Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0

kan iemand voor mij een goed schema maken met: de dingen die hierboven staan... ??

2. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Ik hoor vaak dat creatine slecht voor je is, vooral voor je lever. Wie kan mij er meer over vertellen? Is creatine nou ook echt de moeite waard met krachttraining? Ben wel geintresseerd, want het is redelijk goedkoop.

3. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Mwahaha slecht is het niet, het is gewoon een lichaamsstof. Maar een teveel is van alles slecht dus maak je daar niet zo druk om. Wel moet je oppassen met hoelang je per keer creatine gebruikt, het is een eigen lichaamstof. Als je het te lang gebruikt per "kuur" gaat je lichaam minderen of zelfs stoppen met het aanmaken van creatine (omdat er al genoeg creatine in je lichaam zit), en dit kan je lichaam uit balans brengen. Maar over het algemeen valt het wel mee hoor :)

Gotcha ik maak wel even een total body schema voor je;

Dag 1.
    Warm up: 10 minuten roeien

Bankdrukken
    Incline fly
    Dippen
    Barbell low row
    Hyper (back extension maar dan met los gewicht, geen apparaat!)
    Lunges
    Laying leg press
    Buikspieren

Dag 2:
    Warm up roeien 10 minuten

Squat
    Gastrocnemius (stang op bovenbenen en je hielen optillen)
    Optrekken
    Arm curl
    Shrugs
    Bankdrukken
    French press/barbell press (superset icm EZ stang)
    Shoulder press
    Buikspieren
    Cooling down

Dit doe je om de dag, dus 1 dag trainen 1 dag rust. Zorg dat je in de rustdag goed eet want hier kan je veel voordeel pakken.

4. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Je zou in dag 1 nog een oefening voor je schouders er bij frotten als je wilt :)

5. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Weet jij dan misschien welke shake het beste is voor opbouw van vetvrije massa en herstellen van je spieren?:/ Ik zie namelijk wel 20 verschillende shakes:eek:

Laatst bewerkt: 9 jun 2007
  6. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    ik gebruik geen creatine want een maat vertelde me een keer dat waneer je veel creatine gebruik je lichaam zelf geen creatine meer maakt en dan wordt je er van afhanklelijk en op een onge leeftijd is het ook niet goed....als ik creatine neem dan doe ik dat pas van mijn 21ste

7. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er iemand misschien een cardioschema om in de vakantie de buik eraf te trainen? Vind er redelijk wat maar ik wil er een waarvoor je zo min mogelijk hulpmiddelen nodig hebt. (Loopband kan ik wel gebruiken :))

8. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Kan je zulke dingen niet gewoon vragen op de sportschool? :confused:

9. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    jonguh als het hier tog iemand toevallig weet waarom zou hij het niet hier vragen.....tzzzzzzzz

10. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Dit zijn gewoon basis dingen, net zoiets als. "Weet iemand hoe ik mijn armen groter kan krijgen", ik zeik hem niet af maar vind het gewoon raar.

11. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar ik wou er eigenlijk vandaag al mee beginnen. (Tijd teveel) En vandaag is die niet open :9. Daar dus de uitleg. :D

En ik weet dat ik ook gewoon een stuk kan gaan hardlopen maar ik kan me makkelijker inzetten met een duidelijk doel. Bepaalde afstand of tijd dus. De dingen die in zo'n schema beschreven staan. :)

12. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor het schema
    ok dus 2x in de week dag1 en 2x in de week dag 2 schema...
    zal verder even de oefeningen opzoeken want ken ze niet allemaal..:9
    verder moet ik dit schema dan om de 6 weken veranderen voor goede spiergroei ??

en welke oefeninen zijn deze:

Barbell low row
    Hyper(back extecions met dumbells)
    lunges
    french press/barbell press
    shrugs

Laatst bewerkt: 10 jun 2007
  13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Kijk hier eens voor echt bijna alle oefeningen:

http://www.bodybuilding.com/fun/exercises.htm

@ Bolster: Zoek eens wat rond op het internet rondom intervaltraining. Daarnaast is cardio voor je ontbijt erg effectief voor vetverbranding.

14. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Deze dagen elkaar laten opvolgen met telkens 1 dag rust, ga niet per week kijken maar meer in het totale plaatje. Zorg dat je in de rustdagen goed eet want hier kan je veel voordeel pakken qua opname. Ik werk persoonlijk in 3 sets met 10 hh en probeer zoveel mogelijk zonder hulp te trainen, laat wel iemand in de buurt staan (erachter o.i.d.) om nog even te helpen als het niet meer gaat bij de laatste paar reps en voor de veiligheid. Maar je ziet sommige mensen veels te veel gewicht bij een oefening gebruiken en dan eigenlijk maar diegene die helpt meer gewicht tilt dan diegene die aan het trainen is :lol:

De low row zijn er in meerdere varianten, ik gebruik 'm vaak door een barbell op de grond te leggen, aan 1 kant gewicht en dan zo'n driehoek onder de stang (die vaak vastzit aan het apparaat low row). Hierna de stang naar je toe trekken.
    Vraag bij nieuwe oefeningen altijd even of iemand bij je kan kijken of je de beweging goed uitvoert :) Mits hij de oefeningen zelf kent natuurlijk.

Laatst bewerkt: 10 jun 2007
  15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    als je een dergelijk 'stel' ziet bankdrukken blijft het altijd leuk om te vragen waarom ze aan het deadliften zijn. :9

16. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    haha :D Nice, ga ik een keer doen :cool:

*onthoudt

17. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    @ Gotcha

Ik zit zelf nu in mijn rust week, maar ben een nieuw schema aan het ontwikkelen. Even geen HST schema meer omdat ik daar weinig tijd voor heb en omdat het te warm is. Ja wij hebben een leuk fitnesscentrum waar ze het niet nodig vinden om een airco te hebben. |:-

Anyway zal dit schema deze week op dit forum posten. Hoeveel dagen train je in de week? anders kan ik daar nog wat advies over bij zetten.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mijn sportschool heeft dus ook geen airco en een harmonicadak, echt niet uit te houden. |:-

Morgen trouwens officieel beginnen aan het 5x5 schema, zal dan mijn log ook actief gaan bijhouden.

19. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Wat ik me wel af vraag;

Waarom wordt er altijd gezegt dat je niet je borst + rug op één dag moet trainen vanwege verscheidene redenen.
    En dat je daarom je training het beste in kan delen in Rug & Biceps op dag A, en Borst & Triceps op dag B (even alle andere spiergroepen achterwege gelaten).

Maar waarom wordt je dan voor 'de keuze gestelt' om voor splitschema te kiezen, of full-body workouts?
    Wanneer je je hele lichaam enkele keren per week traint, doe je toch ook Rug + Borst op dezelfde dag.

Gewoon een vraagje :)

Ikzelf heb het volgende schema:

Dag A: Borst, Triceps & Schouders

Dag B: Rust

Dag C: Rug & Biceps

Dag D: Benen & Buik

Dag E: Rust

Dag A: ...

Dag B: ...

Etc...

Ben wijzer geworden de laatste tijd, en heb er rustdagen tussen gefrot.
    Daarnaast eet ik vrij veel, en ben ik (sinds vorige week :+) een stuk 'actiever' bezig met het nuttigen van eiwitten.

Iemand op- of aanmerkingen?

20. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Er word vaak door "onwetenden" gezegt dat je borst en rug niet op dezelfde dag kan trainen, ze komen vaak met het argument dat er dan veel bloed verplaatst moet worden. Maar dit is gewoon op te lossen door even een opwarmingsetje (iets wat ik zelf niet zoveel gebruik) of gewoon even losschudden van de spieren. Kijk; mensen gaan toch niet binnen de minuut wisselen van spiergroep dus het bloed zakt al redelijk snel weer af. No worries dus.

In mijn ogen is fullbody veel effectiever, ben nu ook 3 weken bezig met mijn nieuwe schema en ga nu toch aardig vooruit. Helaas hiervoor door allerlij blessures en operaties niet de gelegenheid gehad om flink te sporten. Dus hypertrofie komt bij mij nu pas een beetje op gang :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina