Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Het is natuurlijk wel gezonder om gevarieerd te eten, dan heel eentonig. Maar het kan goed hoor :)

Dat staat er op de site van mijn sportschool, lol.

2. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Mijne is dicht op zowel 1e als 2e pinksterdag:mad:

3. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    :) morgen zijn we open van 8 tot 4, en ik zou moeten werken van 3 tot 11. Lekker dagje vrij dus :cool:

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik vind het persoonlijk toch aardig gevarieerd. Een 'normaal' persoon eet twee broodmaaltijden per dag en avondeten. Ik eet daarnaast nog kwark, altijd fruit, doe vaak tonijn op mijn brood en erg veel groente. Is toch echt gevarieerder dan de meeste nederlanders. Van sommige voedingstoffen neem ik alleen wat meer om aan mijn eitwitten en koolhydraten te komen.

5. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95

Persoonlijk een favoriet, het is ook verstandig om meerdere eiwitsoorten te nemen. Hier zit in een pak al snel 40gr eiwitten in (zo niet meer). Geen vetten aanwezig en plantaardige suikers zitten er wel in, dus niet de troep :)

Niet dat het voor mij verder veel nut heeft, ik ben pas 2 maanden pas lekker bezig met fitness. Hypertrofie zal pas over een tijdje op gaan treden, maar de basis is er wel. Ik ben al 3/4 kilo vet kwijtgeraakt, op naar gewichttoename! :)

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat spul is alleen relatief erg duur.......

7. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ja ok, maar voor de afwisseling is het prima te doen :) Ik drink echt niet een pak per dag ;)

8. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0
    waar kun je eigenlijk eiwitpoeder voor eiwitshakes kopen en welke is de beste ??

9. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Je kan ze op redelijk veel plekken kopen, op internet zijn relatief goedkope producten te kopen. En om nou te spreken welke het beste is, moeilijk iets om zoiets te bepalen. Mijn advies luid om ze uit verschillende dingen te halen, en niet alleen uit de shakes.

10. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    even een noob vraagje.

Ik ben nu 2,5 week aan het fitnissen. Reden wat gewichts verlies, en wat spier opbouw maar das niet het voornaamste aangezien ik al aardig breed en wat spieren heb.

Nu lees ik over sporten en rust nemen dat dat heel belangrijk is. Nu ga ik 6 keer per week sporten ongeveer 1,5 uur per keer. En heb alleen rust op donderdag. Is dit dan wel goed? Ik heb voor de rest nergens last van, geen spierpijn niets. Dus nogmaals gaat voor mij voor al om gewichtsverlies.

Ik doe meestal 30 min kracht en 1 uur cardio. Even voor de record :) tnx alvast

11. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ze bedoelen gewoon als je een apparaat hebt gehad dat je dan even rustig doet voordat je de volgende pakt

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ GDZR: volgens mij hebben we het alleen gehad over de rust tussen trainingen van dezelfde spiergroep in?

@RVDV: doe je aan kracht of cardiotraining?

@Gotcha: leuk stukje over verschillende eiwitsoorten

http://www.nutriplaza.nl/index.php?click=eiwitten

je kan ook de waarde van het poeder uitrekenen aan de hand van het aminozuurprofiel. Kan alleen de formule niet meer vinden.

13. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    @ kevf

Ik doe beide, beetje kracht maar niet extreem veel half uurtje maar. Aangezien ik niet veel breeder wil worden als nu. Ik sport nu vooral om gewichts verlies en alles wat strakker te maken :) , uurtje cardio per keer half uur kracht. Die horecaspoiler mag er vanaf :)

Laatst bewerkt: 29 mei 2007
  14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Probeer het dan te splitten. De ene keer cardio, de andere keer kracht. Is veel effectiever. Helemaal een half uur kracht met een uur cardio maakt de krachttraining niet echt efficient.

Drie keer in de week een uur cardio en drie keer in de week kracht bijvoorbeeld.

Niet vergeten dat je met krachttraining ook prima cal kan verbranden en dat spiermassa de hele dag door cal verbrandt. ;)

15. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    maar is dat rusten ook echt belangrijk, in mijn situatie?

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Yep. Helemaal als je alle keren krachttraining meepakt ben je eigenlijk constant aan het overtrainen (er vanuit gaand dat je wel met enige intensiteit traint). Vanwege een stijging in je cortisolspiegels mag voor krachttraining je totale trainingstijd eigenlijk niet langer dan een uur zijn.

17. Candyman

Candyman Guest

Het is gewoon belangrijk dat je spieren rust krijgen. Krachtraining is eigelijk gewoon je spieren kapot maken. Tijdens de rust (dag) bouwen de spieren zich dus weer op. Alleen de spieren bouwen zich wat extra om te voorkomen dat ze weer kapot gaan.

18. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
  19. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    mjah opzich is spier vergroting niet bij mij van belang alleen strakker en afvallen, dus vooral cardio. Moet je voor cardio (gewichtverlies) ook rust nemen of i het daar niet zo van belang.

Kan ik wel gewoon elke dag cardio en dan af en toe geen kracht training doen om toch het krachtgedeeldte optimaal te benutten?

Dus 2 vragen :) tnx vooor alle informatie alvast!

20. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Tuurlijk, er is geen verschil tussen cardio en kracht, mits je met cardio uiteraard dezelfde inspanning levert als bij kracht. Iets wat vele niet doen of kunnen ;) Daarnaast is het juist beter als je wilt afvallen de combinatie tussen cardio en kracht te behouden, daarmee bereik je veel meer resultaat.

Kan je zulke vragen niet gewoon stellen bij de instructeurs op je sportschool? ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina