Als je het toch overweegt om een plasma te nemen, raad ik je aan om een merk te nemen dat daar ervaring in heeft.
vb. hitachi (hebben zo een beetje een dubbel beeld), panasonic (prijs-kwaliteit zeer goed) en pioneer (heer en meester hierin, maar wel duurder)
Een plasma scherm van LG bv vind ik ontzettend veel slechter. Hun prijs valt goed mee maar is toch hun kwaliteit niet waard. Hun zwartwaarde valt hard tegen en geeft ook een zeer onscherp gevoel. Zelfs met blu-ray was ik niet overtuigd.
Zo'n merken hebben meer ervaring met LCD en zijn prijs kwaliteit daarin veel intersanter.
Ik kan zo niet de types per merk van buiten. Ik vergelijk veel in verschillende winkels en merk dat je plasma qua kwaliteit, per merk zo een beetje kan indelen.
Bij LCD is dit minder eenvoudig naar mijn mening. Zo kan er tussen verschillende modellen en generaties een wereld van verschil zitten.
vb. de sharp: hun eerste generaties waren echt slecht en nu behoren ze toch wel tot de betere, zeker prijs-kwaliteit
Ik heb er kleine 2 jaar over gedaan vooraleer ik mijn scherm heb gekocht. Ook zolang gespaard natuurlijk
Aja de resolutie: zoals Kevf zei, is echt niet zichtbaar.
720p is 720p. Veel van die schermen ondersteunen zelfs 1080i en 1080p/24 (via hdmi). Dit doordat ze ontzettend snel zijn (100hz)en kunnen ze dus veel meer informatie laten zien in dezelfde tijdspanne. Wat een zeer "plastisch" en scherp beeld geeft.
Voor het afspelen van dvd en andere lagere resoluties zijn ze zeker interesant doordat ze minder blokkerig overkomen dan lcd.
Klik om te vergroten...