Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    jah doe ik ook :) maar las dat jullie veel rust hadden, daar heb ik mijn instructeur dus niet over gehoord, vandaar de vraag aan jullie. Zal het strax ook even aan meneer de instructeur vragen :) tnx voor jullie antwoorden alvast!

2. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga de hele zomer krachttraining doen en ik doe dat dan anderhalf uur per dag......

3. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jij ook al _0/

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    wat leuk ? 8) :+
    om er vervolgens uitgerend te worden door een jochie van 8 :+

5. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Tja, waar ligt je doel ;)

6. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    hoeso uitgerend te worden door een jochie van 8?

7. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Ik gok dat ie doelt op het feit dat kracht en conditie 2 verschillende dingen zijn.

even ontopic

@kevf
    heb het nagevraagd aan me instructeur, hij zei idd als je puur voor spieren gaat dan kan je beter om de dag sporten ipv elke dag. maar aangezien daar me doel niet lach kan ik best elke dag komen sporten voor de gewichtafname :)

Laatst bewerkt: 29 mei 2007
  8. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor de site, maar wil toch nog even wat meer info want wil dadelijk niet met allerlei bijwerkingen rondlopen:p

hoeveel shakes / andere eiwit producten per dag en verschilt dat ook nog in de hoeveelheid per dag met wel of niet fitnessen ? (waarschijnlijk wel)

en ik zal even wat foto's maken dat is voor jullie misschien ook handig om verder te adviseren ;)

kon helaas geen goede foto maken van de zijkant omdat ''kuiltjes onder mijn borst te laten zien hopelijk zie je het verschil wel op de andere foto

deze alleen kijken als je tegen hele dunne mensen kan :+

edit

da spulleke is nog best wel duur...
    is hier trouwens iemand ervaren met het gebruik van creatine ??

Laatst bewerkt: 29 mei 2007
  9. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    yup dat klopt maar dat is voor de zomer, de rest van het jaar zit ik 5 keer per week en nog minimaal een wedstrijd per dag te basketballen dus ik denk dat mijn conditie top blijft en zomers natuurlijk ook basketballen op het pleintje

10. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    @ gotcha, je bent erg mager dat is duidelijk :eek: ;)

Ik zou verder even wachten met eiwitshakes enzo, die zal je in het begin nauwelijks nodig hebben. Ze hebben pas echt meerwaarde als je verminderde meeropbrengst minimaal is (voor mensen die dus echt al lang trainen ;)). Ga gewoon even lekker fitnessen en laat je een schema aanmeten die past bij je persoonlijk doel.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ Biggie: alle dagen in de week: 1,5 uur lang? Veel slechter kan niet, trust me.

@ Gotcha: Ik ben het niet helemaal eens met wat Sostic zegt. Persoonlijk vind ik dat je prima shakes kan gebruiken. Het is gewoon een zeer gemakkelijke eitwitbron. En als ik zo die foto's zie kan jij je het niet permitteren om te gaan trainen en te weinig eiwitten binnen te krijgen. Kijk als je het voor elkaar krijgt om met kip, mager rundvlees, kwark, ei etc het voor elkaar krijgt om twee keer je lichaamsgewicht aan eiwitten binnen te krijgen, dan moet je dat zeker doen.

Maar als je een druk bestaan hebt, zoals velen, dan is een shake mee naar het werk of school gewoon erg gemakkelijk en niks mis mee.

Daarnaast raad ik je aan om flink hoog in de koolhydraten te gaan zitten!

Want met jouw lage vetpercentage is het verdomde moeilijk om spiermassa te winnen.

Probeer bij je eiwitshakes eens flinke hoeveelheden havermout oid te doen. Of verdiep je eens in weightgainers.

Ik kon zo snel niet vinden hoe lang je al traint, maar als je je 'snuffelstage' hebt gehad kan je met jouw bouw je het beste richten op een schema van drie keer in de week met korte zeer intensieve workouts. Lange training zorgt alleen maar voor meer verbranding en dat wil je niet.

Je eiwitbehoefte is ALLE dagen even hoog. Echter na de training kan je het beste snel wat suikers nemen icm een wheyshake om zo je spieren weer aan te vullen.

Ik ga binnenkort beginnen met de advanced versie van dit schema:

http://www.geocities.com/elitemadcow1/5x5_Program/Linear_5x5.htm

misschien is dat wel wat voor jou. Lees dit sowieso er bij (of iedereen in dit topic) een mooie uitleg hoe het nou allemaal werkt:

http://www.geocities.com/elitemadcow1/Topics/Training_Primer.htm

over het schema zijn ze zeer te spreken op dutchbodybuilding (kwam het gisteren toevallig tegen) en ik begin er zelf volgende week aan. Misschien ga ik een log bijhouden, mocht daar interesse voor zijn.

Mike Mentzer zei ooit eens 'minder is meer' en dat lijkt me geen verkeerde instelling voor jouw bouw.

12. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Kevf, je begrijpt mij verkeerd. Ik doelde er meer op dat als je net begint shakes weinig nut hebben, want je zal in het begin sowieso weinig massa kweken. Dan kan je wel geld gaan uitgeven aan dure shakes e.d. Maar als je dan een paar maanden wacht, echt lekker in de anabolische fases kan gaan trainen en hypertrofie optreed zou het veel meer nut hebben om aan de shakes te zitten. Maar goed, nvm :)

13. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0
    @ sostic/ Kevf in ieder geval beide bedankt voor de vele nuttige info en
    zal die laptekst straks is keer gaan lezen jammer dat het niet in het nederlands is:9
    en zal me is gaan verdiepen in de weightgainers zag ze al staan op die andere site die je had gegeven had er wel even bij gekeken..
    ik train sinds half september ong dus ben nu iets meer als 8 maanden bezig ...

die koolhydraten /suikers is dat het beste om die gewoon mbv normaal eten te pakken ?

zou het wel leuk vinden zo'n log is altijd wel interressant en ook nog eens leuk/makkelijk voor jezelf om bij te houden.

welke shake kan ik naast de wheyshake nog het beste gebruiken...

Laatst bewerkt: 30 mei 2007
  14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Creatine lekker laten in het begon om de reden die Sostic (tnx voor de reply btw) aangeeft. In het begin heeft je lichaam ruimte zat om te groeien. Later KAN creatine een goede aanvulling zijn, echter niet iedereen reageert er even goed op.

Niet vergeten dat dergelijke supplementen slechts een toevoeging zijn. De drie basiselementen blijven:

-voeding
    -training
    -rust

Wat betreft eiwitpoeders. Kijk eens op xxlnutrition: 5 kg voor 80 oid. Kan je ook direct 50-50 verdelen.

Koolhydraten kan een normaal persoon idd genoeg binnenkrijgen via gewoon voedsel. Zogenaamde slowgainers (mensen die bijna niet aankomen) kunnen gebruik maken van weightgainers om zo aan de extra cal te komen

15. flipmode182

flipmode182 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hehe, ik train nu een paar maand.. maar heb nog altijd spierpijn.. ik pomp mijn spieren altijd wel leeg.. ik doe altijd 3 x 8 tot 12 bewegingen per oevening, en daarna een ligt gewicht nog tot dat ik niet meer kan ( meestal 15 keer ) Krijg altijd weer spierpijn:)

16. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0
    had even op die site gekeken maar heb je die niet in het nederlands want dat leest wat makkelijker :9

17. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Ik ga volgende week op vakantie en ben bang dat mn vorderingen van de afgelopen maanden wat gaan versukkelen. Iemand nog creatieve oplossingen om het lichaam een beetje op niveau te houden?

18. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Rennen, en probeer elke dag dan 10 minuten aan je buikspieren te geven, volgende dag, 10 minuten variaties met opdrukken, dag erna ergens aan optrekken of met zware koffer beetje biceps trainen 8)

19. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    haha daar zou ik graag bij willen zijn als je dat gaat doen :D

20. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Of trek je zus aan haar mooie vlechten omhoog, ook een soort biceps curl :cool:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina