún topper.
     
  9. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Amon Amarth kan je ook viking death metal noemen ja. Zoals Vittra al zei kan dit alleen op basis van lyrics, viking metal is geen speelstijl. De speelstijl is melodische death metal. Bands als Children of Bodom en Norther worden ook wel tot dit genre gerekend. Children of Bodom is zoiezo een apart geval, in hun muziek zitten zoveel elementen van verschillende sub-genres waardoor het moeilijk te zeggen is wat ze nou spelen. De een noemt het melodische death metal, de ander power metal met elementen uit de extremere metal als thrash/death metal waar dus de term 'extreme power metal' vandaan komt. Hetzelfde geldt voor Norther geloof (ik heb niet al hun albums dus ik kan het niet met zekerheid zeggen).


    Nu je het zegt ja. Ik zat laatst 'The Novelle Reservoir' van Novembers Doom te luisteren. Qua vocals (de grunts dan) en de nummers die ook vrij lang en episch zijn vond ik het wel op Amon Amarth lijken. Er zijn natuurlijk ook aardig wat verschillen te noemen maar als je van Amon Amarth houdt kan je dit album ook wel waarderen lijkt mij.

    Ik heb een paar albums van Immolation dus ik ben nu wel overtuigd, maar eerst nog ff een nmmrtje luisteren als voorproefje kan nooit kwaad natuurlijk =P.
     
  10. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken Novembers Doom inderdaad wel, sinds hun "Amidst it's Hallowed Mirth" en "The Knowing", hun Doom periode dus. Ik ben ze altijd blijven volgen. Het tempo of "Pale Haunt Departure" en met name "The Novella Reservoir" is behoorlijk omhoog gegaan, maar het klinkt nog altijd geweldig. 'Drown the Inland Mere' van de nieuwe is 1 van de vetste nrs in tijden!
     
  11. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 24 mei 2007
  12. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    iemand nog suggesties voor mij? mijn favoriete band is iron maiden. metallica (maar dan vooral de oude cds), megadeth, led zep en guns en roses komen er dichtbij. bands zoals kamelot en symphony x luister ik ook veel naar. ik hou totaal niet van scream/growl/etc. ik wil zuivere vocals! alleen dave mustaine is hier een beetje uitzondering op (hoog stemmetje). dus heeft iemand nog suggesties?
     
  13. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Power Metal:
    -Sonata Arctica
    -Hammerfall
    -Dragonforce

    Wat minder harde bands:
    -Breaking Benjamin
    -Alter Bridge

    Ik weet niet of je hier wel van zal houden, want het wijkt wel af van de bands die je opnoem. Maarja het zijn wel metalbands zonder scream/growls
     
  14. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ga eens naar Youtube.com en zoek naar "Spreadin some metal pt x" verander x in 1 t/m 8 ofzo. Elk filmpje is 9 minuten waarin verscheidene bands voorbij komen die jouw wellicht aan zullen spreken. :D
     
  15. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals Boogie master al zegt: Power metal.

    Ik heb dragon force live gezien en dat is best lachen, al zou ik het thuis niet opzetten.

    Beluister machinae supremacy ook eens. Vind je missschien ook wel wat.
     
  16. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Nog wat meer van heaven shall burn geluisterd _O_ _O_ echt vette band ja :).

    Misschien moet je die ook maar ff checke willem.
     
  17. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Heb gister de CD Deaf to our Prayers ontvangen. Ik kan maar één conclusie trekken: Wat een brute plaat zeg_O_
     
  18. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Sowieso een band als Iced Earth is zeer de moeite waard (bv Something Wicked This Way Comes). Als je echt het Thrashy wil met Heavy metal vocalen dan zou ik in het bijzonder Nevermore aanraden (Dead Heart in a Dead World of This Godless Endeavor). Wolf doet redelijk letterlijk wat Iron maiden deed (met name het album Black Wings). Verder vind ik bands als Firewind en Mystic Prophecy geweldig!

    Ben trouwens erg benieuwd naar de nieuwe Symphony X, geweldige band met 1 van de beste zangers die er is!
     
  19. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Hail Firewind! Hail my Greek heritage!

    Was lachen toen ik Firewind live zag, ze zijn erg ok voor een power metal band.


    Mtthz: Check ook Arkangel eens, dat is wel alleen hardcore (geen metal derbij) maar ook scream vocals (met een eigen stijl) en muzikaal echt vet.

    http://www.youtube.com/watch?v=mMgpBTLe9sg


    /salute
     
  20. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Muzikaal is hij inderdaad teringvet. De screams vind ik eerlijk gezegd niet echt zo... Ik kan het niet (kan zelf alleen grunten, ga binnenkort op zoek naar een DM-band), maar ik vind het niet helemaal gezond klinken:cool: Het past op de een of andere manier niet echt met de af en toe rustige riffs.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina