14 jaar is jong.
Ben je al uitgegroeid?
Waarschijnlijk krijg je nog wel een reactie van een van de grote mannen uit dit topic, maar om je vast een eerste indruk te geven van wat je te wachten staat :
Het is slim om pas (intensief) te gaan trainen nadat je uitgegroeit bent, anders loop je het risico scheef te groeien.
Jij hebt het enkel over buikspieren en armspieren;
buikspieren trainen kan geen kwaad, sit-ups en andere oefeningen die je op de grond kan doen brengen je al aardig op weg.
Armspieren is echter een ander geval (ik ga er even van uit dat je niet uitgegroeid bent).
Op een lager niveau je armspieren trainen kan lijkt me niet zo veel kwaad (zo wel, dan wordt ik vast geccorigeerd in de volgende post
), maar dan moet je goed de intensiteit in de gaten houden.
Het lijkt me geen strak plan om dus meteen Barbells van pakweg 10 kilo aan te schaffen. Rustig aan beginnen, en pas wanneer je de leeftijd van 16 naderd, of merkt dat je uitgegroeid bent, de intensiteit omhoog schroeven.
Nu even wat anders; je abbonement bij een sportschool.
Dit is vrij prijzig, en op jou leeftijd word je aangeraden om enkel cardio te doen of evt sit-ups en push-ups.
De laatste 2 zijn makkelijk thuis te doen, evenals het trainen van je buik.
Cardio blijft over, en daar hoor ik je niet over in je post, en daarnaast kan je net zo goed buiten wat kilometertjes rennen, dus zou ik je aanraden om de keuze tot lidmaatschap nog eens overwegen.
Klik om te vergroten...