Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    hoeveel uur fitnissen jullie per dag?

ik minimaal anderhalf uur

2. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ben net ook weer een anderhalf uur gegaan,maar ik kan ook in een half uur klaar zijn,maar dan ben ik ook wel dood getrained.

3. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    meestal ander half uur tot 2 uur
    begin meestal met 20 min roeien, daarna bankdrukken, dan dumbels daarna biceps en triceps, daarna rug daarna benen en dan weer 20 min roeien, fietsen of crossen

4. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    dit is mijn schema....elke dag fitnissen plus basketballen:

ma : schouder/biceps

di: borst?triceps

woe: biceps/ buik

don: rug/been

vrij: borst/triceps

za/zon: conditie

5. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    WTF! 8)

Een hele training aan schouders en biceps? Schema zit niet echt top in elkaar man, dat kan echt veel effectiever. Sowieso is elke dag fitnessen veel en veels te veel.

Ik train max 1,5 uur. 2 uur vind ik persoonlijk iets te lang :)

6. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    6 keer per week 1,5 uur gewoon fitness.
    1 uur cardio
    30 min kracht

en op zondag ook fitness maar daarvoor eerst 1 uur RPM. Die pijp leegrammen :)

7. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    deze schema werd juist voor me gemaakt door een personal trainer.......

8. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    oh nee okee dan is het goed :+

9. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    1 keer per week rug terwijl je biceps en triceps 2 keer per week doe?

Hé kevf, train jij met Ivosnivo? Zo ja, wil jij dan even zeggen dat hij gezocht wordt op FOK, ze missen hem in het Bodybuilding topic :p

10. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Als je borst traint train je tripceps secundair mee. Dus kan je beter bicep pakken. :)

11. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Ik doe minder sets dan de meeste mensen. 1 opwarmset met heel een licht gewicht. Is dus alleen om het bloed in de spier te krijgen. En dan 2 sets normaal. Meeste mensen doen 1 opwarm + 3 sets. Bij de schouder pak ik gewoon 1 oefening per deel van de schouder. voor, zij en achterkant.

Bij rug heb ik weinig oefeningen staan idd omdat mijn rug zich heel snel ontwikkeld. Zelfde gaat op bij mij voor de buik. Ik wil een lijf hebben dat in evenwicht is. Dus dit is een schema dat zich op mij toe spitst. Het is dus goed mogelijk dat anderen hierin moeten snoeien of dingen moeten veranderen. Ik ben ongeveer 1 uur en 15 min bezig met dit schema. Dit als ik gewoon door train en niet teveel ga staan lullen. :cool:

Vooral met de biceps hou ik het nu nog even op basis oefeningen. Omdat dit de enige oefeningen zijn waar je als natural van groeit. Het is een goede oefening dat zeer zeker. Maar hij komt er gewoon weer in een volgend schema bij. Dit schema was gewoon voor de afgelopen 6 weken.

Ik train sowieso erg hard en het is dan ook een behoorlijk intensief schema als je het goed wilt doen. Ik houd ook maar korte pauze tijden tussen de sets.

Ik doe overigens ook nog 2 keer in de week cardio training thuis. van een 3 kwatier a een uur. kracht en cardio hou ik wel gescheiden om de meeste resultaten te krijgen. En daarnaast goed eten he. Want je kunt nog zo hard trainen. Als je de bouwstenen niet hebt ga je alleen maar achteruit.

12. T!jg3rn00tj3

Leuk Bevonden:
    1
    Het schema wat ik doe heet overigens een HST schema. Klein stukje erover hieronder

ik pak zelf dat 2 normale sets per oefening. omdat ik daar zelf beter op reageer.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Freeshooter: Niet met hem wel op dezelfde sportschool, zal het melden :+

Rikkel: Kan, je kan ook beargumenteren dat je op de borst dag niet zoveel meer voor triceps hoeft te doen om ze uit te putten

Tijger: Je weet iig erg goed waarom je het doet en als het voor jou werkt zeker blijven doen :)

14. T!jg3rn00tj3

Leuk Bevonden:
    1
    ik pak zelf dat 2 normale sets per oefening. omdat ik daar zelf beter op reageer. Overigens pak ik de laatse 2 weken 7 a 8 herhalingen. Voel ik mezelf beter bij. Reden dat ik dit schema ben gaan doen omdat ik blessures aan de schouder heb gehad. Dit heeft vrij lang geduurd waardoor ik het dus minder kon belasten. Als je een spiergroep dan 1 keer per week traint ga je hem teveel belasten in 1 training. Maar omdat je wel meer afgifte van groeihormonen hebt door de week heen bouw je toch nog steeds verder

15. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0
    mijn schema:

Dag 1:

Borst:
    Incline bench press
    Incline flye
    Dumbbell pullover
    Bench presses

Triceps
    Pressdown
    One arm pulldown
    Seated extensions
    Cable pushdowns
    Rope extensions

Schouders
    Front raise
    Upright rows
    Seated lateral raises
    Bent-over cable laterals

Dag 2:

Rug
    Double-arm rows
    Neck pull-downs
    Close grip cable rows

biceps
    Staande barbell curl
    Incline dumbbell curl
    Seated concentration curls
    Standing cable curls

buik
    sit- ups
    sit -ups via apparaat met gewichten
    Oblique crunch

Dag 3:
    zie dag 1

Dag 4:
    zie dag 2

en dan soms nog 5 a 10 min explosief roeien 1 a 2 x in de week

Laatst bewerkt: 6 jun 2007
  16. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou misgien dag 1 aanpassen want bij mij kan borst en schouders echt niet in een dag.......als het bij jou kan dan gewoon laten anders moet je ff kijken

17. T!jg3rn00tj3

Leuk Bevonden:
    1

Mag ik vragen van wie jij dit schema gekregen hebt? Want het gaat echt nergens over. Bij de borst pak je automatisch ook al de triceps mee. Zelfde gaat voor rug en biceps. Dus het volgende. Max 3 oefeningen borst en 3 rug. en max 2 triceps en 2 biceps. Als je namelijk teveel doet van een oefening ben je alleen maar spiermassa aan het verbranden. Mijn advies..drop een paar oefeningen en schroef de intensiteit op van de oefeningen die je over houdt. Op die manier zul je spier ontwikkeling krijgen. wil je uithoudingsvermogen. pak ook minder oefeningen alleen meer herhalingen. Doe ook niet meer dan 3 sets per oefening. (opwarmset niet meegerekend). Dit schema wat je nu hebt kan alleen maar als je anabolen gebruikt. (ga der vanuit dat jij dat niet doet).

Verder kom ik ook helemaal geen benen tegen. Het is belangrijk om alles te trainen zodat alles in verhouding blijft. Je kunt wel een groot bovenlijf hebben maar als je van die kippenpoten eronder hebt ziet dat er ook niet uit.

Hou gewoon een bepaald schema aan met oefeningen en verander die na 6 weken. Dan krijgt je lichaam ineens weer nieuwe oefeningen die het niet gewend is. Het zal schrikken en dus zal je groeien, als je goed eet tenminste.

Laatst bewerkt: 7 jun 2007
  18. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0
    schema heb ik van niemand gekregen heb zelf het schema ''gemaakt'' omdat ik split schema wou trainen en geen full body

aha vandaar dat ik weinig verandering merk sinds de eerste maand(en) dat ik train (train nu 8 maanden niet hele tijd zo getraind hoor)

benen heb ik in de eerste maanden wel gedaan maar daar ben ik mee gestopt omdat ik toch wel redelijk wat train qua benen : voetbal + iedere dag fietsen

hoe lang trainen jullie dan want als je 5 oefeningen doet en per oefening 3 setjes van 8 hebt dan ben je toch niet veel langer als een half uur bezig of licht dat nu aan mij ??

zou je trouwens dan een goed schema (voor spiermassa) kunnen plaatsen waar roeien ( 2 keer in week roeien + benen + schouders apart dan) want dan kan ik misschien zelf wat leuke oefeningen uit kiezen om goed mee beginnen

en nee ik gebruik idd geen anabolen en gebruik ook (nog) geen shakes... als je trouwens een foto van mijn bovenlichaam wilt zien moet je maar ff paar pagina's terug bladeren.

Laatst bewerkt: 7 jun 2007
  19. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Zijn die shakes bij winkels te krijgen?> Of kan je die alleen op het internet bestellen. Ze hebben het wel bij sportschool maar om het daar nou elke keer te halen wordt beetje duur:p
    Toch wel nieuwschierig geworden naar die shakes:/

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zeker ook bij winkels te halen! Is ook zeker een aanrader, want de shakes op de sportschool zit vaak toch echt minder in dan als je hem thuis maakt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina