Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ow oke, ik ben nou naar benchmarks aan het zoeken alleen heb ik er moeite om een te vinden terwijl ik er vorige week zo 4 vondt xD.
    Maar is de rest van mijn samenstelling nou wel goed?
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Check de sites van de startpost ;).

    Ziet er goed, alleen waarom dat duur moederbord? Maar goed, het is jouw keuze ;). Opteer missschien ook voor pc4200 of pc5x00 geheugen, het gene dat in een 1:1 ratio loopt met de fsb (dacht dat het pc4200 is) voor moest je niet intensief gaan oc'en.
     
  3. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar sneller geheugen loopt toch gewoon sneller of zie ik dat verkeerd? het lijkt mij sterk dat pc4200 beter is dan 6400?
    En wat betreft de videokaarten ben ik aan het twijfelen tussen de:
    EVGA Geforce 8800 GTS Superclocked, 640 MB, GDDR3, PCI Express x16
    http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=14525

    Of de:
    HIS Radeon HD2900XT,GDDR3, PCI Express x16, 512MB
    http://azerty.nl/producten/product_detail/165/33862/radeon-hd2900xt.html


    /EDIT En hoe zit het trouwens met videokaart coolers? Hoe kan je weten welke cooler op welke videokaart kan want dat staat er niet echt bij behalve van die coolers die echt voor een specifieke videokaart zijn gemaakt.
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2007
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Met een Core 2 Duo is PC4200 geheugen voldoende, ervan uitgaande dat je dus niet gaat overclocken....is wat Pegas bedoelde denk ik. Heb zelf ook dat type geheugen geloof ik, werkt prima.
     
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Idd, voor een C2D maakt het eigenlijk niet uit welk geheugen. Het performance verschil is toch zo goed als niet merkbaar.

    Maar ik bedoelde eerder dat pc4200 geheugen standaard op dezelfde snelheid loopt als de fsb van een C2D (tenzij je een nieuwe high-end C2D neemt, deze hebben een iets snellere fsb). Heb nu veel te moe en heb te weinig tijd (kut examens) om het uitleggen, maar ergens in de topic staat er een mooie uitleg over van MAX3400 :).

    Over de graka's: Aangezien de X2900 redelijk goedkoper is dan die 8800, zou ik voor die X2900 gaan.
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2007
  6. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
  7. jackie brown JR

    jackie brown JR Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    dag mede xbw gebruikers,

    Ik wil graag een laptop kopen maar ik heb geen idee wat goed is voor mijn vereisten. Ik wil het volgende erop kunnen doen:

    Standaard programma's als word, powerpoint, en excel gebruiken
    Goede snelle internet verbinding voor downloaden van films en muziek
    Ik moet hem kunnen aansluiten op mijn tv, en goed beeld op mijn tv krijgen, dus niet dat je pixels ziet en dergelijke. ik heb de samsung L27S71B.
    Het liefst ook nog een Dvd brander, maar ik weet niet of dat mogelijk is voor het geld dat ik er voor uit wil geven.
    Hij mag windows Vista of XP bevatten.
    Maximaal wil ik er 1000 euro aan uitgeven.

    Dus wat moet er in deze laptop zitten qua snelheid geheugen enz. enz. Ik wil er waarschijnlijk wel een externe harde schijf van 400 GB bij halen, zodat ik iig genoeg ruimte heb waardoor hij snel blijft.

    Mvg, Luuk
     
  8. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=48571
     
  9. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik heb een vraagje.

    Waarschijnlijk is dit een beetje te algemeen om een goed antwoord op te kunnen geven, maar ik waag het toch maar.

    Ik ben van plan binnen nu en een paar maanden een nieuwe PC aan te schaffen.
    Nou heb ik totaal geen kennis over PC-hardware. Dus hier mijn vraag.

    Ik gebruik mijn PC erg vaak. Hij staat minstens 15 uur per dag aan als het niet meer is. Ik gebruik hem om games te spelen en om muziek/films en dat soort dingen te bekijken (downloaden). Ik ben dus nogal een extreem gebruiker.

    Voor hoeveel geld kan ik een goede PC-aanschaffen die de komende jaren weer meekan. Ik wil er minimaal 4 jaar mee vooruit. Dus aan welke prijsklasse moet ik denken als ik huidige games en misschien toekomstige games op high settings kan spelen?

    Bedankt alvast!
     
  10. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet... 3 jaar geleden was een GeForce 6-serie het beste van het beste. Tegenwoordig kan dat ding amper huidige spellen op Medium spelen. Dus datzelfde kan je verwachten met een systeem wat je nu koopt (desnoods SLI GeForce 8800GTX); dat is over 2 jaar echt niet meer top-of-the-bill.
     
  11. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ok dat snap ik, ik bedoelde meer nu dus op High Settings, en misschien nog een jaartje verder. En daarna wordt het natuurlijk steeds minder wat ik ook snap.
     
  12. Eman

    Eman SuperCharged

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Vaak is het beter om nu een systeem van 2000 E aan te schaffen, en over 2 jaar een nieuw systeem van nog eens 2000E te kopen i.p.v. in 1 keer 4000 euro uit te geven aan een PC.
     
  13. jackie brown JR

    jackie brown JR Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
  14. SmartieZ

    SmartieZ Guest

    Ik heb een nieuwe PC aangeschaft, wat vinden we ervan?

     
  15. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Slecht, hij zal geeneens opstarten.
     
  16. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Die moet je maar eens uitleggen want ik snap 'm niet.

    Voor de rest is mijn mening over het genoemde systeem: waarom in hemelsnaam Vista Home Basic? Je kan er zo goed als niets mee; had je net zo goed een GeForce 7-serie er in kunnen zetten en 1GB RAM... :x|:-
     
  17. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Het was sarcastisch bedoeld, want geef toe.. het is een domme vraag van hem.
     
  18. SmartieZ

    SmartieZ Guest

    Verklaar jezelf, Vista is nu misschien nog niet uitgewerkt maar in verloop van tijd (maandbasis) zal het XP al snel overtreffen. De 8800GTX in combi met DX10 zal gaan als een monster..

    Wat raad je me aan, Windows XP of een andere versie van Vista?
     
  19. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Andere versie Vista. Kijk even op http://shop.powerline.nl/s/vista.php?p=versies voor "snelle" versie-info.

    Het handigste is dus Home Premium en anders Ultimate. Over die laatste moet je anders het Grote Vista Topic maar even raadplegen; verschillen zijn klein maar de prijs niet.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2007
  20. SmartieZ

    SmartieZ Guest

    Premium en Home werken exact hetzelfde, de Premium editie heeft alleen alle software (die je overigens gratis kunt downloaden) geïnstalleerd en draaiende.

    Niet dat het iets uitmaakt, na nog een keer gevragen te hebben is er nu idd de Premium besteld, gewoon omdat het maar 8 euro scheelt en het beter schijnt te zijn.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina