De grote donor show! Wat vind jij?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Doelie, 1 jun 2007.

  1. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik heb nog geen brief ontvangen. Ik heb gewoon maar een formulier aangevraagd.
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
  3. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Al lang en breed gedaan:)
     
  4. xboxjohan

    xboxjohan Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    De kandidaten wisten al vantevoren dat het om een niet echte spelshow zou gaan. Als je nu eerst eens kijkt en goed kijkt, voordat je reageert =( :9

    Voor de xboxforummers die hun stem via internet aan de politiek willen laten horen:

    http://www.nujij.nl/bnn-geeft-signaal-aan-politiek-omtrent-orgaandonatie-nujij-nl-ook.224247.lynkx

    Eventueel registreren is binnen 1 minuutje klaar... politiek Nederland verdient een signaal van ons burgers!!
     
  5. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Las dat er al 30.000 potentiële donoren bij zijn gekomen door de actie van BNN.

    Hulde_O_
     
  6. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker, blij dat er zoveel mensen op reageren. Alleen als je er over na denkt is het best triest dat er eerst zon actie moet komen voordat mensen daadwerkelijk de moeite doen om zon formulier in te vullen.

    Maar nog een zeer goede actie!
     
  7. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik word gewoon zeker donor. Wat heb je nog aan je nieren of wat dan ook als je dood gaat? Als je er iemand mee kan redden is dat toch prachtig! Zijn er trouwens ook mensen die geen donor willen worden?
     
  8. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk ik ben ook van plan donor te worden.
    Maar zodra je dat formulier dan krijgt, vul het dan ook in.
    Daar blijven de meeste mensen al steken. Voor je het ben je er niet meer en mag je familie beslissen of je je organen afstaat. in sommige gevallen trouwens heb ik wel eens gehoord, kan je leuk donor staan op dat lijstje maar als je dan familie hebt die het later tegenspreekt als het eenmaal zover is gebeurt er niks met je organen en gaan ze gewoon mee je graf in.
     
  9. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik wordt ook wel donor ook al ben ik pas 15 en nog zeker 80 jaar hoop mee te gaan. :+

    Maar het zou wel genaaid zijn dat als je dood bent, dat het dan blijkt dat je je onderdelen ook nog nodig hebt in de hemel :+ Dan kun je daar ook weer niet verder :+
     
  10. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Hehe ja, maar ik geloof niet in de hemel, dus dat scheelt:)
     
  11. RichoX

    RichoX 360 gaat ownen!

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij hebt die mening gebaseerd op argumenten. Het probleem is dat heel veel mensen er niet eens aan denken het te doen. Dat ze het als een ver-van-mijn-bed show zien. Terwijl heel veel mensen een moord zouden doen voor zo'n donor. Deze actie was gewoon om te shockeren en de aandacht naar dat onderwerp te trekken. Want ik weet zeker dat iedereen tijdens dat programma wel even dacht of die het zelf ook wel zou willen zijn of niet. En anders denk je daar toch eigelijk nooit aan..
     
  12. Huricos

    Huricos Legendary

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat Timmeh zegt is helaas waar.

    Mocht je nu of in de toekomst het donorcodicil invullen (of zelfs als je het al hebt gedaan), zorg dat je familie van de beslissing af weet en het ook zal honoreren wanneer het zo ver is.

    Al 1 minuut nadat je sterft (terwijl je familie nog afschijd van je levenloze lichaam neemt) zal de doktor vragen of zo mogen doorgaan met de donor transplantatie (het moet meteen gebeuren, organen beginnen meteen al te ontbinden). Er wordt niet doorgegaan met de transplantatie als je familie het niet wil. Zelfs al sta je geregistreerd als donor, wanneer je familie "nee" zegt zal het NIET doorgaan.
     
  13. Mezzla

    Mezzla Times Like These

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb exact hetzelfde. Ze mogen alles hebben behalve hoornvliezen en huid, en daar heb ik dezelfde gedachte achter :)
     
  14. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies, en dit is een van de grote problemen. Ik vind het zelf belachelijk dat een familie het alsnog ongedaan kan maken. Stel je voor dat iemand heel graag donor wil worden om andere te helpen, maar de familie zegt alsnog nee dan gaat het hele verhaal niet door. Ik vind dat de mening van de person moet gelden, het zijn per slot van rekening zijn organen.
     
  15. XmandyX

    XmandyX Active Member

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf al een tijdje geregistreerd als donor, van mij mogen ze alles hebben behalve ook me huid. Ik vind dat zonde van me tattoo's, niet dat ze perse dat stuk nemen dan, maar toch het gaat om het geheel.
     
  16. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb alleen me botten en huid niet, omdat je er dan helemaal anders uitziet.
     
  17. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die serie van BNN wel ziek aan de ene kant...je geeft de mensen die echt een nier nodig hebben valse hoop en dat vind ik verkeerd! maar je schudt er wel iedereen mee wakker...maar schudden ze wel wakker op de manier hoe hun het willen is mijn vraag?
     
  18. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Die 3 mensen zaten in het complot :) zodat je het even weet :b:
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Mijn brief ligt al een lange tijd boven op mijn kamer omdat ik het een vrij moeilijk beslissing vind, ja. :x
     
  20. sammie

    sammie Active Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0

    een week vind ik ruim genoeg om een donor codicil in te vullen :9
     

Deel Deze Pagina