1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 29 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FallingDarkness

    FallingDarkness Active Member

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    haha ik had voornomen geen plasma te nemen en nu zit ik te twijfelen tussed plasma en lcd, en plasma trekt me nu toch erg aan, alleen die resolutie 1024x valt een beetje tegen.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het verschil zie je echt niet ;)
     
  3. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier wat foto's van de Panasonic TX32LX70 en mijn oude setup:

    OUD:
    [​IMG]


    NIEUW:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Impressies: Analoge TV is iets minder geworden vreemd genoeg, misschien moet ik hem nog wat beter afstellen maar dit valt iets tegen.

    Bluray is echt helemaal geweldig, Planet Earth ziet er echt zo mooi uit, niet normaal. Of zoals mijn vriendin het gister zei, wow dit is scherper dan in het echt :)

    Vreemd genoeg zit de grootste vooruitgang in de PS2 games, deze zagen er op de Samsung als stront uit, en nu echt super. VEEL diepere kleuren, veel minder kartels, GoWII ziet er echt ongelofelijk uit! Ik denk dat de scaler van deze Pana veel beter is dan mijn vorige Samsung.
     
  4. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je het toch overweegt om een plasma te nemen, raad ik je aan om een merk te nemen dat daar ervaring in heeft.
    vb. hitachi (hebben zo een beetje een dubbel beeld), panasonic (prijs-kwaliteit zeer goed) en pioneer (heer en meester hierin, maar wel duurder)

    Een plasma scherm van LG bv vind ik ontzettend veel slechter. Hun prijs valt goed mee maar is toch hun kwaliteit niet waard. Hun zwartwaarde valt hard tegen en geeft ook een zeer onscherp gevoel. Zelfs met blu-ray was ik niet overtuigd.
    Zo'n merken hebben meer ervaring met LCD en zijn prijs kwaliteit daarin veel intersanter.

    Ik kan zo niet de types per merk van buiten. Ik vergelijk veel in verschillende winkels en merk dat je plasma qua kwaliteit, per merk zo een beetje kan indelen.

    Bij LCD is dit minder eenvoudig naar mijn mening. Zo kan er tussen verschillende modellen en generaties een wereld van verschil zitten.
    vb. de sharp: hun eerste generaties waren echt slecht en nu behoren ze toch wel tot de betere, zeker prijs-kwaliteit

    Ik heb er kleine 2 jaar over gedaan vooraleer ik mijn scherm heb gekocht. Ook zolang gespaard natuurlijk :)

    Aja de resolutie: zoals Kevf zei, is echt niet zichtbaar.
    720p is 720p. Veel van die schermen ondersteunen zelfs 1080i en 1080p/24 (via hdmi). Dit doordat ze ontzettend snel zijn (100hz)en kunnen ze dus veel meer informatie laten zien in dezelfde tijdspanne. Wat een zeer "plastisch" en scherp beeld geeft.

    Voor het afspelen van dvd en andere lagere resoluties zijn ze zeker interesant doordat ze minder blokkerig overkomen dan lcd.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2007
  5. Cybercon

    Cybercon Guest

    Vette pics Burnfout! :9 Zal 'm deze week maar eens in de winkels gaan bekijken met nog een aantal voordat ik een definitieve keuze ga maken. Overigens is de grootte van het scherm niet klein? Tenminste daar lijkt het wat op als ik de foto's bekijk. Ik heb de LE32R81 al bij de MM gekeken en schrok nogal van de grootte, hij was nogal klein :eek: En is het een vooruitgang vergeleken met je vorige tv?

    Maar congrats met je aankoop :b:
     
  6. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de grote goed genoeg, zo kan het nog net allemaal mooi op mn meubel, en kan ik zowel vanaf van mn bed als mn bank goed gamen.


    Ik heb mn Samsung goed kunnen verkopen dus ik hoefde maar 300 bij te leggen voor deze upgrade, en dat vind ik het zeker wel waard ja. Wilde toch iets beters hebben voor alle vette titels aan het eind van dit jaar.
     
  7. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Volgens mij is dat gezichtsbedrog omdat de tv's in grote winkels hangen tussen allemaal nog veel grotere schermen. Als zo'n ding in je kamer staat is het altijd anders.
     
  8. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Ja het is idd gezichtsbedrog.
    Ik heb dezelfde tv, en dacht ook precies het zelfde als toen ik in de winkel stond.
    Toen ik hem had gekocht, en hem verwisselde met mijn oude 53cm beeldbuis, zag ik pas wat een enorme vooruitgang!
     
  9. Aremas

    Aremas Kijk een Avatar

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    He ik hoop dat ik morgen mijn TVtje heb. De bank doet vreselijk lang met het afhandelen van mijn overschrijfing
    Afgelopen woensdag een acceptgirokaart op de bus gedaan maar der is nog steets niets afgeschreven van mijn rekening :mad:

    46" is erg groot BTW heb het in een winkel zien staan.
    Post wel een foto als ik mijn tvtje heb :) Kan hem morgen al hebben DirectSale bezorgt zelf en ik woon niet zo gek ver van de vestiging van DirectSale.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2007
  10. FallingDarkness

    FallingDarkness Active Member

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    :thumbs:

    Ik denk dat ik voor de TH-37PV45 die Kevf(denk ik) linkte, iemand ervaring mee op de 360? bij prijsvergelijk zijn best tevreden mensen, maar niemand die wat over een 360 zeg :{
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb het over een HDready Plasma met 1366x768 beeldresolutie.

    De goedkope versies hebben een resolutie van 800x600 of 1024x768
     
  12. ALojan

    ALojan Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2007
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    nee hoor ;)

    http://www.kieskeurig.nl/product/1E0D588C862EBC46C1257261005094E3.htm

    Ik krijg net van een kameraad min of meer te horen dat de r serie vooral de 71 toch wel verouderd begint te raken... en kom er nu dus helemaal niet meer uit :+

    Meningen? :):
     
  14. wingsofgold

    wingsofgold Active Member

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    0
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De R71 (32"en 40") steek nog steeds met kop en schouder boven de S71 en S81 uit.
    Er wel vanuit gaan dat er een SPVA panel in de R71 zit.
     
  16. ALojan

    ALojan Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Alle electronica die je koopt verouderd snel tegenwoordig. :'-(
    En inderdaad de 81 is de nieuwere versie, maar ook een stuk duurder.
    Het is maar net hoeveel je te besteden hebt.
    Als je echt geld genoeg hebt zou ik een full hd kopen.

    Het formaat is naar mijn mening afhankelijk van de kijkafstand.
    Hoeveel meter zit je er vandaan?
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Maar dat de R8 ook beter is dan mijn oude R71 geloof ik niet .
     
  18. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er nou iemand ervaring met de PANASONIC TH42PV70? icm PS3 of 360? Kwa beeld springt deze tv eruit mij mij in de zaak. Het enige wat minder is is de resolutie. Zou dit veel uitmaken? Ik heb nu de LE32R71. Net als Melbuuln!
     
  19. ALojan

    ALojan Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ook niet, het enige wat volgens mij is veranderd is het uiterlijk.
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    In het servicemenu van de R71 staat al een verwijzing naar een 2e HDMI-poort ;)

    Dan ga ik er helemaal vanuit dat de R81 niet meer is dan een R71 in een ander jasje.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina