Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik pak vaak genoeg wat Optimel (0% vet en geen toegevoegde suikers) en soms wat Soja chocolade melk. Daarmee kan ik gelijk een hoop eiwitten innemen en het is vaak wel lekker tijdens een ontbijt of avondeten.

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    ja, over eiwitten hoef je me niks te vertellen, maar wel over eiwitpoeder van de bakker.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Cola Zero kan ook prima. Echter niet teveel, zoetstoffen zijn nou eenmaal ook niet erg gezond en van caffeine droog je uit.

Siroop is trouwens ook niet erg gezond.

Van mijn koffieverslaving blijft iedereen af trouwens :+

Maar je kan prima jus/appelsap drinken oid.

4. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Jah ik hou niet heel erg van melkproducten. Alleen magere Yoghurt en Vanille Vla. Is magere yoghurt ook goed?

Als ik siroop neem neem ik dat altijd heel dun. Zodat je het maar net proeft.

Maar Spa en Fruit of zoiets is dus ook goed? Of bevat dat weer wel stoffen die je eigk beter niet kan nemen?

Sorry voor de vele vragen hoor maar als ik iets doe wil ik het ook goed doen ook :p

Vandaag trouwens op de weegschaal gaan staan:
    74,0 KG en 13.7 % Vet ( met kortebroek aan)
    en normaal heb ik:
    75,2 KG en 16.4% Vet (met lange broek aan)

Ik vind het wel heel snel gaan hoor :confused: Zo een verandering sinds dinsdag.

5. flipmode182

flipmode182 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb permanent 6 procent, dat is een vrij laag aantal, maar niet ongezond. een zwaar verminderde weerstand is al helemaal lulkoek. tis alleen wel dat ik mindere vooruitgang boek dan wanneer ik 15 procent zou hebben, maar dit verschil is minimaal.
    Dat van 's avonds niet veel eiwitten opnemen is idd wle eenbeetje zo. Tis net hoe je het interpreteerd. 's nachts neemt je lichaam alle eiwitten op, zou je ze overdag innemen dan verbrand je ze sneller.

Die bakkerseiwitten zijn gewoon eiwitten die ze ook in broden e.d. verwerken.

6. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Op de sportschool waar ik werk hebben we ook een weegschaal staan, en die is verre van accuraat. Wil je goed je vetpercentage weten kan je het beste een huidplooimeter gebruiken. Want de weegschalen pak alleen je onderlichaam en die dingen voor in je handen pakt alleen je bovenlichaam, en het zijn dingen die worden beïnvloed door vele randvoorwaarden.

Ga dus niet teveel uit van wat zo'n apparaat zegt :)

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat verschil is ook zeker niet minimaal. Hoe meet je je vetpercentage als ik vragen mag?

8. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Nee ok is zo... MAar is wel zelfde weegschaal dus dan is toch zoveel van mijn onderlichaam afgegaan lijkt me. Tis trouwens onze eigen weegscjhaal

9. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0
    wilde zelf ook eiwitshakes gaan gebruiken idd mede omdat ik ''schriel'' / dun was toen ik begon met fitnessen

dit is nu en toen ik begon met fitnessen was ik rond de 63 a 64 kilo dacht ik
    lengte: 1,80 ong gewicht: 67 ong 18 jaar
    maar mijn probleem is dat ik mijn ribben beetje te goed zichtbaar zijn en links steekt de onderste ook meer naar voren als rechts en mijn borst spieren zijn nu getraind en nu heb ik aan de andere kant (rechts dus) een kuil onder mijn borstspier zitten en die rib aan de andere kant steekt nog steeds beetje uit ondanks me buikspieren en dit is echt lelijk..

maar is het sirieus waar dat je van eiwitshakes puistjes krijgt ? dit had ik laatst ergens gelezen...

10. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Bij fout gebruik worden de eiwitten omgezet naar vetten, of je dan ook puisten krijgt weet ik niet :)

11. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Zeker weten als je 'te' veel eiwitten neemt. Liep een gast hier bij fitness die at zoveel kip en kwark en eiwit shake, zn hele shouders zaten er onder:{ Niet echt normaal voor een 36 jarige lijkt me8)

12. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0
    haha idd das niet echt normaal maar hoeveel shakes moet je per dag drinken.. neem aan sowieso 1 voor het fitnessen en een na maar moet je verder nog extra shakes drinken ?

en welke shake moet je gebruiken... waar zijn ze te koop is eik ook wel handig om te weten :9

13. Sjoerd89

Sjoerd89 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is van de anabolen...|:- Van anabolen krijg je acné op je rug, schouders etc.

Laatst bewerkt: 25 mei 2007
  14. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Dat kan ook, maar ik zelf heb ook wel es last gehad van plekjes op mn schouders omdat ik gewoon teveel eiwitten had gehad en ik neem naast kwark helemaal niks anders. Maar dan gewoon wat minder eiwitten eten en dan ist ook zo weer weg. Neem nu gewoon na het trainen kwark en voor het trainen vaak banaantje voor de koolhydraten en dan vindt ik het wel mooi. Ga geen uitgebalanceerd dieet volgen:+ of aan vage middeltjes. Lekker trainen en geen gedoe eromheen, wil nog wel gewoon alles lekker kunnen eten etc:)

15. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Je zegt dat je 1,4 % omhoog ben gegaan, dus je zat hiervoor op 4,6 en dat lijkt me heeeeel erg sterk, zeker gezien je gewicht. Niet dat je overgewicht heb maar je moet toch wel heel gespierd zijn wil je op 6% vet zitten met 84 kilo met jouw lengte.

Ik raad je aan een huidplooimeting te doen, want die appraten werken voor geen meter. Maat van mij die heeft amper vet op z'n lichaam maar volgens dat apparaat zat die op 16% en ik op 12% terwijl ik duidelijk meer vet heb dan hem.

16. flipmode182

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vetpercentage is gemeten door huidplooien te meten. En als ik vergelijk met een training vriend van me, die een vetpercentage van 14 procent heeft is het verschil in vooruitgang ongeveer 5 procent. Maar het heeft ook met het lichaam te maken en je bouw. Je kan nooit precies zeggen in hoeverre je vetpercentage verschil maakt, het zijn namelijk een aantal dingen bij elkaar die zeggen hoeveel je groeid.

Ik heb nouw eenmaal genen die minder dik zijn.
    ik zal binnenkort wel even een foto posten. aangezien ik het vermoeden heb dat mensen denken dat ik heel erg mager ben

17. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Ik geloof je graag :)

De foto ben ik wel nieuwgierig naar. Heb je er speciaal voor getraind? Of heb je gewoon simpelweg weinig vet van jezelf?

18. flipmode182

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb gewoon heel erg weinig vet van mezelf.

[​IMG][​IMG]

1e foto met aangespannen spieren, was wel vrij vroeg, net uit bed, lege maag, dus zie er niet erg krachtig uit. Ik zal proberen volgnede week even wat foto's te maken met warme spieren, daar zit bij mij een vrij groot verschil in

post trouwens allemaal es een foto van jullie. Is wel leuk om te zien hoe het er bij anderen uitziet.

19. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Ik ben nu ook begonnen met fitnissen zo 3 weken geleden en ik zie nu toch al een flink verschil vooral bij me armen die een stuk breder zijn geworden:)
    Ik eet nu ook veel meer dan normaal, veel boterhammen en ontbijtkoek:D en ik drink best veel melk op een dag.
    Trainen doe ik zo'n 5/6 keer per week, ik had al veel sporten hiervoor gedaan zoals hockey, tennis en skien dus ze zeiden daar dat ik wel metteen zoveel kon gaan fitnissen zonder me spieren te verwaarlozen.
    Ik train ook vaak gewoon 2 dagen achter elkaar me armen en borsten hoor, ik lees hier berichten dat dit heel slecht voor je is maar daar heb ik zelf geen last van. Ik denk dat het voor iedereen verschillend is hoeveel training per dag/week van een spiergroep ze aankunnen. Alhoewel het wel verstandig is om een dag rust te nemen voor een spiergroep. Ik doe ook meestal 2 shifts does doe ik 2 spiergroepen de ene dag en de volgende de andere dag de andere 2, maar als ik lekker bezig ben doe ik alles wel is op 1 dag en doe ik spiergroepen dus ook wel is meerdere dagen achter elkaar.
    Ik neem gewoon een dagje rust als ik wat last van me spieren heb en dan ga ik de dag daarna er weer vol tegen aan.

Shakes gebruik ik trouwens niet en ik ben ook niet van plan het ooit te gebruiken:)

20. flipmode182

Leuk Bevonden:
    0
    het is niet niet super slecht dat je zo vaak dezelfde spieren traint, je zal er alleen veel minder resultaat in zien. Ideaale rusttijd is 48 uur.. minimaale is 24 uur. Waarschijnlijk voel je dat wel doordat je de volgende dag minder bankdrukt o.i.d.

Ik snap niet trouwens niet waarom je het zou gaan doen.. met een goed schema gebeurd het namelijk al niet
    Mijne: 1e dag, borst+biceps 2e dag rug+triceps 3e dag, schouders + voeten en dan weer opnieuw. Dan zit er veel meer vooruitgang in

Waarom wil je geen shake's proberen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina