Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

Borst en Rug niet op één dag? Degene die dat heeft verteld haalt zijn info op de verkeerde plekken. Borst en Rug lenen zich daarnaast ook nog eens zeer goed om te supersetten.

2. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo ik heb een vraagje:

Wil binnekort ook een abonnementje afsluiten bij een sport school.
    Ik ben nu nog maar 14 jaar maar is het dan al verstandig om je armspieren en buikspieren te gaan trainen? Of heb ik dan een speciaal schema nodig?

Mvg,
    Robin

3. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    14 jaar is jong.
    Ben je al uitgegroeid?

Waarschijnlijk krijg je nog wel een reactie van een van de grote mannen uit dit topic, maar om je vast een eerste indruk te geven van wat je te wachten staat:) :

Het is slim om pas (intensief) te gaan trainen nadat je uitgegroeit bent, anders loop je het risico scheef te groeien.
    Jij hebt het enkel over buikspieren en armspieren;
    buikspieren trainen kan geen kwaad, sit-ups en andere oefeningen die je op de grond kan doen brengen je al aardig op weg.
    Armspieren is echter een ander geval (ik ga er even van uit dat je niet uitgegroeid bent).
    Op een lager niveau je armspieren trainen kan lijkt me niet zo veel kwaad (zo wel, dan wordt ik vast geccorigeerd in de volgende post ;)), maar dan moet je goed de intensiteit in de gaten houden.
    Het lijkt me geen strak plan om dus meteen Barbells van pakweg 10 kilo aan te schaffen. Rustig aan beginnen, en pas wanneer je de leeftijd van 16 naderd, of merkt dat je uitgegroeid bent, de intensiteit omhoog schroeven.

Nu even wat anders; je abbonement bij een sportschool.
    Dit is vrij prijzig, en op jou leeftijd word je aangeraden om enkel cardio te doen of evt sit-ups en push-ups.
    De laatste 2 zijn makkelijk thuis te doen, evenals het trainen van je buik.
    Cardio blijft over, en daar hoor ik je niet over in je post, en daarnaast kan je net zo goed buiten wat kilometertjes rennen, dus zou ik je aanraden om de keuze tot lidmaatschap nog eens overwegen.

4. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Ik ben nu echt al een tijdje bezig met het doen van pushups buikttraining en zo nu en dan een dagje sportschool. Toen kom ik niet verder dan pak weg 15/20 push ups. Hetgeen wat natuurlijk echt niet veel is. Kan het zijn dat ik iets fout doe? Ik doe gewoon goede pushups met voeten naast elkaar en rechte rug.

5. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    je doet het niet fout maar dat had ik ook wat ik daaraan deed is me dwingen om elke 5 vijf keer meer op te drukken want zo ontwikkel je jouw spieren het is gewoon de wil om door te gaan, je moet je gewoon dwingen. Wat ik jou kan aanradan bij het opdrukken is dat je 1ste dag me 15 begint, 2de 20, 3de 25 en als je na 3de dag niet meer 25 kan gewoon twee dagen 25/26/27 keer opdrukken tot je 30 kan en dan weer zo verder

6. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Nou de wil is het niet zozeer :) de ene keer lukt 15 de andere keer 20 dan weer 15. Maar wat het denk ik vooral was is dat ik me adem in hield. Nu ik normaal ademt voelt het veel beter. Miss dat het daar aan ligt :)

7. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Scheef groeien zal wel meevallen hoor :D

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je mag best op jonge leeftijd beginnen aan trainen met gewichten. Alleen dan moet je je meer focussen op het krijgen van wat extra kracht en uithoudingsvermogen. Het is als je jong bent altijd verstandig om een begeleider met veel verstand erbij te hebben.

9. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Een post van een tijdje geleden, staat even heel kort over fitnessen op jonge leeftijd.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zelfde wat ik zei alleen dan iets langer (en beter) :+

Trouwens ben ik van mening dat machines sowieso zoveel mogelijk uit de weg moeten worden gegaan.

Het trainen met losse gewichten (mits goed uitgevoerd!)heeft veel meer voordelen. Je traint niet alleen met een natuurlijke bewegingscurve, je spreekt ook nog eens veel meer spieren (spiervezels) aan.

Daarnaast gaat er ook gewoon niks boven kilo's los ijzer ipv een hypermoderne machine :+

11. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Ben ik niet met je eens. Ze hebben allebei hun eigen voordelen. Ze zijn allebei geschikt voor het bouwen van massa. Machines omdat je precies de spier kunt aanspreken die je wilt trainen. Je kunt hierbij vaak wat zwaarder omdat je minder afhankelijk van stabiliserende of secundaire spiergroepen bent. Met losse gewichten heb je dit wel. Geen van 2-en alleen is het beste.

Het is beste is om gewoon een combinatie te houden tussen machine en losse gewichten om zo voldoende variatie in je training te houden.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  13. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    k ben dan 15,ben ook nog volop in de groei,maar ik train echt puur op techniek. Ik ga soms wel eens heavy duty doen(wat zo tof is he!) maar blijf echt op techniek trainen. LAatste tijd niet echt veel meer i.v.m school,maar na school,of nog eerder ga ik weer pompen hoor! GElukkig zie ik het dan weer snel terug komen.

14. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Zou niet te veel pompem op die leeftijd:p Was laatst nog op het nieuws zo'n jongetje van 14/15 die trainde als een volwassene en die armen etc zagen er ech nie gezond uit, te ranzig gewoon:confused: zal wel beetje te extreem getraind hebben.

15. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95

Ligt er een beetje aan wat je doelen zijn, en verder is er moeilijk te spreken van iets wat "het beste" is.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Voor welk doel zou je volgens jou beter alleen machines kunnen gebruiken dan?

Persoonlijk vind ik dat machines als ondersteuning moeten/kunnen dienen, maar compound/basis oefeningen moeten toch echt de kern van je training zijn.

17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    pff jezus..
    ben net weer naar de sportschool geweest naar een afwezigheid van 6 weken ivm operatie aan de knie.
    dacht vandaag weer dood leuk mn oude schema weer op te pakken en lekker te knallen weer.
    6 weken geleden bankdrukte ik 90 kilo 12keer. vandaag lukte 80 kilo met heel veel moeite 8keer nog maar net. viel dat ff heel zwaar tegen

18. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Heb jij überhaupt mijn post wel gelezen? Ik zeg dat een combinatie tussen beiden het beste is. Ik maak zelf ook het beest gebruik van losse gewichten en basis oefeningen maar ik vind dat machines zeker niet uit een training gelaten moeten worden.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Keep your shirt on! Je hoeft niet zo uit je slof te schieten :9

Daarnaast reageerde ik geeneens op jou, maar op Sostic.

20. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ligt eraan, sportspecifieke trainingen worden vaak gedaan met veel vaste machines. Zwemmers bijv. trainen niet op een aantal hh maar op een tijd van hun wedstrijd, zodat ze uithoudingsvermogen en verzuringsbuffer verbeteren. Die mensen moeten dus in een hoog tempo een beweging goed uitvoeren, in zo'n situatie heeft een vast apparaat dus voordelen. Er zijn meerdere voordelen, zoals tijger al zij kan je ook wat meer de nadruk leggen op bepaalde spieren door een isolerende oefening.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina