[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Mötley Crue en Black Sabbath.
    _0_
     
  2. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Soulfly komt naar Huntenpop! 24/25 Augustus in de Achterhoek. Staat al op de site van Soufly.

    Als het op de site van Huntenpop komt ga ik mn kaarten bestellen_O_

    Max Cavalera_O_
     
  3. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben weg van terror. Ze zijn echt vet. Probeer ook eens Madball (hardcore godfathers uit NY).

    Madball komt trouwens op het gratis festival Baroeg open air! Ik kon echt m'n ogen niet geloven toen ik het las.

    Ik ga btw 21 juni naar een vette hardcore avond. Converge (mathcore), Rise & Fall (Belgische hardcore), Parkway drive, Animosity (vet strakke death core) en nog 2 bands. Voor de gruwelijke prijs van maar 13 euro, dat is echt geen geld voor deze namen (maarja hardcore is altijd lekker goedkoop).

    http://www.podiuminfo.nl/concert_detail.php?concert_id=16579

    Myspace van Animosity!
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2007
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Wat vind je dan zo vet aan Soulfly? Ik heb zeker ook genoten van dat ene album dat ik had (vraag me niet welke) maar na een ander album te luisteren had ik 't eigenlijk wel gehoord.
     
  5. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik vind Soulfly vet door de vette tribal sound, de agressie van de nummers en de riffs, het ritme, de oerstem van Max Cavalera. Het mixed agressie en spirtualiteit op een vette manier. Het spreekt me aan en het raakt me.
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oké, dat kan ik best begrijpen. Maar er zit toch niet zo heel veel variatie in de verschillende nummers/albums? Of wel?
     
  7. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Als ik eerlijk ben, is dat niet echt bizar variërend. Zitten ook zeker wat mindere nummers tussen, maar veel nummers zijn gewoon zo pakkend, zo catchy. Ich liebe es8)
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hehe, oké. Voorduit dan maar. ;)

    Maar ondertussen blijf ik door luisteren naar het uber Coheed & Cambria. _0/
     
  9. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Madball moet ik ook zeker nog eens gaan luisteren, net zoals: In Blood We Trust, Six Ft Ditch, CDC, Enemy Ground enz. Ik begin het steeds beter aan te horen :) Komende zondag is er ook het RBS concert oid in Hengelo, ga je daar ook heen?
     
  10. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit op het moment krap bij kas en duitstalig is niet helemaal mijn ding, dus RBS ga ik niet heen. Maar er zijn zo veel vette HC bands dat ik ook nog steeds meer aan het ontdekken ben. Een aantal bands die je noemde ken ik niet eens :p.

    Lijst met HC die ik luister (dont flame me, er staan ook crossover bands bij, is dus niet allemaal pure HC :p):

    Hatebreed;
    Sick of it all;
    Madball;
    Agnostic front;
    Backfire;
    Arkangel;
    Heaven shall burn;
    Animosity;
    Wake up call;
    Terror;
    First blood;
    Irate (vendetta is een super strak nummer);

    En nog veel meer.
     
  11. Legacy

    Legacy Dodelijk

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    0
    Lawl, ga dan maar lekker White Metal luisteren. _0/
     
  12. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerlijk gezegd luister ik bijna geen black metal, en kritiek op een godsdienst vind ik totaal niet erg. Maargoed er is hier al veel te veel over gediscussieerd.

    Vandaag m'n kaartje gehaald voor Animosity, Rise & Fall en Converge :)
     
  13. Folcore

    Folcore sXe

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb m'n kaartje hiervoor ook net binnen, kan echt niet wachten. Vooral Parkway Drive, Animosity en Bring Me the Horizon wil ik graag zien.En Converge ook wel. De rest moet ik nog effe meer gaan luisteren. Wordt echt vet.
    Wat ik alleen wel raar vind, is dat het om 8 uur begint, en er spelen 6 bands, dus spelen ze heel kort ofzo.
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2007
  14. Ashavan

    Ashavan Guest

    denk dat ik kaartjes ga halen voor dimmu borgir/amon amarth ergens in 013 in september
     
  15. Legacy

    Legacy Dodelijk

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik had het al gelezen, je moet het ook zelf weten. :)
    Mijn zul je ook nooit naar Christelijke Lyrics zien luisteren, omdat ik nogal een haat heb aan dat geloof. En nee ik heb ook niets met Satanisme. :+
     
  16. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand die hier luistert naar john-5? o.a (ex?)gitarist van Marilyn Manson. Ik heb een paar solo nummers gehoord van deze kerel, echt geweldig! Toen ik hem zag dacht ik aan een of andere emo-figuur maar zijn muziek is alles behalve dat
     
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    Trivium is een bagger band. matige gitaar spel en de vocals zijn rampzalig te noemen :confused:
     
  18. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    En waar komt dat opeens vandaan? :+ Zomaar uit het niets. 8)

    Ben het trouwens niet met je eens. Maar ja, over smaak valt niet te twisten.
     
  19. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Diepe lyrics vind ik bevordelijk voor het waarderen van een band of niet. Ik zie Master of Puppets als het voorbeeld van een diepe tekst. Toch stoor ik mij niet al te veel aan lyrics die veel neiging hebben naar religie of anti-religie.

    Alhoewel ik een christelijke band als P.O.D wel een partijtje gaar vind:+
     
  20. Ashavan

    Ashavan Guest

    Niet echt opeens. Heb ze live gezien en wat filmpjes en albums geluisters. Was niet bepaald onder de indruk van ze.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina