Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Hoezo zou je veel minder resultaat zien als je een spiergroep meer traint? Dat is natuurlijk pure onzin, hoe meer je iets traint hoe meer resultaat... (tenzij je het overtraint natuurlijk aangezien je dan blessures etc kan krijgen) 1 rustdag is voor een spiergroep trouwens gewoon prima hoor.
    Ik ben de eerste 4 dagen trouwens begeleid door zo'n bodybuilder die daar werkt en ik denk dat die er wel verstand van hebben he:/ Heb zo'n schema waar ik me zo veel mogelijk aan probeer te houden.

Laatst bewerkt: 25 mei 2007
  2. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Het is idd duidelijk dat je aanleg heb voor een lage vetpercentage. Ik mis alleen wel wat massa?

3. flipmode182

flipmode182 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Om gespierder te worden worden oude spieren afgebroken en daarvoor nieuwe aangemaakt. Het is nu eenmaal zo dat het tijd nodig heeft om dat te doen, en als je 2 x achter elkaar aan dezelfde spiergroep traint heb je nu eenmaal minder resultaat dan dat je 1 x die spiergroep triant, de volgende dag een ander, en dan die 1e weer.

zal binnenkort wel even andere foto's posten. Nadeel van groot zijn is dat je meer spiermassa moet bben voordat het echt goed zichtbaar is.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Syzigy maakt idd een veel gemaakte fout. Je groeit niet tijdens het trainen, je groeit als je aan het rusten bent. Tijden het trainen veroorzaak je microtrauma in de spiervezels, door de goede voedingsstoffen binnen te krijgen ga je dan ' overcompenseren'. Iaw je spieren worden groter opgebouwd dan ze waren.

Je zegt ook dat je net bent begonnen met trainen en dat verklaart ook direct je vooruitgang. Het eerste jaar is het echt ontzettend gemakkelijk om vooruitgang te boeken, daarna wordt het echt steeds gemakkelijker.

Mbt rust. Als je een spiergroep echt helemaal leeg traint wordt over het algemeen aangehouden dat je 72 uur rust moet nemen.

5. flipmode182

flipmode182 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

6. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, dat zal hij vast bedoelen.

Maar hij heeft wel gelijk, veel gemaakte fout is dat spieren groeien tijdens het trainen. Als ik het goed heb is het simpelweg zo dat je spieren eigenlijk kapot maakt, je spieren repareren zich weer, en om te verkomen dat ze weer kapot gaan maakt je lichaam ze wat sterker. Daardoor groeien je spieren :)

Flipmode, ziet er inderdaad heel erg laag uit. Maar je zou zoveel breder zijn en harder kunnen groeien als je gewoon wat meer vet had. Ik zal binnekort ook eens een foto posten, ik wil nog even doortrainen. Ik maak een foto voor me eerste creatine 'kuur' en daarna, lijkt me wel leuk. Voor diegene die nog opzoek zijn naar goedkope fitness supplementen kan je bij deze actie wel is wat proberen, over de kwaliteit kan ik niet oordelen. (Ik heb, buiten deelname, niks te maken met deze actie en er wordt ook geen geld op verdiend door de organisator)

Laatst bewerkt: 26 mei 2007
  7. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Mhmmm, dit klopt niet echt 100%, waar heb je deze info vandaan?

8. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Yeah leek me ook al raar. Denk dat ie bedoeld dat er scheurtjes in je spieren komen en dat als die zich herstellen je spieren sterker worden daardoor:+

Maar jij leert ervoor! Dus voor de facts moeten we bij jou zijn ;)

9. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28

Ik hou gewoon ook rust hoor, ik heb nooit gezegt dat ik elke dag dezelfde spiergroep train:) Zoals ik al zei heb ik me spiergroepen verdeelt in 2 shifts, de ene dag doe ik de ene shift en de volgende de andere. Dat betekent dus dat me spiergroepen 48 uur rust hebben als ik elke dag train en anders nog meer en dat is toch echt genoeg.

10. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Met matige intensiteit wel ja, anders ben je binnen 3 weken overtraint en moet je verplicht een wat langere pause inlassen

Zover ik weet krijg je bij trainen scheurtjes in je spieren, die opgevuld worden met spierweefsel, geef je het niet lang genoeg rust vullen deze zich op met bloed ipv spierweefsel

Laatst bewerkt: 27 mei 2007
  11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Trainen is uiteraard heel belangrijk. Eten nog belangrijker. Mijn eetschema op het moment:

7:00 3 broodjes met 5 gebakken eieren met van 1 ei het eigeel
    10:00 100 gram havermout met 25 gr eiwitpoeder (shakebeker)
    13.00 4 broodjes, halve bak kwark
    16.00 100 gram havermout met 25 gr eiwitpoeder
    18.30 avondeten (wel enigzins gezond, maar het moet ook echt lekker zijn)
    21.00 halve bak kwark met 1-2 broodjes

Verder geen boter, 2x per dag fruit tussendoor en ik drink twee liter water per dag :+

12. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    waarom is zoveel eten dan eigelijk belangrijk?

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Waar moet je anders van groeien? Als je nog met dergelijke vragen zit raad ik je aan het internet en wat tijdschriften oid eens door te spitten. XBW is niet echt de meest geschikte plek hiervoor ;)

14. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Hmm eten is belangrijk maar wil je graag je aderen dicht laten slippen?(5 eieren etc)
    8) Denk niet dat je cholesterol er op zo'n manier vooruit op gaat;)

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Beter lezen: 1 eigeel ;)

en ik ben toch wel erg benieuwd waarvan jij denkt dat mijn cholesterol uit dit dieet nog meer omhoog zou gaan. Cholesterol bestaat overigens uit 2 varianten. HDL en LDL, HDL is de gezonde variant. Er zijn onderzoeken bekend waar ze mensen tien volledige eieren per week laten eten en na een jaar was zelfs de ratio HDL:LDL verbeterd en het totale cholesterolgehalte gelijk gebleven. Ik zit op 'slechts' zeven per week.

Laatst bewerkt: 27 mei 2007
  16. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    1 eigeel per dag, 7 dus per week toch? ;) Naja, als je onderzoek zegt dat dat niet zoveel uitmaakt dan zullen al die andere onderzoeken die zeggen dat je niet zoveel eieren moet eten wel onzin zijn. Ik ga het alleen niet uitproberen, lijkt mezelf nooit gezond om teveel van een bepaald iets te eten, teveel is altijd ongezond. Maar dat is mn eigen 'wisdom'O-) Lijkt me wel dat je als ik naar je eetschema kijk wel heel erg veel eiwitten binnen krijgt die je lichaam toch niet allemaal kan verwerken, ook al verdeel je het wel een beetje.

17. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Valt wel mee hoor, je kan zo'n 240 gram eiwit gebruiken (als je beetje serieus traint) per dag. Je moet alleen uitkijken dat je niet al te veel tegelijk inneemt (50gr+ per 3 uur) want dan gebruikt je lichaam het niet.

18. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Sterker nog, je lichaam pakt maar 35 gr per keer op, dus doseren is heel belangrijk idd :)

19. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Ik zit nu geeneens een maand op fitness, en het bevalt me prima. Je kan gewoon wanneer je wil. En je hebt genoeg variatie. En ik heb weinig spierpijn. :p

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Idd en dat is precies de hoeveelheid per maaltijd van mij en ongeveer elke 3 uur. Dus ik zit prima.

Mbt teveel van 1 voedselbron kan ik kort zijn: onzin. Hoeveel mensen eten wel niet 15 boterhammen op een dag, kan ook prima. Als je zwaarder bent of wilt worden moet je gewoon meer eten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina