de "big" motoren,scooters en brommers thread :)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 17 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    hoppa....vind zojuist nog wat platen hoe de ducati er straks helemaal uit gaat zien met volledig akrapovic systeem en compleet met open koppelingshuis samen met de typische (klakkelakkeklakkelakke) ducati hamersound.....heerlijk :+



    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/ducati%20s4r%20akrapovic%20pic%201.jpg[/plaatje]

    man je zou hem moeten horen 8)

    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/ducati%20s4r%20akrapovic%20pic%202.jpg[/plaatje]

    en de kant die de meeste motoren zien op bochtige wegen :+

    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/ducati%20s4r%20akrapovic%20pic%203.jpg[/plaatje]

    wel komen er nog andere spiegeltjes op....net als destijds op de honda vind ik deze dingen van die mickey mouse oren.
     
  2. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Stoer motortje, lekker sportief, en toch beetje racestijl heeft ie. (wat is een akrapovic systeem?)
     
  3. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    dat is het complete uitlaat systeem.

    het standaard systeem wordt als de motor is ingereden vervangen door dit "merk".

    zit op mijn huidige honda ook.

    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/Fluiter_0763879.jpg[/plaatje]

    een goed systeem zorgt bij een juiste afstelling ism race luchtfilters en een andere chipset (motor management) voor serieus veel vermogenswinst.
    op mijn honda won ik al 22 pk boven het standaard vermogen.


    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/DSC_0236.JPG[/plaatje]



    :+:+:+en dan hebben we het niet eens over het geluid gehad :+:+:+
     
  4. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, dat zal zeker klinken! Het standaard uitlaat systeem van ducatie klinkt al redelijk, maar met zo'n akrapovic systeem zal hij klinken zoals hij ook hoort te klinken. ;)

    Ik heb ook wel eens gekeken naar een andere demper, maar die dingen zijn nog best duur! Het installeren schijnt een eitje te zijn, maar het is (wederom) het geld wat me tegen houdt... :{ :'-(

    Wie sponsort mij? :+
     
  5. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraag de plaatselijke supermarkt:9

    En om een beetje leven in dit topic te brengen; Hoe staan jullie hier tegenover?

    Deze quote komt uit het kutmoment/beste moment van de dag thread naar aanleiding van een bijna aanrijding door ondergetekende.
     
  6. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Auto's hebben een meetmarge en dat is in de wet vastgelegd. Brommers niet. Als jij dus merkt dat een auto harder rijdt dan 50km/h, dan is dat toegestaan tot ongeveer 57km/h binnen de bebouwde kom (op de teller van de auto). Wat ik vreemder vindt is dat je kan bepalen dat een auto 50, 54 of 60+ rijdt terwijl jij eigenlijk niet harder kan/mag dan 45.

    Verder wil ik opmerken dat "auto's die enorm dicht langs je rijden" een perceptie zijn. Dat ze dichtbij zijn, dat had je kunnen zien als je spiegels op je brommer zou hebben. Hetzelfde geldt voor andere tweewielers; hoe vaak die mensen wel niet schrikken omdat er een auto langskomt. Dat komt omdat je een auto vaak niet aan ziet & hoort komen. Een automobilist zal veel minder snel schrikken als hij 20 zou rijden en er komt een brommer met 40 voorbij; auto's hebben minimaal 2 spiegels die achteruit zicht geven!

    *edit*
    Niet om te generaliseren; automobilisten hebben niet alleen last van brommers op de rijbaan maar ook van snorfietsen, gewone fietsers, skaters en ander volk wat denkt/vindt dat er voldoende ruimte is om "even" te kunnen slingeren/oversteken/inhalen terwijl er een auto met 2 tot 3x hun eigen snelheid aan komt rijden (fietser rijdt 15km/h en een auto 50 ofzo).
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2007
  7. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik vind persoonlijk dat een brommer op een weg waar ook auto's rijden ook gewoon 50 moet kunnen rijden, dit ook om de hierboven gequote reden.

    Ben gisteren nog aan de kant gehaald door de politie.. 88 euro boete :mad: 20km te hard gereden.
     
  8. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn brommer rijdt harder dan de toegestane 45km/h en mijn km teller legt de snelheid aardig vast. Als ik 55 rij en ik wordt redelijk hard ingehaald kan ik dus ongeveer schatten dat die auto 65 rijd.



    Ik zie de automobilisten regelmatig achter me en ik zie dat ze me voorbij willen omdat ze de hele tijd al lopen te "pushen". Ik weet dus dat ze er langs willen. Voorbeeldje, laatst reed ik langs een bushalte en toen werd ik echt heel onveilig ingehaald. Ik kan niet uitwijken naar rechts want dan knal ik over de rand van de bushalte en zou ik dus 3 straten verderop liggen. Een automobilist ziet dat ik weinig ruimte heb en toch halen ze me in. Tegenwoordig gebruik ik ook mijn volle weghelft en rij ik lekker in het midden zodat ze de andere rijbaan op moeten om me in te halen. Soms is het inderdaad wel eens een perceptie, maar ik kan voor mezelf oordelen of ik van me sokken werd gereden of niet. En dat is niet van een afstand te bepalen zonder die situatie gezien te hebben.

    Ik maak geen aanval op automobilisten in het algemeen. Ik verduidelijk mijn punt door een voorbeeld. Ik vind namelijk dat als men beslist brommers op de weg te laten rijden dat men dan ook de snelheid naar de maximum snelheid van de weg moeten aanpassen. Dit is veiliger en stimuleert een betere verkeersdoorstroming. Nu ben ik ook geen voorstander van spaanse/griekse wetgeving waar je zo hard mag gaan als je wilt met een brommer, of het nu met helm of zonder is, maar dat is weer een ander verhaal...
     
  9. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    die constructiesnelheid van een brommer slaat ook nergens op.....maar ja dat zal nooit van je leven veranderen......zeg gewoon dat een geel kenteken max. 75 mag.....laseren kan iedereen dus als je binnen bebouwde kom o.i.d. en je wordt gelasered ben je de lul....klaar geen gezeik meer
     
  10. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Naar mijn mening is het goed dat scooters/brommers op de weg moeten ipv het fietspad.

    Op de weg is het snelheidsverschil immers, theoretisch, slechts 5 km/h. Dit is lager dan op het fietspad waar het verschil rond de 30 km/h ligt. Dat de auto's 60-65 gaan, maakt niets uit. De weg is immers max 50 en dan kan je ervan uit gaan dat men daar ook 50 rijdt. Ook het gevaarlijk inhalen ligt naar mijns inziens aan de bestuurder van de auto. Hoogstwaarschijnlijk zal hij dit ook doen bij fietsers, maar omdat de brommer 45 gaat voelt het gevaarlijker denk ik.

    Verder zal ik als ik op een brommer in de stad rij ook gewoon midden op de weg gaan rijden zoals Danger ook al aangeeft. Als je helemaal tegen de stoeprand gaat rijden, lokt het de auto eerder uit om hem er even langs te steken, waardoor dus weer gevaarlijke situaties kunnen ontstaan. Als je midden op de rijbaan rijdt, dan moet de auto ook echt actie ondernemen wil hij jou kunnen inhalen.

    Het omhoog halen van de max snelheid van brommers slaat nergens op. Het is nu eenmaal zo dat brommers langzamer zijn dan auto's, daar verander niks aan. Anders moeten ze de invalidenauto's, bromfietsen, tractoren, paard en wagen, enz ook een hogere snelheid kunnen meegeven.
     
  11. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Rijd zelf dan ook altijd netjes midden op de weg en 50kmh. Gewoon met het verkeer mee en wordt dan ook nooit ingehaald. Enige jammere is dus als je een politieagent die punten nodig heeft tegenkomt, je een dikke boette krijgt. Maar dat risico neem ik wel want het is gewoon niet te doen om 30 te rijden, kan je beter fietsen.
     
  12. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Die heeft het begrepen! :thumbs:

    Op zich zou ik er niets tegen hebben hoor, dat de openbare wegen worden vrijgegeven voor al dit soort "langzamere voertuigen" maar dan wel allemaal met een officieel rijbewijs (roze papiertje dus) en voldoende kennis van de Wegenverkeerswet en aanverwante zaken!
     
  13. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn punt wat ik de hele tijd probeer duidelijk te maken begrijp je nu compleet verkeerd, of je onderbouwd je argument verkeerd.

    Ik vind namelijk dat een brommer in staat moet zijn om met het (stads) verkeer mee moet komen. De ontwikkeling van brommers op de rijbaan vind ik ook goed. Heeft tevens ook nut want het aantal ongevallen met fietsers i.v.m. brommers is ook sterk gedaald, terwijl het auto's i.v.m. brommers niet veel gestegen is. Als ik 45 km/u rij kan ik niet met het verkeer meekomen en auto's die heel dicht op je zitten (Mijn scooter heeft geen bumper ;)), auto's die je constant proberen in te halen, auto's die met hun toeren lopen te spelen (vroem, vroem, even geen idee hoe ik het anders moet verwoorden) is ontzettend irritant, geeft jouw als brommerrijder een onveilig gevoel. Ook belemmert dit een goede verkeersdoorstroming en is tevens ook nog eens gevaarlijk voor de automobilist wanneer hij wil inhalen via de baan van het tegenliggende verkeer. Ik vind daarom dat als je de regels aanpast, je brommers op de weg ipv het fietspad laat rijden je ook de snelheid tot het maximum voor die groep moet aanpassen. En wees nou even realistisch, hoe vaak zie jij een paard en wagen of een tractor in de stad in vergelijking met brommers.
     
  14. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik snap je punt wel en ik kan me er ook wel in vinden als ik zelf een brommer zou hebben.

    Maar mijn "idee" is namelijk dat op het moment dat brommers harder mogen (dus ook mechanisch helemaal correct zijn) dan 45 km/h dat er andere factoren in het spel komen. Verkeersoverzicht, relatieve snelheden en andere factoren, waar automobilisten en motorrijders een apart examen voor moeten doen om een rijbewijs te krijgen.

    Eigenlijk kan je het samenvatten als: brommers mogen van mij best harder om met het verkeer mee te komen, maar niet op basis van het (sorry dat ik het zo zeg) simpele examen wat brommercertificaat heet.
     
  15. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat het wel iets verhoogd mag worden, tot bijvoorbeeld 55.
    En ik vind ook dat als je het teveel gaat verhogen dat je dan een beter examen moet maken. Bijvoorbeeld enkele praktijk lessen.
     
  16. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Bijvoorbeeld. Waar ik alleen wel bang voor ben is dat, als een brommer betrokken raakt bij een ongeluk, de kans op zwaar letsel dan wel hoger wordt. Tenminste, met de huidige *ahum* voorschriften voor kleding en bescherming. Het is natuurlijk niet te hopen dat het aantal slachtoffers onder brommerrijders ineens explosief stijgt.
     
  17. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Het grootste deel van de brommerrijders rijdt harder dan 45km/u. De politie gedoogd een snelheid van 55/60 km/h ook eigenlijk altijd qua maximumsnelheid. Een groot wezenlijk verschil is er eigenlijk niet. De europese regels m.b.t. tot bromfietsen zijn ook anders dan de Nederlandse, de Nederlandse regels zijn veel en veel strenger. We hebben een soort van anti-brommer-beleid in Nederland. In Januari 2008 wordt ook het praktijk examen voor brommers ingevoerd. De theorie is in principe voldoende op dit moment, zeker vergelijkbaar met de theorie van de auto of motor.
     
  18. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Tot hier ben ik het wel met je eens

    Hier ben ik het niet mee eens. Dit heeft niets met de brommer(rijder) te maken. Dit heeft meer met de autobestuurder te maken. Een nette chauffeur zal bovenstaande niet doen (constant proberen inhalen, toeren spelen, inhalen op de baan van de tegenligger). Hier kan je als brommerrijder toch niets aan doen? Als je in een auto zit zal je hetzelfde overkomen, alleen merk je het niet zo erg omdat er 'een stuk blik' om je heen zit. Met de motor merk je dit ook wel enigzins. Als je precies 50 rijdt of ietsje minder, wil iedereen je gelijk voorbij steken e.d.

    Hehe, ik wist dat hierop gereageerd zou worden ;).
    Het gaat uiteraard niet perse om het paard of tractor. Mijn punt is dat het nooit lukt om iedereen even snel te kunnen laten rijden, zodat ze allemaal met het verkeer mee kunnen komen. Dit is nooit het geval en zal in de toekomst ook nooit het geval zijn. Er zullen altijd uitzonderingen zijn. Op een autoweg rijden de vrachtwagens toch ook geen 100 terwijl alle auto's dit wel doen? Als ze dit wel doen, krijgen we alleen maar meer ongelukken (hoewel de vrachtwagen van tegenwoordig al aardig veilig is, maar dit terzijde). Je zult gewoon moeten accepteren dat er altijd langzame (en snelle) deelnemers in het verkeer zijn. Ongeacht welk vervoersmiddel je bestuurt.
     
  19. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Het heeft inderdaad met de bestuurder van de auto te maken. Bijna alle automobilisten gedragen zich hartstikke netjes. Toch kan de verkeersveiligheid altijd beter. Bij een brommer KAN je namelijk NIET harder dan 45km/h je hebt een restrictie. Een automobilist KAN WEL harder, als een automobilist "hetzelfde overkomt" is het zijn eigen schuld. Een brommer rijder is beperkt en kan er dus gewoonweg niks aan doen. En dat is waar het verschil ligt.



    Tuurlijk, er zullen altijd uitzonderingen zijn, nooit zal iedereen gelijk zijn. Maar je kan wel zoveel mogelijk proberen om het gelijk te trekken. Het klimaat zal ooit veranderen, waarom zouden we proberen dit tegen te gaan. Om maar gelijk een rare vergelijking te trekken.
     
  20. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    En even iets heel anders :)

    Aankomende woensdag ga ik naar de Suzuki B-King Beachtour.

    [​IMG]

    Gaan er nog meer mensen van dit forum?
    Heb me ook meteen ingeschreven voor een proefrit op de GSX-R1000 ben heel benieuwd hoe dat rijdt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina