Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD? Kassa[deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door BLACE, 14 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Jij beschrijft het proces toch precies hetzelfde als ik dat doe?

    En je kunt geen nieuwe eisen. Was laatst ook nog bij Kassa en het staat ook duidelijk in de wet. Bij een gebrekkigheid volstaat een reparatie ook (zelfs als het product na een 1 uur gebruik kapot gaat). Met de Xbox is het nog weer anders. Je hebt 2 jaar garantie, maar alle verplichtingen van de garantie lopen ook via Microsoft. De winkel mag er niets meer mee doen dan wat doorsturen...
    En nu kom je ook op het punt dat het echt lastig maakt. Stel je hebt, net zoals mij, de 360 op de launch gekocht. Dan is het niet reeel te verwachten dat je nu een nieuwe 360 terugkrijgt. Deze verkeerd namelijk in een betere staat dan je eigen 360. En dat hoeven ze wettelijk gezien niet te doen. Ze moeten jouw eigen product maken of een refurbished exemplaar uitleveren dat in werkende/goede staat is.
     
  2. Barto360

    Barto360 Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je (Snelle) reactie, ik denk dat ik er zo wel uitkom.
    Tnx :thumbs:
     
  3. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Maakt toch niet perséé uit wat voor doos het is he? Er mag toch bijvoorbeeld wel reclame van een merk op staan ofzo?
     
  4. Kethij

    Kethij Active Member

    Berichten:
    109
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit maakt niks uit er mogen gerust andere merken op staan. :)
    Mijn xbox ligt toch al een week of 2 als het niet langer is bij repair centre, tot op heden nog niks gehoord of ontvangen.
    Hoop hem toch snel terug te krijgen!
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2007
  5. Barto360

    Barto360 Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien kan iemand ff checken als ie zin heeft, maar volgens mij als je de stappen hier volgt kan je zien hoe het gaat met de reparatie van je Xbox.
    http://service.xbox.com/servicesignin.aspx

    Hoop dat het werkt :9
     
  6. The Fonz

    The Fonz Active Member

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
    Medewerker van UPS zei dat ik ook gewoon de normale xbox 360 doos mocht gebruiken. Dus ik heb hem daar gewoon in gedaan en xbox 360 heb ik sinds 1 weekje terug ongeveer.

    Wel heb ik ffies een vraagje..Oblivion blijkt het niet meer te doen, nadat mn kapotte xbox een aardige kras erop heeft achter gelaten. Kan ik deze nog ruilen of iets dergelijks?

    Groetjes
     
  7. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ze hebben die regls zo veranderd. Maat van mij zijn xbox 360 ging 2 weken geleden kapot. Hij kreeg hem vrijdag al weer terug was de zijne xbox. Zo hoort het ook te gaan. Maar gerepareerde xbox geven van iemand anders is nooit goed.
     
  8. WesleyF

    WesleyF Active Member

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Tegen mij werd gezegd door MS een transparante dus ik ging er van uit dat er niets op mocht staan...en de xbox doos zelf mocht ook niet, mocht wel maar die word daar vernietigd...Maakt ook niet uit natuurlijk maar ik hu hem liever.

    En daar waar je je reparatie status kan kijken moet je je serie nummer voor hebben. Die heb ik niet maar ik heb al wel een keer me status opgevraagd weet alleen niet meer waar...
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2007
  9. Tismilucas

    Tismilucas Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Tadaaahhh... The red circle of Death! Een 0020 code. Niet best dus, maar wat is dat wel.:confused: Loshalen van aansluitingen haalde niets uit.
    Weliswaar de eerste keer maar toch...Console heeft een half jaartje zonder morren maar met veel lawaai gedraaid. Dacht tot de gelukkige 96% :lol: te horen die geen last heeft. Morgen maar eens bellen met de heldesk want na vijf uur op zondag zijn die niet meer bereikbaar.
    Baal als een stekker.
     
  10. METALFEAR

    METALFEAR Guest

    Dus als ik het goed begrijp is de kans nu een stuk groter dat ik mijn eigen 360 terug krijg? Worden dan ook alle instellingen weer naar fabrieksinstellingen teruggezet?
     
  11. cartoonsmart

    cartoonsmart Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    During her visit Commissioner Kuneva spoke with the Dutch Radio Consumer Programme "KASSA". Following concerns raised by the KASSA programme in relation to the use of the Microsoft X-Box by Dutch consumers, Commissioner Kuneva confirmed that she had written to Microsoft to ask for more information concerning: (1) details of the actions Microsoft has taken in The Netherlands to resolve the problems relating to the use of the X-Box there; (2) details of whether the same problem has occurred on other markets.'
    <http://ec.europa.eu/commission_barroso/kuneva/news_en.htm>

    'De Europese Commissie (EC) gaat het probleem met de Microsoft-spelcomputer Xbox aanpakken. Europees commissaris voor Consumentenzaken, Meglena Kuneva, heeft dat vrijdag gezegd in het VARA-programma Radio Kassa. Kuneva heeft een brief gestuurd naar Microsoft, waarin ze om opheldering vraagt over de gerezen problemen met het apparaat.'
    <http://kassa.vara.nl/portal?_scr=nieuws_artikel&no=3412996&nodes=all>

    Dit kan het begin zijn van een Europese procedure tegen Microsoft. Om zo Microsoft te bewegen om haar console structureel te verbeteren.
    Voor ieder die wat vrije tijd heeft en die zijn Xbox 360 heeft zien sterven, schrijf een brief naar de EC met daarin jou verhaal over de Xbox 360 (adres staat hieronder). Je kunt jou brief in het Nederlands schrijven.

    EUROPEAN COMMISSION
    DG Health and Consumer Protection
    att: Commissioner Kuneva
    B-1049 BRUSSELS
     
  12. WesleyF

    WesleyF Active Member

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht idd ook dat ik bij de gelukkigen hoorde naar anderhalf jaar:confused: mooi niet...ik had ook 0020 code. Ik hoop dat dat betekend dat me xbox flink naar de kloten is want ik wil een nieuwe::)
     
  13. Roberto

    Roberto ....

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn de problemen met cd krassen en vastlopers ook bij de nieuwe series xboxen? Ben van plan om er deze week eentje aan te schaffen..
     
  14. METALFEAR

    METALFEAR Guest

    Mijn 360 was ook van de launch en ja ook een 0020 code....

    I want my baby back! :p
     
  15. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is gewoon flink klote.. Maar ik denk dat veel mensen door deze berichten ook denken 'mwa ik wacht wel even met kopen'.
    Wat je wel moet beseffen is dat dit eigenlijk maar héél weinig gebeurt.
    Het is echt gewoon dat 97% van de gevallen de Xbox gewoon mooi blijft werken, en dit zal steeds hoger worden (aangezien het kapotte eigenlijk alleen gebeurt bij de oudste modellen, nieuwere hebben het krassende disc probleem al niet meer).

    Vraagje: Wat doen jullie om de Xbox heen om hem te beschermen? Je doet hem toch niet zomaar eventjes in een doos, en dan bij UPS?
    Denk dat we allemaal weten hoe ze met die pakketjes omgaan :)
     
  16. Barto360

    Barto360 Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem gewoon in een doos gestopt met een hoesje van een lcd-scherm er omheen (Zat nog in de doos) en heel veel kranten er in. Dan met sterke tape afplakken.
     
  17. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764

    Het krassen misschien, maar wil niet zeggen dat hij daardoor beter blijft werken. Want de eerste xbox elites zijn al gemeld met de red rings. Echt gewoon een zware hardware fout als je het mij vraagt. En dat ze daar weinig tot niks aan doen :mad: Ze moeten uitgebreid research doen om zulke problemen te voorkomen, nu leuk en aardig maar wat als straks je garantie verlopen is? Dan kun je mooi een nieuwe kopen, tel uit je winst...



    @ Barto:

    Heb de xbox eerst in de orginele plastic zak gedaan van xbos, toen een doos ook vol gedaan met kranten, xbox erin, kranten erop. Dicht getaped en paar etiketjes met Upside erop.
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2007
  18. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Wil ook wel eens de echte cijfers weten, want als je op de div. forums leest dan lijkt het me toch iets meer als 3 % . Buiten dat is de 360 nu 1,5 uit en mogen de problemen wel eens worden opgelost. En hiermee wil ik niet MS afbranden want ik ben zeer te spreken over de mogelijkheden van de 360 en het games aanbod, maar ik verwacht voor het geld wat een 360 kost wel een apparaat dat ook naar behoren werkt. Dacht eerst ook tot de gelukkigen te horen die wel een goede 360 hadden, maar helaas ook de mijne ligt momenteel in duitsland.
     
  19. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    3% Geloof ik dus geen ene sodemieter van he.... Mooi verkoop praat maar in de praktijk lijkt het wel alsof er meer da 30% kapot gaat als het al niet meer is...
     
  20. Falcorn

    Falcorn Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een heel ander probleempje dan bekraste dvd's; vorige week m'n Xbox supersize pack gekocht, maar nu werkt van 1 controller de B en Y knop niet (meer). Geen idee of hij het wel gedaan heeft, ik heb pas afgelopen weekend de tweede uit de verpakking gehaald.
    Heeft iemand een idee of dit aan de instellingen kan liggen, of is m'n controller gewoon verrot?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina