Waar zou dit aan kunnen ligen dan ? Ik denk niet aan de opvoeding want de marokkaanse ouders bijvoorbeeld, schelden niet zo vaak volgens mij. Grotendeels komt het gewoon door verkeerde vrienden en heel de dag/nacht buiten rond slenteren.
tja en wat kan de overheid hier tegen aan doen he, of wij de burgers... is dit een teken dat we onze kinderen verwaarlozen of dat we niet meer naar andermans kinderen kijken. Als zij wat verkeerds doen bijv stiekem een stickie roken waar de ouders niet erbij zijn dan zeggen we er niks meer van dat het niet goed voor je is omdat we zo geïndividualiseerd zijn MAar aan de andere kant als je ermee bemoeit dan kunnen ze agressief worden en je uit gaan schelden.
Dus ik begrijp ook wel van die ouderen dat ze er liever niet mee willen bemoeien en bang voor ze zijn. Vroeger ging het er wel zo aan toe hier in Nederland door de sociale controle die we hier hadden en toen was het ook een stuk veiliger. Nu als ik buiten loopt voel ik me zelfs in mn eigen straat niet meer veilig. Dat komt omdat jongeren ontspoord zijn en weten dat er toch niemand op hun let en dat ze kunnen doen en maken wat ze maar willen.
En als je tegen de politie zegt dat die jongens me lastig vallen dan zeggen ze daar kan je niks aan doen behalve als ze je fysiek lastig vallen ( dan is het natuurlijk al te laat) en bovendien kan je ze niet verbieden om in deze buurt te komen. HEt lijkt wel alsof ze het probleem willen vermijden :b:
Laatst bewerkt: 10 jun 2007