De HDTV Thread [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 29 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    1. dit moet in de monitorthread
    2. je kunt ook editen in plaats van dubbelposten.

2. xCraftySlyFoX

xCraftySlyFoX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    HELP FF

edit : vergeet die andere post want sommige tv's zijn niet meer beschikbaar :mad:

Nu weer lopen kijken en deze 3 vallen bij mij in de prijsklassen

Samsung LE26S81B
    Samsung LE32R71B
    Samsung LE26R81B

Welke is het besten ? want ik kan niet kiezen
    de verkoper zei dat deze het best was Samsung LE26S81B

3. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik zou voor de LE32R71B gaan. En die verkoper van jou zou ontslagen moeten worden :+

Maar wie bevestigd nou even dat die LG een superkoop is?! :mad: Ik zie trouwens net dat die LG geen koptelefoonaansluiting heeft... is er dan nog een andere manier om die tv aan mijn Logitech Z5400 te hangen?

Laatst bewerkt: 31 mei 2007
  4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    He jongens ik heb net een samsung gekocht le26r71 mooie tv maar ik ben nu bij de console settings maar kan ik hem better op 720 zetten of op 1080,
    1080 lijkt me mooier en er komt te staan als je het aangezet hebt dat die nu op 50 herz loopt klopt dat.

5. Jort

Jort Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben net in een winkel geweest waar wij vaak elektronische spullen kopen, en het is toch nog best lastig kiezen. Ik ben er wel achter gekomen dat 26" toch echt véél kleiner was dan dat ik dacht. Ik wist zelf ook wel dat het niet super groot is, maar in de winkel leek het wel echt klein.

Bottom line is wel dat je - voor een goeie en toch mooie TV - toch nog best wat kwijt bent. Ik denk dat ik uiteindelijk toch wel een 32" wil, want dat vond ik toch best wat schelen met 26". Zal er nog eens over denken.

Overigens, 8ms reactietijd, is toch goed voor gaming. Want ze zeiden dat je daarmee toch nog mogelijk "vegen" in je scherm kan krijgen bij snelle games. En wat moet dyn. contrast minimaal zijn wil het toch mooi zijn? 5000:1? En daarbij geld toch; hoe hoger hoe beter? Dus 7000:1 is nóg beter toch?

6. xCraftySlyFoX

xCraftySlyFoX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    edit : vergeet die andere post want sommige tv's zijn niet meer beschikbaar

Nu weer lopen kijken en deze 3 vallen bij mij in de prijsklassen

Samsung LE26S81B
    Samsung LE32R71B
    Samsung LE26R81B

Welke is het besten ? want ik kan niet kiezen
    de verkoper zei dat deze het best was Samsung LE26S81B

7. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Naar wat die verkoper zegt moet je zowiezo niet luisteren.
    De S is een instap model en de R een middenklasser.
    De R serie is dan ook altijd beter dan de S serie (dit geld zolang je naar de huidige generatie en de vorige kijkt, dus de LE--.-8- en de LE--.-7- series)

Het gaat dan nog tussen de 26R81 en de 32R71.
    Het is dan belangrijk te kiezen welke grote je wilt 26'' of 32''
    eventueel kun je kijken naar de verschillen tussen de R81 en R71 serie.
    en die zijn niet zo heel groot behalfe dan dat je op de R81 veel meer instelmogelijkheden hebt en alle beeldverbeteraars in het normale menu kunt uitzetten als je dat wilt.

Waar je bij de R71 serie wel mee moet uitkijken is dat de tv GEEN CMO paneel heeft, deze presteren namelijk veel minder dan de AMO en S-PVa panelen die ook in die serie worden gebruikt (dit word op AVForums de paneel loterij genoemd.)
    (Samsung heeft op haar website bij de R71 serie staan dat deze S-PVA panelen gebruikt, en dat is dus niet geheel waar en kun je als vals adverteren zien. daarom staat er bij de nieuwe R81 serie niet meer vermeld dat er een S-PVA paneel inzit terwijl die wel gebruikt worden samen met AMO en CMO panelen.)

Overigens is het wel zo dat ook de R81 serie gebruikt maakt van CMO, AMO en S-PVA panelen, Echter worden er nu nieuwere CMO panelen gebruikt die op gelijk nivo als de andere panelen presteren waardoor er geen zichtbaar verschil meer is.)

(Met panelen word het tv scherm bedoelt.)

Mijn advies voor jouw:

Kijk welke grote het best past in je kamer en bij jouw kijksafstand. (emn dan niet wat tabellen en schema's zeggen maar wat jij lekker vind kijken)
    Als je liever voor de nieuwere serie wilt gaan (R81) maar je wilt toch 32'' spaar dan even door.
    En houd er rekening mee dat de tv's in de winkel veel kleiner lijken dan ze in werkelijkheid zijn.
    Als je niet zeker bent van de grote van de tv die je wilt pak dan een groot stuk papier (of meerdere vellen), Meet en knip dan de groote van de tv uit (afmetingen van de samsung's vind je op samsung.nl op de pagina van de tv zelf) en zet het neer waar je tv komt te staan en ga dan op je normale kijkpositie zitten.
    Klinkt mischien raar maar ik heb dit zelf ook gedaan en ben toen tot de conclusie gekomen dat 40'' veelste groot was voor mijn kamer.
    Daarom ben ik nu dan ook voor een 32'' aan het kijken.

Hoop dat dit je geholpen heeft,
    Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust.

8. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De Duitse forum's staan er ook vol mee !!!!

Achterop de Samsung zit een sticker hierop vindt je de type-nummer.
    Bijvoorbeeld Model : LE32R71B A

De laatste letter is de fabrikant van de panel.
    A - AUO.
    C - CMO.
    P - CPT.
    S - Samsung.

Hier vindt je meer info , http://forum.ixbt.com/post.cgi?id=print:62:10800

9. f4TaLNL

f4TaLNL Marcus

Leuk Bevonden:
    0
    Hier staat dat de LG 32LB2R wel een koptelefoonaansluiting heeft:

http://www.koopinfo.nl/prodb_productpagina?productid=1399

en anders kan je de scart aansluiting gebruiken :)

Ik zit nog steed te twijfelen tussen de LG 32LB2R en de LG 32LC2RR met ingebouwde harddiskrecorder van 80GB en de Samsung LE32R81B.

De LG 32LC2RR is dat de enigste lcdtv die een Ingebouwde harddiskrecorder heeft? want ik vind dat de contrast ratio relatief laag is van de LG 32LC2RR.

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Op de logitech z5400 zitten alleen 3 optische aansluitingen, 1 coax, en 3 stereo-aansluitingen. Dus dan zou je een kabel moeten hebben die van scart naar jack (koptelefoon) aansluiting gaat... zijn er die?

En Melbuuln: Zeg jij nou eens wat je van die LG 32LB2R vindt :+ En is die 5000 : 1 contrast nou native of dynamisch?

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heb ik het straks gedaan O-)

De panels die in de LG zitten worden ook door Philips gebruikt.
    Philips heeft het over Dynamisch schermcontrast bij haar LCD's

Zie alleen de nut niet van een in gebouwde hardeschijfrecoder voor analoge tv.

Zou eerder voor de LG 32LB2R gaan.

12. f4TaLNL

f4TaLNL Marcus

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt Melbuuln maar welke zou jij nemen de Samsung LE32R81B of de LG 32LB2R? ik wil hem gebruiken voor mij Xbox 360 :)

13. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    In de winkel lijken ze kleiner dan op je kamer! We hebben beneden een 32" en ik heb er één op mijn kamer. Maar die op mijn kamer lijkt wel 37".
    Komt gewoon door de afmetingen van de kamer. Plus dat hij in de winkel waarschijnlijk tussen allemaal grote lcd's staat.

En dynamisch contrast... tja hoger wil niet zeggen dat het beter is. De basis blijft ongeveer 1000-1500, dit schroeven ze dus steeds meer op.
    Persoonlijk zou ik altijd het dyn. contrast uit zetten.

14. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yay mijn Panasonic TX32LX70 is verzonden, wordt maandag aanstaande bezorgd. Zal wel wat foto's en impressies posten als ik hem heb neergezet.

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Als ik kijk naar mijn huidige situatie , dan zou ik gaan voor de Samsung R8 serie.
    Dan komt mede door de 3 HDMI-poorten !!!!

16. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    en als je niet kijkt naar het aantal hdmi poorten? want ik vind 2 ook wel zat. Want dat dat 100 Hz is toch goed?

Dit zijn de aanlsuitingen:

HDMI
    RS-232C
    RGB in (15 Pin D-Sub)
    PC audio Input
    RF in

Kun je 1 van die aansluitingen omzetten naar een gewone 3,5mm jack plug? zodat ik hem op mijn Z5400 kan aansluiten.

17. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    lol even die link van je bekeken. Best lastig lezen dat russisch ofzo:9

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Tip voor iedereen die een LE32R71B willen kopen (hoogst waarschijnlijk is dit ook voor de R81 , R82 , R83 en R84 van toepassing )

Laat LCD's met de cijfer/letter combinatie's CM04/CM06 het liefst links liggen.
    In deze LCD's zit namelijk een panel van CMO Panel en dit is geen SPVA panel maar een MVA of PVA.

Dit zijn de vorige combinaties.
    AM01 => AUO Panel (AMVA / SPVA)
    CR08 => ??? ( ??? )
    SP02 => Samsung Panel (?) => (SPVA)

19. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Zouden jullie eens kunnen kijken naar deze HDTV of zijn er betere TV's met ongeveer dezelfde prijs?

Laatst bewerkt door een moderator: 31 mei 2007
  20. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    WTF is Mirai nu weer :confused:

Mirai = Funai = Chimie.

Heb alleen ervaringen met het merk Funai.
    Een keer mijn defecte monitir opgestuurd en nooit meer terug gekregen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina