Voor de laatste keer, dit heeft niks met "epeen" of elitair in IF lopen doen te maken. Al meerdere keren gezegt, maar jullie lezen blijkbaar wat jullie willen lezen. Waarschijnlijk behoren jullie tot de gefrustreerde gamers die nooit een vinger in de pap bij een solide guild hebben gekregen, veel hebben lopen wipen en er niks voor terug hebben gehad. Kan niet anders, als je nu in 1 keer gaat roepen dat een epic nog steeds een epic is met de minimale moeite die je er nu voor moet doen per week. In het verleden moest je voor PvP epics TE VEEL moeite doen, en had ik er hetzelfde probleem mee. Maar hier zullen jullie wonderbaarlijk genoeg ook wel weer overheen lezen om simpelweg weer te kunnen zeiken dat ik op me epeen geil.
PvE epics zijn altijd redelijk gebalanceerd geweest, de moeite die je ervoor moest doen, plus het gedeelte van geluk (droprate) maken het een prima ervaring. The Ashbringer is het dus echt waard. Echter volgens ons arena systeem zou The Ashbringer 3500 punten oid kosten, en te behalen kunnen zijn met 3 uur werk per week voor een duratie van een maandje/anderhalve maand. Wat dus zou resulteren in een server vol met Ashbringers in 3/4 maanden. Dan verliest zo'n zwaard wel een beetje z'n magie?
In PvE is dit dus altijd goed gebalanceerd geweest.
Nu gaan we naar PvP: voorheen was Rank 14 grinden absolute hel. Ging nergens over, en je moest er belachelijk veel tijd en energie in steken. De gear die je erin tegenprestatie voor terug kreeg waren de moeite in principe niet waard, ook al waren ze epic. Voor die moeite hadden ze legendary moeten zijn. Tegenwoordig met het arena systeem kan je epics (ongeacht droprate, of je nou goed bent wel of niet) rustig binnen een paar weken farmen. En dan hebben we het nog over epics die evenredig zijn voor pvp als T4/T5 is voor PvE. Terwijl je voor een T4 of T5 set in PvE veel meer moeite zal moeten doen en je ook nog is afhankelijk bent van een droprate. Nu is het in PvE waard, de gear die je ervoor terugkrijgt rechtvaardigt de moeite. Echter in PvP is het te makkelijk, het hele concept "epic gear" is daar verlaagt tot iets simpels te behalen. Waar pvp gear voorheen rustig legendary kon worden gemaakt, is het nu niet meer dan een blue set.
Dus fragmentjes voor jullie om te onthouden uit dit relaas zijn:
het gaat niet over epeen!
elitair zijn heeft hier niks mee te maken
het gaat om de waarde van de gear, dus de moeite die je er voor moet doen om een epic te behalen
Of pve gear beter is voor pve doeleinden dan pvp gear voor pve, of andersom is IRRELEVANT.
Lijkt me nu alsnog duidelijk genoeg, dus nu hou ik er echt mee op.
Klik om te vergroten...