HIV Spuitende mensen in Groningen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door the only ego, 31 mei 2007.

1. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Om hersenloos geschreeuw te voorkomen de enigsinds neutrale topic titel

Bron : Nu.nl

Geen woorden voor, in mijn ogen bestraffen voor moord met voorbedachte rade. Men heeft zoals het nu bekend is bewust mensen besmet met HIV doormiddel van onveilige seks, en nog ziekelijker : doormiddel van het injecteren van mensen met besmet bloed. Niet een directe dood maar das slechts een questie van tijd. Moord dus..

Discus...

2. Q-BasiX

Q-BasiX Back 2 BasiX

Leuk Bevonden:
    0
    In dat geval kunnen ze dan ook pas berecht worden als de slachtoffers dood zijn, anders valt het Nederlandse rechtsysteem in elkaar ;)

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Serieus, kan de wereld nog gekker worden ? :eek:

4. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    regels zijn er om gebroken te worden :/. Ze hebben deze mensen bewust besmet met een dodelijke ziekte. Is voor mij precies het zelfde als iemand bewust vermoorden. Alleen kost dit meer tijd en is dit voor de slachtoffers vele male vervelender. Der zal vast wel een maas ergens zijn waardoor deze mensen op het hardst bestraft kunnen worden

5. Q-BasiX

Q-BasiX Back 2 BasiX

Leuk Bevonden:
    0
    En als regels gebroken worden moet de dader gestrafd worden. In dit geval dan dus de rechter die de uitspraak doet. Denk dat elke rechter liever zn gezintje op bouwt:+

Mja je bent niet serieus en ik reageer alleen omdat ik niets beters te doen heb dit uur, dan family guy kijken:thumbs:

6. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou ik niet serieus zijn ?:{

Je hebt schijnbaar geen idee wat slopende ziektes in het algemeen (en dus niet alleen HIV) met mensen doen.

7. Q-BasiX

Q-BasiX Back 2 BasiX

Leuk Bevonden:
    0
    Moord is moord en dit is het opzettelijk overbrengen van een ziekte. Het is niet hun directe bedoeling iemand te vermoorden dus poging tot moord valt ook af.

Het enige wat mogelijk zou zijn is als de slachtoffers overlijden is een aanklacht van dood door schuld. De ziekte vermoordt het persoon en niet het persoon zelf dus het is geen doodslag. De handeling van het persoon is de ziekte overbrengen en als deze ziekte de dood tot gevolg heeft is het dood door schuld, omdat de ziekte wel opzettelijk is overgebracht.

Lijkt me logisch toch, moord is dus onzin.

Voor de liefhebbers het artikel:

Artikel 307 | Sr, Boek 2, Titel 21
    Hij aan wiens schuld de dood van een ander te wijten is, wordt gestraft met gevangenisstraf of hechtenis van ten hoogste negen maanden of geldboete van de vierde categorie.

8. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De zieke geesten die dit flikken moeten ze niet berechten, maar gewoon inspuiten met het Ebolavirus en bij mekaar in een hokje stoppen. That'll teach 'em.
    En nee, dat is in de context van deze daden helemaal niet hard. Sterker nog, ze zouden de daders dan niet eens allemaal tegelijk in moeten spuiten, maar gewoon een voor een....met tussenpozen van een week ofzo. Kan de rest lekker toekijken wat hen te wachten staat.

Laatst bewerkt: 31 mei 2007
  9. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat lijkt me niet.
    Zo verlaag je jezelf tot hun eigen niveau.
    Een celstraf van een jaartje of 100 lijkt me een strak plan zonder ook maar 1 moment van de dag naar buiten te mogen natuurlijk:)

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook precies de bedoeling. Op een andere manier dring je niet tot dergelijke zieke lui door. Nee, 100 jaar gevangenisstraf van onze belastingcentjes zeker ? Maar goed, dat is voer voor weer een hele andere discussie. Denk dat het punt wat ik wilde maken wel duidelijk is though.

Niet dat je het perse met me eens moet zijn, maar meer heb ik niet te zeggen over mensen die tot dit soort dingen in staat zijn. Gewoon afmaken dat tuig.

Laatst bewerkt: 31 mei 2007
  11. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Sow behoorlijke ziek.

gelukkig waren het geen marokkanen/turken anders was het echt heisa 8)

12. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Raar dat sommige mensen het verkrachting noemen. Ik vind dit gewoon moord.

13. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    het is gewoon poging tot moord en bij poging tot moord komen mensen ook vast te zitten

14. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    van mij part mag je dit soort gestoorde mensen van de hoogste flat afgooien.
    Gewoon te ziek dat iemand dit zou doen kan het me echt niet voorstellen.

Hoop dat ze een gepaste gevangenisstraf krijgen.

15. Brocade

Brocade Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Gelul.

Poging tot moord is maximaal 16 jaar en voor moord kan je levenslang krijgen.

Is maar 1 straf in mijn ogen en dat is de medicatie van de daders die ook hiv hebben per direct stoppen en vastzetten in een isoleercel. Die houden het dan maar een jaartje of 2 vol, zonder die medicijnen zijn ze nergens en ons belastinggeld word hopelijk dan een stuk nuttiger besteed.

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    per ongeluk het sleuteltje kwijt raken, mag wel is een keer in NL gebeuren, met zen levenslang, 20 jaar :confused:

17. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    De ziekte is opzettelijk overgebracht op mensen die gedrogeerd zijn. De gene die dit overbrachten wisten dondersgoed waar ze mee bezig waren, en ook dat deze ziekte een dodelijke afloop heeft. Je mag het noemen hoe je het wil.. Maar ik noem het moord.. Het is een vorm van vergiftigen

Dat de wet dit niet als moord ziet heeft meer te maken met het feit dat dit zo nieuw is dat men nog geen "regels" hiervoor heeft. Dat maakt het niet minder moord

18. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik kon mijn oren niet geloven toen ik dit hoorde... Ik schrik normaal niet zo snel, maar dit vind ik echt een van de meeste zieke dingen die ik ooit gehoord heb. Dit is geen moord, dit is in mijn ogen nog veel erger. Moord is tenminste nog snel. En het feit alleen al dat ik zoiets al als "positief" kan brengen, onderstreept wel wat voor gruweldaad dit is. :{ Met een peetje pech zit er nog een lijdensweg aan verbonden ook..

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik vind dit ook echt zo bizar....Ik hoop dan ook echt dat deze uitzonderlijke zieke gebeurtenis niet volgens ons standaardrechtsysteem wordt beoordeeld, want dan is doodslag nog geeneens een optie...

Ik woon daarnaast ook nog eens in Groningen :-S

20. Ashavan

Ashavan Guest

Na het lezen van het gehele bericht zie ik het probleem niet zo.

Homo's spreken zelf af om op plekken en privé feesten te eindigen waar ze vaak genoeg voor gewaarschuwd zijn. Homo's hebben op verscheidene feesten juist de intentie met een ander te neuken en verwachten dat ze HIV oplopen. De rapedrug wordt in drankjes gedaan om zo remmingen weg te halen en lust te stimuleren. Iets waar men ook van op de hoogte is.

Nu gaan we kijken naar die zogenaamde slachtoffers. Ze spreken zelf af met iemand op prive feestjes waar men weet wat de gang van zaken is en meermaals voor gewaarschuwd is. Dus ze moeten niet gaan huilen opeens.

Doodslag of poging tot moord is ook niet van toepassing omdat men juist probeert HIV op te lopen bij zulke feestjes en dat vind ik op zich al erg vreemd. Maar dat moeten die sukkels zelf weten. Daarnaast kan de huidige medische wetenschap de ziekte dusdanig remmen dat je een volledig leven kunt hebben.

Pure verkrachting...tja is discutabel. Men weet dat de rapedrug in drankjes wordt gedaan om zo de lust op te wekken en dan met elkaar te neuken. Moet je maar niet van het feestaangeboden drankje nuttigen en als ik ze was zou ik niet eens naar een feest gaan waar duidelijke waarschuwingen voor zijn. Als ik zou gaan zou ik ERG oplettend zijn.

Kortom ik zie de slachtoffers als een stel huilies die door gebrek van persoonlijke verantwoordelijkheid maar anderen de schuld gaan geven. Ze hadden het kunnen voorkomen op velerlei manieren. Natuurlijk spreek ik ook niet goed wat de daders gedaan hebben en daar moet ook wat mee gedaan worden. Maar de slachtoffers hebben in mijn ogen geen recht op enige vorm van schade/mentale vergoeding.

Deel Deze Pagina