Forza Motorsport 2 [deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 6 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha, nee is gewoon een kwestie van veel ervaring met racegames.

    Maar daarom zijn er ook verschillende moeilijkheidsgraden uitgevonden. Het probleem met Forza is achter dat zelfs de moeilijkste redelijk makkelijk is. Het zegt genoeg dat IGN aanraadt om met de zwaarste moeilijkheidsgraad het spel te beginnen.
     
  2. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben ook begonnen met de zwaarste moeilijkheidsgraad en ik probeer geen auto te hebben die extreem veel sneller is dan de rest. Dan blijft het spannend en is het spel naar mijn mening ook veel leuker.

    Ik heb alle time trails voltooid en dat ging op zich wel aardig. Maar ik heb bij sommige circuits toch echt wel een aantal rondes moeten rijden.
    De ring had ik pas na 10 rondes (tijden waren wel goed, maar teveel stuurfouten) maar ik geniet er waarschijnlijk meer van dan iedereen die het in 1 keer met gemak haalt.
     
  3. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Was ik met een endurace race bezig. Was bij ronde 28, komt me auto opeens stil te zijn. Banden in het rood. Godver :mad: Moes nog maar 2 rondes. Voortaan wat beter in de gaten gaan houden. Had genoeg tijd voor een pitstop!
     
  4. Gangsterdwerg

    Gangsterdwerg Active Member

    Berichten:
    827
    Leuk Bevonden:
    0
    bij mij duurden ze 1 minuut 3 :+
     
  5. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    haha das fucked up, laat me raden de 2de endurance :D
     
  6. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Yep, en daarvoor een grote crash in ronde 11, dus weer toen overnieuw begonnen. Maar straks haal ik hem wel :).

    En liep iets van 7 sec voor de 2e race. En opeens 38. Dacht dat ie was gecrasht, maar die nam wel gewoon een pitstop :)
     
  7. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Ga hem nu maar weer proberen :)
     
  8. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Zelf beschouw ik mij niet als supergetalenteerd racer. Meekomen met redelijk goede racers lukt me wel als ik genoeg geoefend heb. Wel vermoed ik dat jij PGR2 gespeelt hebt. Je kon de hele game spelen zonder 1 platinum medaille te halen, maar als je de moeite hebt genomen de game uit te spelen op platinum zal je je ongetwijfeld herinneren dat dat erg veel voldoening gaf. Alsof je daadwerkelijk wat gepresteerd had, hoe simpel dat misschien ook mag klinken voor slechts eens spelletje ;).

    Omdat zo ontzettend veel banen al in forza 1 zaten zal voor menig gamer die die game (grijs) gespeeld heeft, de moeilijkheidsgraad gewoon vrij simpel zijn van forza 2. Daar hadden de developers best rekening mee mogen houden en iets van een 'ondoenlijk' moeilijkheidsgraad mogen implementeren. Nu zal voor menig gamer de game op een gegeven moment een redelijke sleur worden. Meer racen om de game uit te spelen dan dat daadwerkelijk een spannende game wordt gespeeld.

    Zelf zal ik mij nog tijden zoet houden met de game, maar ik vermoed dat zodra ik level 50 heb gehaald, de sp voorbij is. Geen replay value. En dat is jammer.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2007
  9. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    GTHD ziet er gewoon mooier uit. De auto's zien er mooier uit (scherper, minder kartels, echtere kleuren etc) en ook de car models zijn beter. De weg ziet er mooier uit, alles ziet er mooier uit. En dat is nog slechts een opgepoetste versie van GT4. Dus van Forza2 had je meer mogen verwachten.

    Verder snap ik niet waarom mensen steeds opmerken dat er bij GTHD maar 1 auto op de baan staat. Die ene auto is nog steeds mooier, hoe je het wendt of keert. Hiermee suggeren ze dat ze nu al weten dat GT5 er straks minder mooi uitziet met meer auto's tegelijkertijd op de baan. Misschien ziet het er wel mooier uit straks he?

    Ook het argument van 1 racetrack snap ik niet. Er zal genoeg ruimte op een Blu Ray zijn om 30 van zulke racetracks te maken. Als ze er 1 kunnen maken kunnen ze er meer maken. En die tracks hoeven al helemaal niet tegelijkertijd op het scherm getoverd te worden (zoals auto's).

    Ja dat is een persoonlijke voorkeur dus daar kan ik niets tegen in brengen. Ik heb het liefst vette graphics + een goede framerate. Maar ondanks de framerateproblemen, pop-up en tearing bij Dirt ziet het er wel echt duidelijk stukken mooier uit dan Forza. En er zitten spellen aan te komen die nog mooier gaan worden. Aangezien Forza wel echt zo'n topspel is dat je maanden of misschien wel een jaar of langer gaat spelen is het jammer dat de graphics dan op gegeven moment misschien toch behoorlijk outdated gaan lijken.

    Maar ja volgens mij is hier al zoveel over gezegd. We hebben er in ieder geval een paar echte racejuweeltjes bij waar we veel plezier van gaan hebben. De ene blinkt voornamelijk uit in graphics, de andere blinkt voornamelijk uit in gameplay. En als we geluk hebben worden we in de toekomst ook nog eens verwend met spellen die in beide uitblinken. Ik ben vooralsnog in ieder geval een zeer tevreden man.
     
  10. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Trouwen nog eventjes een vraagje. Als je op B drukt zie je je schade. Als je dan nog een keer drukt zie je je banden groen en denk de temperatuur van de motor. Wanneer zie je of daar iets fouts is?
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2007
  11. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan nog tijden online.

    AI hard, heel weinig tunen en upgraden en alle assists uit vind ik persoonlijk verder best uitdagend.
     
  12. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Zover ik heb begrepen staan de auto fabrikanten het simpelweg niet toe dat hun paradepaardjes tot schroot worden gereden.

    JUIST! Een kleine CRT TV heeft de neiging om kartels te maskeren. Op een dikke LCD TV zie je wel weer elke oneffenheid puur vanwege het detail/resolutie. Op mijn 40" LCD zie ik geen kartels bij de DiRT demo, zeer geringe (niet storende) kartels bij PGR3 en duidelijke (niet zo smaakvolle) karels bij de Forza2 demo. Uitspraken als 'je moet je tv beter afstellen' vind ik persoonlijk nergens op slaan. Ik ga hem zo aanschaffen, ben benieuwd of er een duidelijk verschil is met de demo.
     
  13. VTec

    VTec Active Member

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is de vraag al langs gekomen, maar hoe zit het eigenlijk met de 1080p ondersteuning ? Volgens de specs komt ie niet verder dan 1080i. Ik heb zelf nog niet de mogelijkheid om het te proberen (werk nog met een oudewetse crt), maar wil speciaal voor FM2 een lcd aanschaffen met 1080p ondersteuning.
     
  14. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Iemand? Want anders sta ik straks weer stil na 28 rondes :emo:
     
  15. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    in forza 1 werden de banden rood als ze gingen slijten, dus hoe groener hoe beter, das was bij de motor ook zo, rood was slecht, blanko was goed

    forza 2 heb ik nog niet uitgetest, maar het zal wel hetzelfde zijn
     
  16. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Inderdaad. Ik snap echt niet dat mensen zich er zo druk over maken dat de concurrent er beter uitziet... GTHD is gewoon mooier, en die bergen die je op de achtergrond ziet zijn niet statisch, het is een gigantisch fucking massief (ik kom daar elk jaar) en voordat je een ander aanzicht van die bergen krijgt ben je wel een aantal kilometer verder...

    Oftewel: die bergen zijn perfect weergegeven, messcherp (net zoals de rest) en Forza 2 is dat minder. Who fucking cares? Het gaat na 3 dagen spelen niet eens meer om de graphics want dan is het de gameplay die je bezig moet houden.

    Geniet gewoon van het spel dat je het meest aanstaat en hou eens op met het vergelijken er van. Ik heb nu Forza 2, vind ik een topspel en als ik een PS3heb gekocht ga ik lekker GT5 spelen.
     
  17. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Maar bij het 1e plaatje worden me banden rood. En bij de volgende zijn ze heel groen. Ben benieuwd wat dat dan inhoud.

    Edit; De 2e is de banden warmte. En bij het stuurtje is dat B in drukken om het te zien en met controller LB.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2007
  18. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Idd, eerste keer drukken is de slijtage,2e keer de warmte.
     
  19. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Het gaat erom dat men een vergelijking maakt tussen een demo met 1 auto en 1 baan, en Forza 2, hoe denk je dat Forza eruit zal zien als er maar 1 auto op de baan rijdt ?

    Dat is dan best stom, aangezien je enorm veel winst kunt behalen in de beeldkwaliteit van welke TV dan ook, met het instellen van alle opties.

    Er zijn niet voor niets 'mannetjes' die voor belachelijk veel geld je TV komen calibreren als je dat wil.

    Maar goed, uiteindelijk is de gameplay inderdaad het belangrijkst, en de gameplay in Forza 2 blaast die van alle andere genoemde games weg.
     
  20. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    51.09.028 minuten gedaan over 30 rondes laguna seca met mijn golf van C550 :). Reed met het stuurtje en ging steeds lekkerder. Snelste ronde 1:39:517 terwijl die daarvoor toen me auto kapot ging 1:40:5xx was. Dus een seconde vanaf gehaald. ben blij :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina